رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

تحلیل وضعیت بازار بلاتکلیف رمزارز در روزهای اخیر

جواد بهره، رئیس هیئت‌مدیره صرافی بیت‌مکس و یکی از فعالان حوزه رمزارز، در یادداشتی برای رسانه رمزارز به تحلیل وضعیت بازار از جوانب مختلف پرداخت

بازار رمزارزها پس از اصلاحی که داشت، شاید بتوان گفت کمی در بلاتکلیفی است. اگر از نظر وضعیت صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین بخواهیم بازار را مورد سنجش قرار دهیم، ETF بلک‌راک در سه روز اخیر تقریباً ورودی نزدیک به صفر و خروجی قابل توجه داشته؛ درحالی‌که قبل از این سه روز همیشه ورودی داشته است. قاعدتاً یکی از دلایل عدم ورودی به این صندوق‌ها می‌تواند اصلاح بازار باشد، اما در کل تب‌وتاب ورودی‌های قابل توجه ETFها افتاده است.
اگر بازار را از نظر معاملات درون‌زنجیره‌ای مورد بررسی قرار دهیم، شاخص Open Interest در حال کاهش است و بسیاری از فعالان معاملات فیوچرز خود را می‌بندند و معاملات فیوچرز جدید نیز خیلی باز نمی‌شود که بی‌علاقگی معامله‌گران را نشان می‌دهد.
ورودی و خروجی صرافی‌ها، چه در بخش اسپات و چه در بخش مشتقات، یک روند ثابت را در چند روز اخیر طی کرده که تمامی این موارد همان وضعیت بلاتکلیف بازار را نشان می‌دهد.
شاخص‌های دیگری را نیز می‌توان در این شرایط بررسی کرد. مثلاً وضعیت میانگین خرید دسته‌های مختلف یا رفتار نهنگ‌های بازار. به نظر می‌رسد محدوده قیمتی 56،57 محدوده جذابی است که می‌تواند حمایت باشد. از نظر تکنیکال هم محدوده 60 هزار دلار حمایت مناسبی است و قدرت خوبی دارد.
در حال‌ حاضر فشار خریدی که بتواند بازار را به سمت بالا سوق دهد هنوز ایجاد نشده است. در کل اگر بخواهیم یک جمع‌بندی داشته باشیم، نزدیک سطوح حمایتی هستیم، اما نیاز به یک محرک داریم. اگر یک شرایط عجیب و پیش‌بینی‌نشده نیز رخ دهد می‌تواند حمایت را بشکند و به سمت 56 هزار دلار و حمایت جدید پیش برود. اگر بلندمدت‌تر به شرایط نگاه کنیم، از هر عددی حمایت شود، بازار صعودی است و شکستن ATH قبلی که 74 هزار دلار بوده راحت‌تر انجام خواهد شد.
تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست کی انجام شود. تنها اتفاق مهمی که رخ داده، پلتفرم تسویه معاملات بورس نیویورک (DTCC) یکی از این ETFهای اتریوم را لیست کرده که شبیه به اتفاقی است که برای تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین رخ داد و در نهایت تأیید شد. با این اخبار نسبتاً مثبت به‌ نظر می‌رسد اگر دوباره بیت‌کوین به سقف تاریخی خود نزدیک شود، اتریوم و آلت‌کوین‌ها عملکرد بهتری خواهند داشت. زیرا با بولرانی که اتفاق افتاد، بیت‌کوین پرفورمنس بهتری به‌ خاطر همان ETFها داشت و اتریوم به جایی که باید نرسید. اگر اخبار درباره اتریوم جدی‌تر شود، لگ بعدی برای آلت‌کوین‌ها جذاب‌تر خواهد بود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/31b9
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.