رونمایی از نسخه جدید وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند به مناسبت ۵ سالگی / ۵ روز استفاده از سرویس بازار تترلند بدون کارمزد

تترلند در مسیری که طی این ۵ سال پیموده شفافیت را الویت و امنیت را شرط لازم این مسیر قرارداده و ثمره این سفر برای این صرافی جلب اعتماد مشتریان بوده است. تترلند به مناسبت ششمین سال فعالیتش از نسخه جدید وب‌سایت و اپلیکیشن و همچنین گزارش سال‌ ۱۴۰۱ رونمایی  کرد.

تترلند با ارائه گزارش فعالیت در قالب گزارش سال سعی دارد که چالش‌های اکوسیستم‌های رمزارزی به درستی دیده شود  و قانون گذاران و تصمیم‌گیران دید بهتری به این پدیده دیجیتال جهانی داشته باشند همچنین کاربران با چالش‌ها، روندها و فرایند‌های آن‌‌ها آشنا شوند.


ارتقا سرعت سایت به ۳ برابر گذشته


شقایق محمدی، طراح محصول تترلند با شاره به افزایش قابلیت‌های اپلیکیشن تترلند گفت: «طی زمان، تترلند به خواسته‌ها و نیارز‌های کاربرانش گوش داده و گسترده‌تر شده و روز به روز بر خدمات و قابلیت‌هایش اضافه کرده است. این نیاز باعث شد که سفرنامه کاربر و کاربردپذیری محصول را بهبود بدهیم.»

او ادامه داد: «بهار سال ۱۴۰۱ تحقیقات ما شروع شد، همزمان با برنامه‌ریزی تحقیقات درباره کاربران را آغاز کردیم و تمام داده‌ها را استخراج و دسته‌بندی کردیم و نیاز و خواسته‌های کاربران به صورت کامل بررسی شد. و بعد از ارائه راه‌حل نهایی، اینترفیس جدید پیاده‌سازی و پروژه به تیم توسعه‌دهنده تحویل داده شد.»

محمدی ادامه داد: «برای بررسی محصول به تحقیقات میدانی نیاز داشتیم، و برای انجام این کار تست و مصاحبه انجام دادیم و در نهایت با دسته‌بندی و تحلیل دیتاهای مجموعه به بررسی گزارشات امور کاربران به بهترین راه‌حل رسیدیم. و نکته جالب در مورد محصول ما این است که این محصول قابل گسترش است و با اضافه‌شدن فیچر‌ها محصول پیچیده نمی‌شود و کاربر مسیر مناسب را طی می‌کند.»

در این رویداد شقایق محمدی، طراح محصول تترلند درباره قابلیت‌های جدید محصول تترلند گفت: «تلاش ما برای بهبود سرعت لودینگ بوده و الان شاهد این هستیم که سایت با سرعت۳برابر قبل بالا خواهد آمد و برخلاف قبل که نسخه اندروید را به صورت  جداگانه داشتیم و کاربران ios دسترسی خوبی نداشتند با انتشار نسخه PWA هم نسخه موبایل همزمان با سایت آپدیت می‌شود و هم کاربران  ios مشکلشان کامل برطرف می‌شود.»


کاهش پله‌ای کارمزد کاربران


او دامه داد: «با بررسی کامل روند فروش، خرید، برداشت و واریز اصلاحات لازم در سفرنامه کاربر انجام شد و سرعت عملیات به دو برابر افزایش پیدا کرد تا کاربر تجربه بهتری کسب‌ کند و زمان کمتری برای رسیدن به نتیجه نیاز داشته باشد.»

طراح محصول تترلند گفت: «با اینکه قابلیت تبدیل سریع را قبلا اضافه کرده بودیم دسترسی به آن بیشتر شده و بهبود یافته است. تترلند یک سرویس مالی است و یکی از اهمیت‌های سرویس مالی، کارمزد کم است که تترلند برای رضایت کاربران، کارمزد‌های کاربران را بر اساس سطح آن‌ها به صورت پله‌ای کاهش داده است.»


گسترش قابلیت‌های اپلیکیشن تترلند


طراح محصول تترلند یکی از خواسته‌های کاربران این بوده که دارک مود اضافه شود که این کار هم انجام شده و همچنین زبان‌های  انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، ترکی و اسپانیایی بنا به تنوع و خواسته کاربران به اپلیکیشن اضافه شد. از دیگر دغدغه‌های کاربران اطلاع یافتن از تغییر وضعیت فعالیت‌هایشان در تترلند بوده است که این مورد با قسمت اطلاعیه‌ها و اعلانات عملیاتی شد و در نهایت آپدیت وضعیت تراکنش‌ها و فعالیت‌های کاربران به صورت لحظه‌ای به آن‌ها گزارش می‌شود.

