رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رویداد هاوینگ بیت‌کوین، فرصتی برای گرد هم آمدن اعضای اکوسیستم

حامیان رویداد هاوینگ بیت‌کوین از دلیل حضور خود در این رویداد گفتند

رویداد هاوینگ بیت‌کوین عصرانه راه‌کار که در تاریخ دوم اردیبهشت برگزار شد، برنامه‌های متنوعی برای فعالان اکوسیستم رمزارز و بلاکچین تدارک دیده شده بود. به حامیان برگزاری هاوینگ بیت‌کوین در حاشیه این رویداد، در فضایی نمایشگاهی در لابی باشگاه آجودانیه غرفه‌هایی اختصاص داده شده بود تا از مهمانان خود میزبانی به عمل آورند. در خلال برگزاری رویداد، سراغ آنها رفتیم و در قالب گفت‌وگوهایی کوتاه، نظر هرکدام از آنها را درباره هدف‌شان از حضور در این دورهمی و درباره کیفیت و نحوه برگزاری رویداد و محصولات و سرویس‌های جدیدی که توسط این شرکت‌ها ارائه شده بود جویا شدیم که در ادامه گزارشی از این گفت‌وگوها را خواهید خواند.

اکس‌اونیکس

احسان آشورعلی، مدیر مالی شرکت اکس‌اونیکس درباره هدف این شرکت از حضور در رویداد هاوینگ بیت‌کوین گفت: «قصد داشتیم کنار عزیزانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند حضور یابیم  و اتفاقاتی را که از زمان برگزاری رویداد هاوینگ بیت‌کوین قبلی تا به امروز رخ داده، تحلیل و سازوکارهایی را که در این اکوسیستم می‌تواند شکل بگیرد به کمک آنها بررسی کنیم و از همه مهم‌تر ارتباط‌سازی و شبکه‌سازی داشته باشیم.»

آشورعلی سطح کیفی رویداد را بسیار خوب توصیف کرد و معتقد بود با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته و حضور برندهای مهم در این رویداد، استقبال مناسبی از آن صورت گرفته است. او درباره خدمات و محصولات شرکت اکس‌اونیکس این‌گونه توضیح داد: «ما برای ارزهای تتر و ترون میزان کارمزد صفر را در نظر گرفته‌ایم؛ امکان خریدوفروش و واریز آنی را حتی در روزهای تعطیل از طریق 20 بانک موجود در شبکه بانکی کشور تدارک دیده‌ایم و احراز هویت سریع و کمتر از سه‌دقیقه‌ای را هم برای کاربرهای خود امکان‌پذیر کرده‌ایم.»

آشورعلی باور دارد برگزاری چنین رویدادهایی بسیار مفید است، زیرا کمک می‌کند آینده میزان قیمت رمزارزهایی نظیر بیت‌کوین پیش‌بینی‌پذیر‌تر شود و اطلاعات افرادی که در این حوزه فعال هستند، درباره شرایط بازار و حجم خریدوفروش‌های موجود در آن برای هر یک از برندهای صرافی‌ها افزایش یابد؛ به همین خاطر تداوم برگزاری چنین رویدادهایی را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر پیشنهاد می‌کند.

پول نو

سعید رازی، مدیر محصولات شرکت پول نو نیز درباره علت حضورشان در این رویداد این‌طور گفت: «ما حدود چهار سال است که در این حوزه فعال هستیم و طی این مدت در اکثر رویدادهای رمزارزی کشور نیز حضور پیدا کرده‌ایم. مدتی ا‌ست که تصمیم گرفته‌ایم حوزه فعالیت‌مان را گسترش دهیم و قطعاً شبکه‌سازی و رابطه‌سازی یکی از مهم‌ترین مواردی بود که ما را ترغیب کرد در این رویداد حاضر شویم. فکر می‌کنم با گسترش فعالیت‌هایمان نام شرکت ما را در سال‌های آینده بیشتر خواهید شنید. یکی از مزیت‌های پول نو این است که کاربرها می‌توانند به خریدوفروش بیشتر از ۱۸۰ کریپتو بپردازند؛ بخصوص آنهایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند و در صرافی‌های رمزارزی خارج از کشور امکان تبادل آنها فراهم شده است. در ورژن جدیدمان که در راستای همان برنامه‌ توسعه‌ای‌مان است، قرار است طی دو سه ماه آینده به معرفی آن بپردازیم و از یکسری ویژگی‌های جدید نیز رونمایی کنیم. یکی از ویژگی‌های صرافی پول نو، مدل احراز هویت سریع آن است که ما جزو اولین صرافی‌هایی بودیم که این خدمت را ارائه کرد.»

رازی معتقد است شرایط رویداد از لحاظ میزان برقراری نظم بسیار مطلوب است و نسبت به بسیاری از رویدادهای مشابهی که تاکنون برگزار شده‌اند وضعیت بهتری دارد. به نظر رازی، استقبالی که توسط اکوسیستم از این رویداد صورت گرفته عالی بوده. او به طور کلی رویداد هاوینگ بیت‌کوین را مهم‌ترین اتفاقی می‌داند که می‌توانسته در چند سال اخیر در حوزه رمزارز  و بلاکچین رخ بدهد.

