رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

فعالیت پلتفرم اکسبیتو متوقف شد

اکسبیتو، یکی از پلتفرم‌های تبادل رمزارز بود که امروز به صورت رسمی، توقف فعالیت خود را اعلام کرد. اکسبیتو، یک استارتاپ در زمینه بلاکچین و رمزارز بود که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد.

این صرافی در بیانیه خود، یکی از دلایل توقف فعالیت را محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه نهادهای ناظر اعلام کرده و گفته که به همین دلیل تصمیم به توقف فعالیت خود گرفته است تا بار مسئولیت اعتماد کاربران را پس از این در فضای خاکستری قانون‌گذاری بر دوش نکشد.

در ادامه، بخشی از بیانیه صرافی اکسبیتو مبنی بر توقف فعالیت این پلتفرم را می‌خوانید:

معنای فعالیت در حوزه رمزارز برای ما، همواره تعهد واقعی، مسئولیت‌پذیری و صداقت کامل با کاربرانمان بوده است. ما همواره تلاش کرده‌ایم که با وجود تمام چالش‌ها، به فعالیت خود ادامه دهیم و به عنوان حافظ دارایی و اطلاعات مشتریان‌مان عمل کنیم. کاربرانِ ما، بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند و به اعتمادی که به برند اکسبیتو داشته‌اند، مدیونیم. ما قدردان شش سال حضور در کنار شما و کسب اعتماد شما می باشیم.

متأسفانه، و با وجود تمام تلاش های شبانه روزی که در این مدت انجام داده اییم، ادامه فعالیت اکسبیتو و ارائه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر شده است. اکسبیتو همواره در جهت رشد و پیشرفت کشورمان گام برداشته و کسب عنوان شرکت دانش‌بنیان، نشان‌دهنده این مسیر است.

محدودیت های ایجاد شده در سال های اخیر برای پلتفرم های رمز ارز کشور از سمت نهاد ناظر و عدم درک صحیح فضای پیچیده کسب و کار از سوی نهاد های قانون گذار و هم چنین بی نتیجه ماندن فضای گفتمان قانون گذاری تنها بار مسئولیتمان را نسبت به اعتماد کاربران سنگین‌تر می‌کند، در نتیجه به این تصمیم رسیده‌ایم که ادامه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر است. سال‌هاست که بررسی قانون‌گذاری در این حوزه مطرح می‌شود و روز به روز محدودیت های بیشتری را در این زمینه شاهد هستیم و همچنان هیچ گونه شفافیت قانون گذاری را شاهد نبوده اییم. در نهایت، با توجه به وضعیت فعلی و اعتماد کاربران به پلتفرم اکسبیتو تصمیم سخت بر آن گرفتیم فعالیت اکسبیتو را متوقف نماییم.

همچنین در این بیانیه آمده است که:

  • واریز ریالی و رمزارز از روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه متوقف خواهد شد.
  • امکان معامله پس از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه وجود ندارد و همه سفارش‌های باز، بسته می‌شوند.
  • امکان برداشت دارایی‌ها تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت اکسبیتو وجود دارد و پس از این تاریخ، فرآیند جدید اعلام می‌شود.
  • از تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه اکسبیتو کلیه فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد و هیچ مسئولیتی در قبال دارایی‌های برداشت نشده‌ی کاربران نخواهد داشت.
لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/r6h3
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.