طراح محصول تترلند ادامه داد: «پیشخوان حرفه‌ای مدیریتی برای دسترسی بهتر به تمام فیچر‌ها طراحی شده، تا امروز بخش مشخصی جهت مشاهده لیست سفارشات کاربر وجود نداشت ولی با برنامه‌ریزی انجام‌شده در حال حاضر تاریخچه تراکنشات و رسید‌های آن منظم‌تر و با قابلیت فیلترینگ و دسته‌بندی طراحی شده است.»

به گفته محمدی، این مجموعه به جهت اهمیت دادن به کاربرانی که از طریق دعوت دوستان درآمدزایی می‌کنند برای اینکه کنترل کامل روی درآمدشان داشته باشند صفحه‌ای برای کنترل حرفه‌ای دعوت دوستان و کسب درآمد طراحی شده است. همچنین با همکاری با مجموعه مزدکس بخش معاملات توکن‌های بهادار بازار بورس تهران را در مبدل رمزارزی راه‌اندازی کردند.


رضایتمندی بیش از ۹۶ درصدی کاربران از پشتیبانی آنلاین


در ادامه این رویداد مرجان قاسمی، مدیرخدمات کاربران تترلند گفت: «پشت تمام فرایند‌های تترلند، تیم‌هایی حضور دارند که ۲۴ ساعته و در ۳۶۵ روز سال و بدون تعطیلی و با صبر و حوصله پاسخگو نیاز‌های کاربران تترلند هستند. تیم پشتیبانی همیشه آماده و تیم خدمات کاربران پیگیر و با حوصله باعث رضایتمندی بیش از ۹۶ درصدی کاربران از پشتیبانی آنلاین و شاخص ان‌‌پی‌اس بیش از ۷۰ درصدی شده است.»

قاسمی با اشاره به آمار و ارقام سال گذشته گفت: «میزان مراجعه کاربران به پشتیبانی به نسبت تعداد تراکنش ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است. همچنین ۵۵ درصد از کاربران حتی یکبار هم به پشتیبانی مراجعه نداشته و بدون نیاز به راهنمایی در حال انجام تراکنشاتشان هستند.»

او ادامه داد: «مجموعه زمان آنلاین و پشتیبانی بیش از ۳ میلیون دقیقه است و اگر تمامی چت‌های پشتیبانی را چاپ کنیم  و کاغذ‌ها را پشت هم قراردهیم ۹۳ کیلومتر طول کاغذ‌ها می‌شود که ۲۱۰ برابر ارتفاع برج میلاد است. برای تولید این مقدار کاغذ لازم است ۴۰ درخت قطع شود که آنلاین بودن خدماتمان مانع از قطع این تعداد درخت شده است.»

به گفته مرجان قاسمی احرازهویت یکی از کارهایی است که در تیم امور کاربران تترلند انجام می‌شود. احراز هویت در تترلند به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و تیم تترلند بعد از دریافت درخواست در کمتر از ۷ دقیقه آن را بررسی می‌کند.  همچنین در مرکز تماس تترلند صف هوشمندی را  برای پاسخگویی تنظیم کرده‌اند و این پاسخگویی با اولویت‌بندی انجام می‌شود بدین ‌گونه که کاربران ویژه تترلند که تراکنش‌های بالاتری نسبت به سایرین دارند بدون نیاز به بودن صف تماس در سریع‌ترین زمان ممکن به پشتیبانی خدمات کاربران متصل می‌شوند. همچنین برای این دسته از کاربران پشتیبانی اختصاصی و مجزا قرار داده شده که نیاز به ماندن در صف نداشته باشند.

او ادامه داد: «در سال گذشته به ازای هر ۱۰۰۰ تراکنش تنها ۳  مورد شکایت و نارضایتی کاربران از سرویس گزارش شده است.»


دسترسی به ابزارهای سرمایه‌گذاری؛ توکن‌هایی با پشتوانه اوراق بهادار


سالار تحویلدار، مدیرتوسعه کسب و‌کار تترلند در این رویداد گفت: «با کمک گرفتن از داده‌های استخراج شده و تحلیل رفتاری کاربران و نیازسنجی‌های ارزیابی‌شده در مجموعه تترلند و همچنین فرصت‌های پیش‌رو به سمت آینده نوآورانه حرکت می کنیم.»

تحویلدار با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری گفت: «با توجه به تحلیل داده کاربران و نیازسنجی‌هایی که انجام شد با توجه به نیاز سودآوری و حفظ ارزش دارایی‌ها پتانسیل‌هایی را در این قسمت به جهت ارائه خدمت دیدیم. قرار است ابزارها و محصولات به طیف گسترده‌ای از کاربران  عرضه شود که هر کاربر بسته به ریسک و شرایطی که دارد دسترسی  به ابزارهای متفاوت سرمایه‌گذاری را داشته باشد تا در عین حفظ ارزش دارایی‌های بتواند برای خودش سودآوری هم  رقم بزند. یکی از این ابزارها توکن‌هایی با پشتوانه اوراق بهادار است.»

