رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هاوینگ ۲۰۲۴ انجام شد

با این رویداد تاریخی، پاداش ماینرهای بیت‌کوین از ۶.۲۵ واحد به ۳.۱۲۵ واحد به ازای استخراج هر بلاک کاهش یافت

بیت‌کوین چهارمین رویداد هاوینگ خود را پس از ثبت ۸۴۰ هزارمین بلاک خود با موفقیت پشت سر گذاشت و دریافت پاداش استخراج ماینرها را به نصف کاهش داد. این رویداد باعث شده که بسیاری از طرفداران حوزه کریپتو، چشم‌انتظار افزایش قیمت بیت‌کوین در آینده باشند. برخی قیمت بیت‌کوین را تا ۲۵۰ هزار دلار هم پیش‌بینی می‌کنند.

هاوینگ، یک رویداد برنامه‌ریزی‌شده در پروتکل بیت‌کوین است که پس از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک (تقریباً چهار سال یک‌بار) انجام می‌شود. سه هاوینگ قبلی پیش از این در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ اتفاق افتادند که منجر به کاهش چشمگیر پاداش استخراج بیت‌کوین در طول زمان شد. در اولین هاوینگ بیت‌کوین، این پاداش از ۵۰ واحد به ۲۵ واحد کاهش یافت.


علت رویداد هاوینگ


هدف اصلی پشت هاوینگ بیت‌کوین، مدیریت کمیاب بودن آن و همچنین تنظیم عرضه تورمی بیت‌کوین است. این مکانسیم توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت‌کوین برنامه‌ریزی شده است. هاوینگ فرآیندی است که به طور مؤثر، سرعت استخراج بیت‌کوین را مدیریت می‌کند.

این سیستم تقریباً تا سال ۲۱۴۰ که تمام بیت‌کوین‌ها استخراج شود، ادامه خواهد داشت. هاوینگ بیت‌کوین یک رویداد مهم است که به صورت تاریخی، تغییراتی را در بازار نشان می‌دهد و به مرور زمان باعث افزایش قیمت بیت‌کوین می‌شود. اگرچه پیش‌بینی‌های جامعه کریپتو در کوتاه‌مدت نوساناتی را نشان می‌دهد، اما خوش‌بینی نسبت به افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین در بلندمدت وجود دارد.

«تیم درپر»، سرمایه‌گذار میلیاردر معتقد است که هاوینگ به افزایش قیمت بیت‌کوین به ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر کمک می‌کند؛ پیش‌بینی‌ای که او به ‌طور مداوم، به‌ویژه در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

دلیل ساده‌ای که قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ افزایش می‌یابد این است که عرضه آن کاهش پیدا می‌کند و با ادامه فشار افزایشی بر تقاضا، قیمت به طور طبیعی در بازار آزاد رشد می‌کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/8duq
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.