 رازی در ادامه گفت: «یکی از مدل‌هایی که به رشد این اکوسیستم منجر می‌شود همین تأثیر شبکه‌ای است که رخ می‌دهد. گمان نمی‌کنم افراد زیادی در ایران با بازارهای کریپتو یا بلاکچین آشنا باشند و به نظرم اگر قصد داریم مشروعیت این صنعت را بالاتر ببریم باید چنین رویدادهایی را بیشتر برگزار کنیم، زیرا هنوز و بعد از چندین سال فعالیت، قانون‌گذاری مدونی در این زمینه رخ نداده و چنین اتفاقی می‌تواند از این رویدادها آغاز شود.»

آبان‌تتر

رضوانه مطلوبی، مدیر روابط عمومی آبان‌تتر نیز در مورد علت حضور این شرکت در رویداد هاوینگ بیت‌کوین گفت: «یکی از اهداف عمده ما این است که در هر رویدادی که در اکوسیستم برگزار می‌شود، هر قدر هم که کوچک باشد حاضر شویم زیرا عمیقاً باور داریم این جنس رویدادها این فرصت را ایجاد می‌کند که با سایر همکاران‌مان در اکوسیستم دیالوگ داشته باشیم. این مکالمه نوعی فضای هم‌افزایی ایجاد می‌کند تا بتوانیم ارتباط نزدیک‌تری با دیگر اعضای اکوسیستم برقرار کنیم. این یکی از ویژگی‌های مثبت تیم راه‌کار است که همیشه چنین بسترهایی را برای برقراری تعامل سازنده ایجاد می‌کند؛ کما اینکه امروز هم متوجه شدم دیالوگ‌های خوبی میان برخی از صرافی‌ها برای برقراری همکاری‌ها ردوبدل شده است. من فکر می‌کنم اکوسیستم رمزارز و فین‌تک ایران نوعی جامعه پویاست که هیچ رویدادی را از دست نمی‌دهد و به تبع این مسئله از این رویداد هم استقبال خوبی شده است؛ به طوری‌که کل سالن پر شده و ما تقریباً توانستیم با تمام دوستانی که در حوزه رمزارز فعالیت دارند ملاقات کنیم.»

مطلوبی معتقد است موضوع هاوینگ از آن جهت که اقشار مختلفی از این اکوسیستم را درگیر خودش می‌کند، بسیار اهمیت دارد؛ زیرا هم افرادی که به این قضیه رویکرد آکادمیک دارند را به خوش مشغول نگه می‌دارد و هم افرادی که صرفاً کاربر این حوزه هستند؛ بنابراین لزوم وجود چنین رویدادهایی به خوبی احساس می‌شود.

او درباره برنامه‌های آتی شرکت آبان‌تتر گفت: «یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سال آتی این است که این نقطه قوت را تقویت کنیم تا هر زمان که کاربری بخواهد در حوزه ارز دیجیتال هر نوع معامله‌ای را انجام بدهد، اولین مرجعی که برای انجام این کار به ذهنش متبادر شود، آبان‌تتر باشد.»

زربان

سهراب ثامنی، مدیرعامل شرکت زربان معتقد است هدف این شرکت از حضور در رویداد هاوینگ بیت‌کوین معرفی پلتفرم‌شان است تا از این طریق اثر کوچکی روی این اکوسیستم داشته باشند و افراد بیشتری را با پدیده بیت‌کوین و چشم‌انداز آن آشنا کنند. ثامنی در ادامه گفت: «رویداد هاوینگ بیت‌کوین حس بسیار خوبی را منتقل می‌کند. استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته و از لحاظ محتوایی نیز خروجی‌های خوبی داشته است. یکی از توصیه‌‌هایم در برگزاری رویدادهای راه‌کار این است که به جوامع مختلف و شهرهای گوناگون ایران نیز برای رویدادهای بعدی توجه شود تا تنوع و گستردگی افراد حاضر افزایش یابد و کل اکوسیستم پوشش داده شود. یکی از ایراداتی که می‌تواند متوجه این رویدادها باشد این است که فضای بسته‌ای دارند و افراد محدودی در آنها شرکت می‌کنند؛ این درحالی است که برگزاری چنین رویدادهایی در صورتی به رشد بیشتر حوزه رمزارز منتهی می‌شود که میزان عمومیت آنها بالاتر برود و افراد عادی جامعه، بیشتر و راحت‌تر بتوانند در چنین دورهمی‌هایی حضور یابند.»

