رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

چرا هاوینگ بیت‌کوین اهمیت دارد؟

رویداد هاوینگ بیت‌کوین در «عصرانه راه‌کار» دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و اهداف مختلفی چون شبکه‌سازی، بررسی هاوینگ از نگاه کسب‌وکاری و تشریح خود هاوینگ و تأثیرات آن را دنبال می‌کند. عصرانه راه‌کار در اولین دورهمی سال 1403، با توجه به نزدیک شدن به هاوینگ بیت‌کوین و اهمیت آن، این موضوع را بهانه‌ای برای تجدید دیدار اکوسیستم دارایی دیجیتال ایران قرار داده است.

 اکس‌اونیکس ازجمله مجموعه‌هایی است که از رویداد هاوینگ بیت‌کوین حمایت کرده و در آن شرکت دارد. احسان آشورعلی، مدیر مارکتینگ اکس‌اونیکس، در آستانه این رویداد از اهمیت رویداد هاوینگ عصرانه راه‌کار و خود هاوینگ می‌گوید.

رویداد هاوینگ از چه نظر برای شما اهمیت دارد که قصد دارید در آن شرکت کرده و حامی رویداد باشید؟

حضور در رویداد هاوینگ بیت‌کوین این امکان را به صرافی‌هایی نظیر اکس‌اونیکس می‌دهد تا با مخاطبان به شکل مستقیم در ارتباط باشند و خدمات خود را به آنها معرفی و ارتباط‌سازی کنند. حضور در رویداد هاوینگ، ما را قادر می‌سازد از آخرین تحولات و رویدادهای صنعت آگاه شویم و به مشتریان و مخاطبان خود اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی ارائه دهیم و این امر به ما اجازه می‌دهد به‌عنوان یک منبع معتبر در صنعت شناخته شویم. همچنین می‌توانیم با سایر نمایندگان و فعالان صنعت رمزارزها آشنا شویم و روابط عمیق‌تری برقرار کنیم. این روابط به ما کمک می‌کند در آینده همکاری‌های مفیدتری شکل داده و شبکه ارتباطات خود را گسترش دهیم. با حضور در این رویداد می‌توانیم تحلیل‌های دقیق‌تری از روندهای بازار انجام دهیم و پیش‌بینی‌هایی برای آینده صنعت داشته باشیم. این اطلاعات به ما کمک می‌کند استراتژی‌های بهتری برای توسعه و رشد کسب‌وکارمان طراحی کنیم. حضور در رویداد هاوینگ بیت‌کوین به ما اعتبار و اعتماد بیشتری در نظر مشتریان و مخاطبان می‌بخشد. این نشان می‌دهد که ما به توسعه و پیشرفت این حوزه متعهد بوده و آماده‌ همکاری همه‌جانبه برای رسیدن به اهداف مشترک هستیم.

اهمیت هاوینگ چیست و چه تأثیری روی اکوسیستم رمزارزی و بیت‌کوین می‌گذارد؟

نظریه‌ای در علم اقتصاد وجود دارد که بیان می‌کند در صورت کم شدن عرضه و ثابت ماندن تقاضا، ارزش باید افزایش یابد تا تقاضا پوشش داده شود. در حالت ایده‌آل، با توجه به نصف شدن میزان استخراج بیت‌کوین، باید قیمت آن افزایش یابد تا کاهش تقاضا جبران شود؛ بنابراین تأثیر هاوینگ بر بیت‌کوین، افزایش قیمت آن خواهد بود. اما این احتمال نیز وجود دارد که با دشوارتر شدن استخراج، ماینرها از این کار منصرف شده و در نتیجه از شبکه خارج شوند. البته با وجود شرایط کنونی و گستردگی بحث بیت‌کوین در جوامع مختلف، این احتمال بسیار ضعیف است.

