رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

پنیر رایگان در بازار رمزارزها در تله‌موش است

حسین مرید سادات، مدیر توسعه کسب‌وکار یوبیتکس درباره فرصت هاوینگ برای گروه‌های مختلف اکوسیستم دارایی دیجیتال گفت

رویداد هاوینگ بیت‌کوین توسط عصرانه راه‌کار روز دوم اردیبهشت‌ماه در باشگاه آجودانیه برگزار شد. در این رویداد، اعضای اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور گرد هم آمدند تا به تعامل با یکدیگر بپردازند و درباره چالش‌ها و فرصت‌های هاوینگ بیت‌کوین برای این بازار صحبت کنند. حامیان این رویداد از کسب‌وکارهای مختلف این حوزه بودند که یکی از این حامیان، صرافی رمزارز «یوبیتکس» بود.

حسین مرید سادات، مدیر توسعه کسب‌وکار یوبیتکس درباره فرصت هاوینگ برای گروه‌های مختلف اکوسیستم دارایی دیجیتال صحبت کرد. او در این‌باره گفت: «قصد دارم از فرصت‌های هاوینگ صحبت کنم و آمار و اطلاعاتی به شما بدهم که شاید در هیچ‌کدام از صرافی‌ها وجود ندارد و برگرفته از تقریباً هشت سال آموزش من در بازار رمزارز است. این اطلاعات و آمار تغییر نسل افرادی است که وارد فضای رمزارزها شده‌اند. هیچ‌کدام از صرافی‌ها به این نکته دقت نکردند که جنس آدم‌ها از چهار سال گذشته تا به امروز متفاوت شده است.»


فضای رمزارزها برای افراد تغییر کرده است


مدیر توسعه کسب‌وکار یوبیتکس درباره فضای رمزارزها در سال‌های اخیر عنوان کرد: «شاید در چند سال گذشته، فضای ارزهای دیجیتال یک فضای لوکس بود و برای همه افراد مناسب نبود. ولی در حال حاضر اگر در سطح جامعه ببینید، شاید در سال ۱۳۹۹ سبدهای بورسی‌مان را به یکدیگر در دیدوبازدید نوروزی نشان می‌دادیم و امسال اکثر افراد از سبدهای رمزارزی خودشان برای هم تعریف می‌‌کردند؛ بنابراین همان‌طور که گفتم جنس فعالان این حوزه تغییر کرده و بدون شک جنس آموزش در این فضا نیز تغییر خواهد کرد.»


لطفاً در خفا نباشید


مرید سادات درباره نیاز به حضور پررنگ‌تر افراد فعال در حوزه رمزارزها خاطرنشان کرد: «یک گلایه از فعالان حوزه رمزارز که پیش از صحبت‌های من حضور داشتند دارم: «لطفاً در خفا نباشید». این افراد باید بسیار بیشتر در این حوزه فعالیت کنند. در حال حاضر فضای رمزارزها در اختیار یک گروه از افراد است که شاید در یک سال گذشته وارد این فضا شده‌اند، ولی به‌واسطه داشتن اجتماعی که در اطراف خود ساخته‌اند یا داشتن یک تریبون، که به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر می‌توانید برای خودتان ایجاد کنید، بازار این کسب‌وکار در اختیار این افراد است و افرادی که شت‌کوین معرفی می‌کنند.»

او در ادامه تأکید کرد: «در همین نشست از فعالان این حوزه بپرسید که کدام‌یک از شما حاضر هستید روی شت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید؟ صفحه‌هایی را در فضای مجازی می‌بینیم که درباره پامپ کردن شت‌کوین‌ها از مردم پول می‌گیرند و بر سر آنان آوار می‌کنند. این نتیجه خساست من و شماست و به‌واسطه این است که کنار می‌رویم و پول خودمان را درمی‌آوریم و نمی‌خواهیم چهره شویم و به‌اصطلاح در چشم‌ها باشیم و تریبون را به دست یکسری افراد سپرده‌ایم.»


هاوینگ در دوره‌های قبلی


مدیر توسعه کسب‌وکار یوبیتکس درباره تصمیمات آینده این صرافی توضیح داد: «قصد داریم در صرافی یوبیتکس با کسانی وارد همکاری شویم که کمک کنند افراد به دلیل ناآگاهی و سوءاستفاده دیگران دچار زیان و ضرر نشوند.»

او با اشاره به اینکه هاوینگ، عروسی صرافی‌ها و هولدرها و عزای ماینرهاست، بیان کرد: «در هیچ‌کدام از هاوینگ‌ها قبل از انجام هاوینگ، هیچ سقف قیمتی زده نشده و به زبان ساده، قبل از هاوینگ بازار در یک فشردگی قیمتی قرار می‌گیرد و بعد از هاوینگ جهش قیمتی رخ می‌دهد. در هاوینگ اول حدود چهار هزار درصد، بعدی ۱۲۰۰ درصد و بعدی ۷۰۰ درصد. امسال یک اتفاق مهم رخ داد و برای اولین‌بار سقف قیمتی قبل از هاوینگ شکسته شد و این یعنی ورود پولی که قبلاً در این بازار نبوده است.»