والکس

ثنا شمسافر، مدیر محصول والکس نیز درباره رویداد هاوینگ بیت‌کوین این‌طور گفت: «من بابت برگزاری رویداد هاوینگ تشکر می‌کنم و خوشحالم که ما نیز این فرصت را داشتیم تا از حامیان اصلی برگزاری چنین رویدادی باشیم.» او گفت که از میزان استقبال از رویداد هاوینگ غافلگیر شده است، زیرا این رویدادها به رغم جذابیت‌هایی که دارند ذاتاً مواردی فنی و تخصصی هستند و با وجود چنین قابلیتی، باور دارد که رویدادهای بعدی باید در مقیاس‌های بزرگ‌تری اتفاق بیفتند تا جامعه ارز دیجیتال در ایران بتواند با اقبال بیشتری مواجه شود و پابه‌پای دنیا با این جریان همراه شود و گام بردارد.«

شمسافر شبکه‌سازی و نمایش ابزارهای معاملاتی پیشرفته‌ای که والکس می‌تواند در اختیار کاربرهایش قرار بدهد را از اهدافی عنوان کرد که این شرکت برای حضور در هاوینگ بیت‌کوین دنبال کرده است. او در این‌باره توضیح داد: «والکس محصولات و خدمات متنوعی دارد که از آنها می‌توانم به معامله تعهدی والکس اشاره کنم که حدود سه ماه است راه‌اندازی شده و در همین بازه نیز بالای ۲۰۰ هزار موقعیت تعهدی شکل گرفته و به کاربران ایرانی این امکان را می‌دهند تا در یک صرافی داخلی بتوانند از بازار نزولی نیز سود کسب کنند. به غیر از آن می‌توانم درباره خدمت سکو نیز صحبت کنم که با نسبت‌های مختلف به کاربرها اعتبار می‌دهد تا با شرایط اعتباری بهتری نسبت به آن چیزی که در والکس به‌عنوان وثیقه قرار می‌دهند در بازار فعالیت کنند و درآمد مناسبی نیز داشته باشند و تنها مقدار اعتبار اولیه را پس از کسب درآمد به والکس برگردانند. ما شرایط معاملات آنی و خرید بیت‌کوین را به صورت مستقیم از کارت بانکی و تنها با یک کلیک مهیا کرده‌ایم تا کاربرها بتوانند معاملات خود را در این حوزه از سطح مبتدی تا پیشرفته پیگیری کنند.»

یوبیتکس

سهند غلامحسینی، مدیر بازاریابی یوبیتکس نیز درباره برگزاری این رویداد این‌طور گفت: «همه‌چیز خیلی عالی بود. به تیم راه‌کار بابت برگزاری این رویداد تبریک می‌گویم. همه‌چیز مرتب و در زمان مقرر رخ داد. امیدوارم رویدادهای بیشتری با موضوعات جذاب‌تر و چالشی‌تر در حوزه فین‌تک رخ بدهد. به نظرم یکی از اصلی‌ترین راه‌‌های ارتباط جامعه متخصص با قشر کم‌تخصص اما علاقه‌مند، برگزاری چنین رویدادهایی است که این دو بخش را با هم تلاقی می‌دهد و به افراد عادی جامعه کمک می‌کند چیزهای جدیدی یاد بگیرند و اطلاعات خود را به‌روز کنند و از خلال این ارتباط همکار‌‌ی‌ها و شبکه‌سازی‌های زیادی رخ می‌دهد که به بهبود شرایط این اکوسیستم منجر می‌شود.»

 او ادامه داد: «هدف ما از حضور در این رویداد این بود که به‌عنوان یک نقش‌آفرین اصلی در این حوزه، کمک کنیم تا رویدادی که متخصصین این حوزه را دور هم جمع می‌کند با کیفیت خوبی برگزار شود»

غلامحسینی گفت که شرکت یوبیتکس روی سهولت و سرعت هرچه بیشتر فرآیند احراز هویت تمرکز کرده و توانسته این مزیت را در محصولاتش ایجاد کند. او توضیح داد: «همچنین یوبیتکس در تلاش است با ایجاد نوعی مکانیسم و پنل مدیریت قدرتمند، افراد را قادر سازد تا از سیستم پنل مدیریت کسب درآمد کنند و از مواردی نظیر کپی تریدینگ نیز استفاده کنند، مواردی که در پلتفرم‌های خارجی بیشتر دیده می‌شود و در پلتفرم‌های داخلی کم‌تر با مواردی از این دست سروکار داریم.»

انتهای رویداد

نزدیک شدن به انتهای رویداد نیز از گرمای تنور مکالمات و شبکه‌سازی و تعامل میان فعالان اکوسیستم رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال کشور نکاست و این بازار کماکان داغ باقی ماند. مهمانان در محوطه لابی در فضایی گرم و صمیمی درباره همکاری‌های احتمالی با هم گفت‌وگو کردند و دانش خود را در زمینه رمزارز با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. در چنین فضایی کم‌وبیش به همکاری‌های احتمالی در آینده نیز اشاره می‌شد و فضای مثبتی که بر جریان کل رویداد حاکم بود، نوعی نگاه امیدوارانه نسبت به آینده را برای حضار در خلال تعامل متقابلی به تصویر می‌کشید. تعاملی که به نظر می‌رسد مهم‌ترین دستاورد این همه تکاپو و جنبشی است که برای برگزاری این رویداد انجام شده و نشان می‌دهد که اهداف و رسالت دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد به خوبی حاصل شده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/f7ub
نویسنده همکار صادق کاشفی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.