رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

سرمایه‌گذار ونسی مطرح کرد / ونسی به دنبال تسهیل وثیقه‌گذاری و کاهش نرخ نکول وام است

وثیقه‌گذاری رمزارز و دارایی دیجیتال برای دریافت وام و تسهیلات، از موضوعات مهم این روزها در میان کسب‌وکارهای رمزارزی است. این مجموعه‌ها در تلاش هستند تا با همکاری شرکت‌های واسط، این فرایند را برای کاربران ارز دیجیتال خود ممکن کنند. ونسی یکی از مجموعه‌های تسهیل‌کننده وثیقه‌گذاری رمزارز برای دریافت تسهیلات و اعتبار است که صرافی‌های رمزارز را برای ارائه این خدمت، همراهی می‌کند. در ادامه گفتگوی محمد مهدی شریعتمدار، مدیرعامل جیبیت و سرمایه‌گذار ونسی با رسانه «رمزارز» را در خصوص ماهیت و فعالیت این مجموعه خواهید خواند.


ونسی وام نمی‌دهد؛ پلتفرم وثیقه‌گذاری است


به گفته شریعتمدار، ونسی یک پلتفرم وثیقه‌گذاری یا underwriting است. پلتفرم ونسی محلی برای دریافت وثیقه کاربران و همچنین تسهیل فرایند وثیقه‌گذاری است. شریعتمدار عنوان کرد: «فعالیت ونسی در جهت امن کردن وام است و این مجموعه با سازوکارهایی که ایجاد کرده است در تلاش است تا نرخ نکول را به صفر نزدیک کند. در نتیجه این فعالیت‌ها، ونسی سرعت ارائه خدمات وام و تسهیلات را افزایش می‌دهد.» او تاکید کرد که ونسی، یک پلتفرم وام‌دهی نیست و اساسا تامین اعتباری انجام نمی‌دهد؛ بلکه وثیقه‌پذیری را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

شریعتمدار در خصوص این پلتفرم تاکید کرد: «ونسی یک نسخه MVP بوده و در حال توسعه امکانات، محصولات و استانداردهای خود است. با این حال در همین مرحله موفق شده عملکرد قابل توجهی در ارائه خدمات به کاربران داشته باشد».


آغاز همکاری ونسی با کسب‌وکارهای رمزارزی


مجموعه ونسی و صرافی رمزارز بیت‌پین اخیرا از همکاری مشترک خود در خصوص ارائه وام با دریافت رمزارز به عنوان وثیقه خبر داده‌اند. به گفته شریعتمدار، این خبر آغاز همکاری ونسی با پلتفرم‌های رمزارزی است و تا پایان تابستان سال جاری، مجموعه‌های دیگری از صرافی‌های رمزارزی به جمع همکاران ونسی اضافه خواهند شد.

شریعتمدار تاکید کرد: «کاربران ایرانی که در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای دریافت وام، بخشی از دارایی رمزارزی خود را به عنوان وثیقه به این پلتفرم منتقل کرده و پس از تسویه بازپرداخت وام خود، سرمایه خود را پس گرفته و به صرافی مورد نظرشان منتقل کنند.»

سرمایه‌گذار ونسی مطرح کرد / ونسی به دنبال تسهیل وثیقه‌گذاری و کاهش نرخ نکول وام است

پذیرش وثیقه در ونسی محدود به رمزارزها نیست


شریعتمدار در خصوص انواع وثیقه قابل پذیرش در ونسی اشاره کرد که فعالیت این پلتفرم به حوزه رمزارز محدود نیست و در نسخه بعدی، کاربران این امکان را خواهند داشت که با وثیقه‌گذاری هر نوع دارایی دیجیتال برای دریافت وام اقدام کنند. او اضافه کرد: «ونسی در چشم‌انداز فعالیت خود، قصد دارد که دارایی‌های منقول و غیرمنقول را هم به عنوان وثیقه پذیرفته و حتی برخی از اسناد از جمله چک و سفته دیجیتال را به عنوان ضمانت بپذیرد.»