مرید سادات درباره تأثیر ورود پول به بازار رمزارزها اظهار کرد: «زمانی که پول وارد این حوزه می‌شود، به ‌یقین روند بازار هم مثل گذشته نخواهد بود. اگر با هم هاوینگ‌های قبلی را بررسی کنیم، می‌بینیم که شیب روند صعودی در هر هاوینگ کمتر و کمتر شده و پیش‌بینی من برای بیت‌کوین بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار دلار در طول چند ماه آینده است.»


مهمان سفره بازارسازها هستیم


مدیر توسعه کسب‌وکار یوبیتکس با اشاره به این نکته که فراموش نکنیم که ما مهمان سفره بازارسازها (مارکت‌میکرها) هستیم، ادامه داد: «جامعه و بازار رمزارز در کشور ما مقیاس بسیار کوچکی از بازار جهانی است و من فکر می‌کنم باید بیاموزیم که نه از بازار جلو بزنیم و نه از آن عقب بیفتیم و باید قدم‌به‌قدم با بازار حرکت کنیم. این رشد امیدوارکننده برای چه کسانی رخ خواهد داد؟ چهار دسته افراد در بازار داریم: دسته اول بازارسازها؛ کسانی که بازار را می‌سازند و همه ما مهمان سفره این دوستان هستیم. دسته دوم فعالان بازار که در این نشست تعداد زیادی از این دسته حضور دارند. دسته سوم افرادی که آموزش، کسب‌وکارشان است و خودشان در این بازار سرمایه‌گذار نیستند و دسته چهارم هم عامه مردم که خواهش می‌کنم برای این دسته دل‌تان بسوزد.»

او در ادامه اذعان داشت: «به دلیل فضای رکودی و تورمی که در کشور شاهد آن هستیم، جنس افراد در این هفت، هشت سال گذشته تغییر کرده و اکنون به‌ندرت می‌بینم که مدیر یک مجموعه بزرگ وارد آموزش‌ دیدن شود و در حال حاضر اغلب افرادی که برای آموزش می‌آیند کارمندان، رانندگان تاکسی اینترنتی و دانشجویان هستند.»


بازار رمزارزها هم تهدید دارد و هم فرصت


مرید سادات با اشاره به اینکه دسته اول و دوم برندگان این بازار خواهند بود، توضیح داد: «دسته سوم بیل می‌فروشند و بیل‌زن نیستند. بنده و شما باید یک خانواده باشیم و جلوی دسته سوم را بگیریم. اگر کسی واقعاً معامله‌گر است، می‌داند که اهرم بیش از سه یا پنج، خودزنی است و مردم این موضوع را نمی‌دانند. وظیفه تمام فعالان حاضر در این نشست این است که به مردم آگاهی بدهند. در این بازار هم فرصت هست و هم تهدید. باید به مردم یاد بدهیم که پنیر رایگان در این بازار در تله‌موش است و بیاموزیم که در این بازار ریسک را هم در کنار سود بگذاریم، یعنی اکثر افراد در این بازار در خصوص سود صحبت می‌کنند و از طرفی کسی به ریسکی که قرار است به‌زودی گردن ما را در صرافی‌ها بگیرد اشاره‌ای نمی‌کند. ۳۰۰ کسب‌وکار فعال در این حوزه طی یک سال گذشته از بین رفته‌اند و امسال قرار است کدام‌یک از ما از بین برود؟»

 او در ادامه خاطرنشان کرد: «مارکت‌میکر همیشه برنده است، فعال بازار برنده است، آن کسی که بیل می‌فروشد برنده است. به فکر عامه مردم باشید. جنس آدم‌هایی که الان کیف پول دارند نسبت به چهار سال قبل عوض شده است. جنس افرادی که به دنبال ماین‌کردن هستند عوض شده و وظیفه ‌ما آگاهی‌رسانی در این حوزه است و فکر می‌کنم که مهم‌ترین مؤلفه است که یاد بگیریم به مردم یاد بدهیم بازار رمزارزها ۹۵ درصد بدهی و پنج درصد دارایی است.»

مدیر توسعه کسب‌وکار یوبیتکس در پایان یادآور شد: «هنوز هم هستند کسانی که نمی‌دانند هاوینگ چیست. هنوز هم هستند کسانی که نمی‌دانند الگوریتم استخراج چه چیزی است. من فکر می‌کنم هنوز بسیار جای کار داریم و این بازار روبه‌رشد است. آدم‌های جدیدی می‌آیند و علت سقف زدن، ورود پول و صندوق‌های ETF بیت‌کوین است. مهم‌ترین رسالت ما در این روزها آگاهی‌رسانی و آموزش صحیح است.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/i313
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.