رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

دروازه ورود به رمزارز، شناخت بیت‌کوین است

نرگس مرادآبادی درباره مسئولیت خود در اکوسیستم دارایی دیجیتال گفت

نرگس مرادآبادی، تریدر حوزه رمزارز، در گفت‌وگویی با میثم سلیمانی در رویداد ۹ ژانویه، به ضرورت شناخت عمیق از بازار ارز دیجیتال اشاره و بیان کرده که ورود به این بازار باید با شناخت بیت‌کوین آغاز شود. او تأکید دارد که تریدرها نباید با هیجانات مخاطبان‌شان بازی کنند و رفتارشان نباید به نحوی باشد که هیجان کاربر را به ابزاری برای جلب نظر تبدیل کند.


کسی از تحلیل من ضرر کند انرژی منفی آن به زندگی من برمی‌گردد


مرادآبادی ابتدا به احساس مسئولیتش نسبت به دنبال‌کنندگان خود در فضای مجازی و تأثیرات جهت‌دهی به نظراتش پرداخت و گفت: «بار مسئولیت بسیار زیادی روی دوش خودم احساس می‌کنم. حدود سه سال قبل مخاطب کمتری داشتم و خیلی راحت‌تر صحبت می‌کردم. زمانی که قصد داشتم تتر را تبدیل به ریال کنم و نیاز به راهنمایی در خصوص یک صرافی داشتم، برخی افراد با این تبدیل من، ارزهای دیجیتال خود را به ریال تبدیل کردند و به اشتباه فکر کردند من قصد خروج سرمایه از بازار رمزارز را دارم. در آن موقع، متوجه حجم توجهات و تأثیری‌گذاری‌ام شدم. همچنین، هنگامی که یک تحلیل معاملاتی با حد ضرر مشخص منتشر کردم و معامله به حد ضرر خورد، فردی که متأسفانه تمام دارایی حساب خود را در این معامله قرار داده بود لیکویید شد.»

او همچنین در خصوص مدل انتشار تحلیل خود نیز توضیحاتی داد: «افراد می‌دانند که مسئولیت با خودشان است و از طرفی هم کسانی بودند که سودهای خیلی خوبی کردند. من سعی می‌کنم مدلی صحبت کنم که هیچ برداشت مشخصی نباشد و افرادی که در این فضا خیلی تخصص دارند بتوانند صحبت‌های مرا درک کنند. اگر من با جزئیات بیشتری صحبت کنم و کسی اگر همان‌طور که اشاره کردم دچار ضرر شود، معتقدم انرژی منفی آن اتفاق به زندگی من برمی‌گردد.»


معامله‌گری الزاماً پاسخ مناسبی برای کسب سود نیست


مرادآبادی درباره سیگنال‌فروشی و توجه بسیاری که به سوی آن است نیز بیان کرد: «معمولاً در موضوع سیگنال، اکثراً به سمت عرضه‌کننده و ارائه‌دهنده سیگنال توجه می‌شود و کمتر به سمت تقاضا توجه می‌شود. قطعاً تقاضا و توجهی وجود دارد که این مقدار کانال سیگنال با این حجم کاربر وجود دارد که هزینه می‌کنند تا سیگنال دریافت کنند. نیازی که اینجا وجود دارد، کسب درآمد از این بازار است. این نوع نیاز به درآمد می‌تواند به‌ صورت سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد که بسیاری افراد در ارز دیجیتال این کار را انجام می‌دهند. همچنین معاملات کوتاه‌مدت‌تر در قالب معاملات روزانه و موارد دیگر.»

مرادآبادی به اهمیت آموزش اشاره کرد و توضیح داد: «بخشی از این نیاز را می‌توان با آموزش فراهم کرد و افراد می‌توانند زمانی را برای یادگیری و تجربه‌ کسب سرمایه اختصاص دهند. این کار شامل ورود به بازار با سرمایه اولیه، تجربه‌ افت‌و‌خیزهای مالی، از دست دادن سرمایه و دوباره شروع کردن است که تا حاصل شدن سود ممکن است چندین سال زمان ببرد. من شخصاً سرمایه‌های زیادی را از دست دادم که این امر طبیعی است و زمینه‌هایی برای بحث‌های روانی که ناشی از آن می‌شود، فراهم شده است. این اشتباهات معمولاً ناشی از نبود دانش یا مدیریت صحیح سرمایه است.»

او درباره زیان خود در این بازار نیز گفت: «آخرین باری که زیان بزرگی تجربه کردم، یک سال پیش بود و این موقعیت نشان می‌دهد که معامله‌گری در این بازار پاسخی ساده و مطمئن برای کسب سود نیست. پیشنهاد من این است که اگر قصد ورود به این بازار را دارید، خودتان به طور فعال یاد بگیرید و به دنبال دیگران نروید.»

مرادآبادی در بخش پایانی به مسیر ورود یک فرد مبتدی به فضای رمزارز و بلاکچین پرداخت و توضیح داد: «اگر کسی می‌خواهد به هر شکلی وارد بازار ارز دیجیتال شود، سرمایه‌گذاری کند، معامله‌گری کند، ماینینگ کند یا هر کاری در زمینه رمزارز انجام دهد، دروازه ورود به این بازار شناخت بیت‌کوین است. یعنی در ابتدا بیت‌کوین را به‌خوبی درک کند و بفهمد که بیت‌کوین چرا به وجود آمده، چگونه کار می‌کند، چه نیازی را برطرف می‌کند و چه تفاوتی با سیستم‌های مالی قبلی دارد. در ادامه، با مفهوم بلاکچین و غیرمتمرکز بودن آشنا شود و در این مسیر قرار گیرد. پس از شناخت بیت‌کوین و بلاکچین، بتواند راه خود را پیدا کند و با استفاده از منابع انگلیسی، آموزش تخصصی‌تری در این حوزه ببیند.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/d40h
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.