رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هاوینگ؛ عاملی ضدتورمی

رئیس هیئت‌مدیره صرافی اکس‌اونیکس، درباره درس‌هایی از هاوینگ قبلی صحبت کرد

محسن معین‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره «اکس‌اونیکس» در رویداد هاوینگ بیت‌کوین از درس‌ها و تأثیرات هاوینگ بر اکوسیستم داخلی و خارجی صحبت کرد. او با اشاره به اینکه اولین تأثیر هاوینگ بر قیمت خواهد بود توضیح داد: «در این راستا اتفاقی که می‌افتد، کاهش عرضه است. هاوینگ طوری برنامه‌ریزی شده که عرضه بیت‌کوین را هر چهار سال یک‌بار به نصف کاهش می‌دهد. این امر به طور ذاتی، عاملی ضدتورمی است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن در بلندمدت شود. نمونه آن در سال 2013 است که قیمت آن به بیش از هزار دلار افزایش پیدا کرد. مورد بعدی نوسانات کوتاه‌مدت است. در این مدت کوتاه، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به‌شدت نوسان داشته باشد؛ به این دلیل که معامله‌گران به این رویداد به‌سرعت واکنش نشان می‌دهند. نمونه این اتفاق نیز در سال 2016 بود که قیمت آن نزولی شد و سپس به‌ صورت صعودی پیش رفت. مورد بعدی تأثیرات روانی این رویداد است. به این دلیل که این رویداد، رویداد بزرگی است و تأثیر روانی بسزایی بر سرمایه‌گذاران جدید می‌گذارد و توجه آنان را به این دارایی دیجیتال جلب می‌کند. نمونه آن در سال 2020 است که با همه‌گیری کرونا، تورم در کشورهای مختلف بالا رفت و این ارز تبدیل به یک دارایی قابل ‌اعتماد شد که می‌تواند برای مردم جالب باشد.»


تأثیرات هاوینگ بر ماینینگ


معین‌زاده با اشاره به اینکه ماینینگ نیز از این موضوع متأثر می‌شود، گفت: «با کاهش نرخ تولید بلاک، استخراج بیت‌کوین دشوارتر و پر‌هزینه‌تر می‌شود که این امر مسئله‌ای است که باعث نوآوری در این زمینه می‌شود. اگر ماینرهای اسیک را به‌ خاطر بیاورید، این ماینرها صرفاً جهت تولید و استخراج بیت‌کوین عرضه شده‌ و در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار گرفته بودند. تأثیر بعدی آن بر اکوسیستم است که به دو بخش داخلی و بین‌المللی تقسیم می‌شود. در بخش داخلی ما شاهد رشد و توسعه هستیم. هاوینگ می‌تواند منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بیت‌کوین و توسعه اکوسیستم شود، زیرا توسعه‌دهندگان به دنبال فرصت‌های جدید برای استفاده از این فناوری هستند. مورد بعدی مربوط به افزایش تقاضا می‌شود. باتوجه‌به محدودیت‌های اقتصادی، هاوینگ می‌تواند تقاضا برای بیت‌کوین را به‌عنوان یک دارایی دیجیتال افزایش دهد. با محدودیت‌هایی که صرافی‌های کریپتو دارند، معاملات OTC در کشور ما رو به ‌افزایش می‌شود. نوآوری در زمینه پرداخت از دیگر تأثیرات آن است. هاوینگ می‌تواند انگیزه نوآوری در زمینه پرداخت با بیت‌کوین را افزایش دهد که نمونه آن کشور السالوادور است. در واقع این کشور، این ارز را به‌ صورت قانونی استفاده می‌کند. ثأتیر آن در جامع بین‌المللی به این صورت است که می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری نهادی در بیت‌کوین توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌ها شود. تأثیر بعدی بر پذیرش بیت‌کوین است که مورد بسیار مهمی است.»


افزایش‌ پذیرش بیت‌کوین به‌واسطه هاوینگ


رئیس هیئت‌مدیره اکس‌اونیکس در این‌باره توضیح داد: «هاوینگ می‌تواند پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز توسط کشورها و شرکت‌ها را افزایش دهد. یکی از دلایل این امر، مزایای تراکنش است. زیرا محدودیت خاصی ندارد و امنیت بالایی را نیز شامل می‌شود. مورد بعدی مربوط به نظارت می‌شود که یکی از موارد مهم است. هاوینگ می‌تواند منجر به ایجاد چهارچوب‌های نظارتی بین‌المللی برای بیت‌کوین شود. نگرانی‌هایی نیز در زمینه پول‌شویی یا تأمین مالی تروریسم وجود دارد که اگر نظارتی در زمینه وجود داشته باشیم قطعاً به این مشکلات برنمی‌خوریم. این صحبت‌ها پیش‌بینی‌هایی بود که تیم ما انجام داده بود. هاوینگ رویدادی بسیار پیچیده است و ممکن است تأثیرات مثبت و منفی زیادی بر بازار داشته باشد و لازم است قبل از سرمایه‌گذاری یا هر کار دیگری، تحقیقات لازم انجام شود و از ریسک‌های آن مطلع شده و سپس وارد این حوزه شویم. هاوینگ تأثیرات روانی قابل توجهی بر مردم دارد و این عامل باعث افزایش تقاضا از سمت مردم می‌شود. ممکن است این اتفاق کاربران ما را در اکس‌اونیکس نیز افزایش دهد.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/fcxw
نویسنده همکار فاطمه شایگان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.