هدف از هاوینگ بیت‌کوین، دوگانه است؛ اول، به‌عنوان مکانیسمی برای حفظ کمبود بیت‌کوین عمل می‌کند. با کاهش پاداش استخراج، سرعت ورود بیت‌کوین‌های جدید به گردش کاهش می‌یابد و منجر به کاهش عرضه کلی می‌شود. این کمبود یک جنبه اساسی از ارزش بیت‌کوین بوده و چیزی است که آن را از ارز‌های فیات سنتی متمایز می‌کند. در مرحله دوم، هاوینگ بیت‌کوین برای تضمین پایداری شبکه بیت‌کوین عمل می‌کند. همان‌طور که بیت‌کوین‌های بیشتری استخراج می‌شوند، منابع مورد نیاز برای استخراج آ‌نها به ‌طور فزاینده‌ای فشرده می‌شوند. با کاهش پاداش، هدف شبکه بیت‌کوین این است که ماینر‌ها را تشویق کند تا به حمایت از شبکه ادامه دهند؛ حتی در شرایطی که فرآیند ماینینگ چالش‌برانگیزتر و منابع فشرده‌تر می‌شود.

هاوینگ بیت‌کوین نقش مهمی در کنترل تورم بیت‌کوین، ایجاد انگیزه برای ماینرها و تأثیر بر ارزش بیت‌کوین دارد که این امور به طور مستقیم صنعت رمزارزها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین، رویداد هاوینگ هم هیجان و هم عدم اطمینان به همراه دارد. از یک طرف، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که هاوینگ‌های قبلی منجر به افزایش قابل ‌توجه قیمت بیت‌کوین شده؛ به این معنی که سرمایه‌گذاران می‌توانند تأثیر مثبتی بر پورتفوی خود ببینند. با این حال، مهم است که با احتیاط و انتظارات واقع‌بینانه به این رخداد نزدیک شد.

نوسانات بیت‌کوین بر فعالیت هولدرها تأثیر چندانی ندارد. این افراد مقداری بیت‌کوین خریداری کرده و آن را برای بلندمدت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با هر نوسان بیت‌کوین، اقدام به فروش آن نمی‌کنند. اما قضیه در مورد تریدرها متفاوت است. در مورد هاوینگ بیت‌کوین، تریدرها معمولاً می‌دانند که قیمت بیت‌کوین پس از رخداد هاوینگ افزایش خواهد یافت. به همین دلیل نیز قبل از هاوینگ اقدام به خرید بیت‌کوین کرده و پس از هاوینگ و افزایش قیمت بیت‌کوین، آن را می‌فروشند. تریدرها در صورتی که تا مدت‌زمانی بعد از هاوینگ شاهد افزایش قیمت در خرید بیت‌کوین نباشند، از معامله خارج می‌شوند و همین امر ممکن است موجب کاهش قیمت بیت‌کوین شود. البته در صورت افزایش قیمت نیز تریدرها کوین‌های خود را می‌فروشند، اما این مدل فروش با قبلی متفاوت است و نتیجه متفاوتی نیز خواهد داشت.

در کل اهمیت هاوینگ در اکوسیستم رمزارزی و بیت‌کوین می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • امنیت شبکه: هاوینگ با انجام معاملات و تأیید بلوک‌های جدید، امنیت شبکه بیت‌کوین را تضمین می‌کند. اگر شخصی بخواهد حمله‌ای به شبکه انجام دهد، نیاز به کنترل بیش از ۵۱ درصد از قدرت پردازشی شبکه دارد که این به نام «حمله ۵۱درصدی» معروف است.
  • پاداش ماینرها: هاوینگ به‌عنوان منبع درآمد برای ماینرها عمل می‌کند. ماینرها با حل معادلات کریپتوگرافی، بلوک‌های جدید ایجاد کرده و به‌عنوان پاداش، بیت‌کوین دریافت می‌کنند.
  • پایداری و روند صحیح شبکه: حضور هاوینگ در شبکه بیت‌کوین به پایداری آن کمک می‌کند و اجازه می‌دهد معاملات به صورت صحیح و متمرکز انجام شود.
  • تأثیر بر فناوری‌های مرتبط: هاوینگ ممکن است به‌عنوان یک فرصت برای توسعه و بهبود فناوری‌های مرتبط با بیت‌کوین شناخته شود. این امر می‌تواند باعث ایجاد نوآوری‌های جدید در زمینه ماینینگ، امنیت، انرژی و سیستم‌های پرداخت شود.
لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/oyxh
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.