شریعتمدار در خصوص توسعه فعالیت‌های ونسی اضافه کرد: «به نظر می‌رسد ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی در حوزه وثیقه‌گذاری رمزارز و سایر دارایی‌های دیجیتال و صندوق‌های درامد ثابت و بورسی وجود دارد. این پلتفرم، سهولت دریافت وام را بالا می‌برد و فضای امنی برای وام‌دهندگان ایجاد می‎‌کند. مزیت برای کاربر نهایی، سرعت و سادگی دریافت اعتبار و نگهداری دارایی در مقابل فروش آن است.»

او ادامه داد: «ونسی پلتفرم ارائه وثیقه و معرفی وام‌دهندگان است و تامین‌کنندگان مختلف را معرفی می‌کند. در آینده نزدیک شاهد طیف گسترده‌تری از تامین‌کنندگان از جمله بانک‌ها، لیزینگ‌ها، سکوهای تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) و صندوق‌ها در این پلتفرم خواهیم بود».


تامین و تخصیص وام و اعتبار در پلتفرم ونسی


محمد مهدی شریعتمدار در خصوص حداکثر میزان وام و نحوه تامین و تخصیص آن در پلتفرم ونسی عنوان کرد که سقف وام در نهایت همان استاندارد رایج در ایران بوده اما در حال حاضر مبلغ آن ۴۰ میلیون تومان است.

او در خصوص مدت زمان انتظار جهت دریافت وام در پلتفرم ونسی عنوان کرد: «با توجه به اینکه ارائه وام در این مجموعه به صورت امن است و نیازی به ارائه تضامین و مدارک مختلف ندارد، فرایند آن در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. در حال حاضر پس از ارائه وثیقه و ثبت درخواست وام، کاربران در کمتر از چند ساعت اعتبار و تسهیلات مورد نظر خود را دریافت می‌کنند.»

سرمایه‌گذار ونسی مطرح کرد / ونسی به دنبال تسهیل وثیقه‌گذاری و کاهش نرخ نکول وام است

پلتفرم ونسی چالش رگولاتوری ندارد


به بیان شریعتمدار، ونسی از بابت نوع فعالیتش در نگاه نهاد تنظیمگر، دغدغه‌ای ایجاد نمی‌کند زیرا «ونسی صرفا پلتفرم توثیق هست و فرایندهای وثیقه‌پذیری را ایجاد و تسهیل می‌کند». ونسی در جهت حفظ منافع کاربر وام‌گیرنده و همچنین تامین‌کننده وام ایجاد شده است. شریعتمدار در این خصوص تاکید کرد: «هدف پلتفرم ونسی، کاهش نرخ نکول است جهت ارائه خدمات به تامین‌کننده وام و همچنین تسریع وثیقه‌گذاری و دریافت تسهیلات برای وام‌گیرنده است».

شریعتمدار با اشاره به سابقه سرویس‌های مشابهی از جمله سامانه ستاره (سامانه توثیق الکترونیک روشمند و هوشمند) ادامه داد: «ونسی، مستقیما تامین‌کننده وام و اعتبار نیست و در واقع به تامین‌کننده‌های مالی، خدمات ارائه می‌دهد و به علت نحوه فعالیتش، چالش رگولاتوری در پیش رو ندارد.» به عقیده او در حال حاضر ورود رگولاتور و قانون‌گذار به تنظیمگری این حوزه زود است، چراکه هنوز اکوسیستم آن ایجاد نشده است.

با این‌حال به گفته شریعتمدار، چالش ونسی از جنس اعتمادبخشی به کاربران خواهد بود؛ چرا که افراد دارایی وثیقه‌گذاری شده خود را به این پلتفرم می‌سپارند و این مجموعه در تلاش است با ایجاد سازوکارهایی، اطمینان کافی را در کاربران ایجاد کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/gexo
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.