او ادامه داد: «همواره مدیریت دارایی و  معاملات میان چند بازار مختلف از جمله اصلی ‌ترین مشکلات سرمایه‌گذارانی است که در چند بازار مختلف در حال فعالیت هستند. بعضا این دارایی‌ها از یک جنس نیستند برای مثال زمانی که یک فرد مالک رمزارزی است و پتانسیل  خوبی را در بازار سهام تهران شناسایی می‌کند برای تغییر ساختار سبد دارایی و تغییر دارایی  رمزارز به صندوق‌های ETF  یا به اصلاح قابل معامله در بازار تهران باید چند مرحله را بگذراند. ابتدا باید رمزارز  به ریال در یک سکوی تبادل رمزارز در داخل کشور انجام ‌شود سپس برداشت وجه انجام می‌شود که در این مرحله بین ۲ تا ۲۴ ساعت برای واریز وجه به حساب کاربر زمان می‌برد و پس از دریافت وجه فرد اگر حسابی در کارگزاری داشته باشد بین ساعت معاملاتی سرمایه باید اقدام به  واریز وجه کند و سپس سفارش گذاری را در ساعات معاملاتی بورس انجام دهد تا بتواند صندوق‌های بازار سهام را در بورس اوراق بهادار تهران داشته باشد. این مراحل در بهترین حالت یک روز کاری زمان‌بر است.»

مدیرتوسعه کسب و‌کار تترلند ادامه داد: «ما به واسطه مبدل تترلند و همکاری با مجموعه مزدکس که کار توکنایز کردن صندوق‌های ETF  بازار سهام تهران را انجام می‌دهد توانستیم چهار مرحله‌ای که پیشتر ذکر شد به دو کلیک و چند ثانیه کاهش دهیم. و بدین صورت کاربران توانایی  تبدیل طیف وسیعی‌ای از دارایی رمزارزی خودشان را به توکن با پشتوانه صندوق‌های بازار اوراق بهادرا تهران داشته باشند.»

به گفته تحویلدار نکته حائز اهمیت آن است که صندوق‌های توکنایز‌شده همواره ۲۴ ساعته امکان معامله را دارند و محدودیت‌های ساعات بازار سهام تهران را ندارند.


عرضه نسخه تترلند کلاسیک از ۳۱ خردادماه


او همچنین به  کاربرانی که تترلند را به جهت سادگی انتخاب کردند نوید داد که  تا پایان خردادماه  نسخه تترلند کلاسیک برای آنها عرضه خواهد شد و به سادگی  گذشته می‌توانند خدمات پایه‌ای را دریافت کنند و در این نسخه ویژگی‌های اصلی وجود دارد اما سایر ویژگی‌ها  به خاطر راحتی کاربر در دسترس نخواهد بود.

سالار تحویلدار بیان کرد: «آموزش همواره یکی از ارکان اصلی افراد برای موفقیت در بازارهای مالی بوده است. با توجه به نیاز‌های افراد فعال در بازارهای مالی و رمزارزی، ارائه بسترهای آموزشی به جهت آشنایی افراد در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و معاملات و حوزه‌های نوین مرتبط به بحث رمزارزها قرار است شکل بگیرد که با کمک گرفتن از اساتید و متخصصان خبره به کاربران ارائه شود.»

به گفته تحویلدار تترلند همواره همکاری‌ها و مشارکت‌ها با کسب و‌کارهای مختلف به جهت توسعه بستر‌ه و توسعه سرویس‌های مختلف پرداختی وجود داشته است و در حال حاضر با کسب و‌کارهای گوناگونی در حال تعامل است. تترلند از این دست همکاری‌ها استقبال می‌کند.

تترلند در این رویداد از ورژن جدید سایت رونمایی کرد و گزارش سال ۱۴۰۱ را ارائه کرد همچنین گفته شد که نسخه تترلند کلاسیک از ۳۱ خردادماه برای کاربران راه‌اندازی خواهد شد و همچنین به مناسبت تولد پنج‌سالگی تولد تترلند تا ۵ روز آینده استفاده از سرویس بازار تترلند بدون کارمزد در اختیار کاربران قرار دارد و از روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه اپلیکیشن و وب‌سایت تترلند در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

1 نظر
  1. […] پنج سالگی فعالیت خود، ضمن انتشار گزارش عملکرد، از همکاری جدیدی با مجموعه مزدکس رونمایی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.