رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ونزوئلا از تتر برای معاملات نفتی استفاده می‌کند

طبق گزارش رویترز، شرکت نفت دولتی ونزوئلا، PDVSA، برای دور زدن تحریم‌های جدیدی که ایالات متحده علیه آن اعمال کرده، به تتر (USDT) به‌عنوان راهی برای چاره‌جویی روی آورده است.

گفته می‌شود PDVSA در تلاش است با افزایش استفاده از تتر، خود را در برابر مسدود شدن حساب‌های بانکی خارجی بیمه کند. تا زمان نگارش این خبر، تتر به درخواست رسانه‌های خارجی ازجمله کوین‌دسک، برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

رویترز گزارش داد که PDVSA برای مخفی کردن رد تراکنش در بلاکچین، هنگام معامله رمزارز از واسطه‌ها استفاده می‌کند. از سال گذشته، شرکت نفت ونزوئلا فروش نفت خود را به سمت تتر (USDT) تغییر داده است. حالا با بازگشت تحریم‌های جدید نفتی، این تغییر به سمت آن سرعت گرفته است.

رویترز همچنین به اظهارات پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا در هفته گذشته اشاره می‌کند که به خبرگزاری گفته آنها بسته به آنچه در قراردادها ذکر شده، ارزهای مختلفی دارند. او همچنین افزود که در برخی قراردادها، ممکن است رمزارزها به‌عنوان مطمئن‌ترین روش پرداخت ترجیح داده شوند.

ایالات متحده اخیراً تحریم‌هایی علیه صنعت نفت ونزوئلا اعمال کرده که این امر باعث دشوار شدن فروش نفت این کشور در بازارهای جهانی شده است. PDVSA امیدوار است با استفاده از تتر، بتواند از این تحریم‌ها عبور کند و به فروش نفت خود به خریداران بین‌المللی ادامه دهد.

با این حال، استفاده از تتر بدون خطر نیست. برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که تتر ممکن است به اندازه دلار آمریکا قابل اعتماد نباشد و استفاده از آن می‌تواند خطرات خاصی به همراه داشته باشد. علاوه بر این، استفاده از تتر برای دور زدن تحریم‌ها ممکن است غیرقانونی باشد. دولت ایالات متحده هنوز مشخص نکرده که آیا استفاده از تتر برای دور زدن تحریم‌های این کشور را نقض قوانین می‌داند یا خیر.

هنوز مشخص نیست که این اتفاق چه تبعاتی ممکن است برای بازار رمزارزها داشته باشد. این امر ممکن است باعث افزایش نظارت‌ و سختگیری‌ها در بازار رمزارزها شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ra2f
1 نظر
  1. […] طبق خبری که دیروز منتشر شد، شرکت نفت دولتی ونزوئلا، با وجود تحریم‌های ایالات متحده، از رمزارزها برای فروش نفت استفاده کرده است. از دیروز خبرگزاری‌ها منتظر بازخورد بنیاد تتر نسبت به این موضوع هستند که در نهایت چند ساعت قبل تتر اعلام کرد کیف‌ پول‌های کاربران این کشور بسته خواهد شد. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.