رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هاوینگ بیت‌کوین یادآور ارزش‌هایی است که ساتوشی به دنبال آن بود

مدیر محصول والکس از اهمیت رویداد هاوینگ و عصرانه‌ راه‌کار گفت

اولین «عصرانه راه‌کار» در سال ۱۴۰۳ با موضوع هاوینگ، دوم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. در این رویداد، هاوینگ بیت‌کوین بخصوص از نظر کسب‌وکاری توسط افراد متخصص حوزه رمزارز بررسی خواهد شد و هدف اصلی آن شبکه‌سازی و تجدید دیدار اکوسیستم رمزارزی ایران در آستانه هاوینگ بیت‌کوین خواهد بود.

در این رویداد مجموعه‌های مختلفی در حوزه بلاکچین و رمزارز حضور خواهند داشت که «والکس» یکی از شرکت‌کنندگان و البته از حامیان رویداد هاوینگ عصرانه راه‌کار است. به این منظور، ثنا شمسا‌فر، مدیر محصول والکس از اهمیت رویداد هاوینگ می‌گوید.

رویداد هاوینگ از چه جهاتی برای شما اهمیت دارد که قصد دارید در آن شرکت کرده و از آن حمایت کنید؟

برای صحبت کردن درباره این سؤال باید به زمانی برگردم که ایده اولیه بیت‌کوین شکل گرفت و مفهومی به اسم بلاکچین و رمزارز به ‌وجود آمد. نظر خودم این است که هر چهار سال یک‌بار، با رخداد هاوینگ، پیمانی که ساتوشی ناکاماتو ایجاد کرد را دوباره تجدید و ارزیابی می‌کنیم که چقدر به آرمان‌های بیت‌کوین نزدیک شده‌ایم. همچنین این رویداد یک یادآوری برای این موضوع است که چرا این شبکه ایجاد شده و باید چه‌ کارهایی انجام دهیم که این فاصله را کوتاه‌تر کنیم.
خیلی خوشحالم در کشورمان فرصتی داریم که برای این تکنولوژی مهم گرد هم بیاییم و با افراد متخصص در این حوزه به تبادل اطلاعات بپردازیم و مهم‌تر از آن بتوانیم همه‌ با هم در این مورد مهم همسو باشیم و با هم قدم برداریم.
امیدوارم نسبت به چهار سال پیش و هاوینگ‌های گذشته، کیفیت اطلاعات‌مان در این زمینه بالاتر برود و شبکه‌سازی قوی‌تری بین افراد علاقه‌مند به رمزارزها شکل گیرد.

اهمیت هاوینگ چیست و چه تأثیری روی اکوسیستم رمزارزی و بیت‌کوین می‌گذارد؟

وقتی درباره بازار رمزارزها صحبت می‌کنیم، هم باید بعد تکنیکال و هم باید جریان مالی و نیز اقتصادی که ایجاد می‌کند را در نظر بگیریم؛ پس باید رویداد هاوینگ را از این جنبه‌ها نیز بررسی کنیم. می‌دانیم که هاوینگ هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد و پاداش ماینر‌ها نصف می‌شود. این اتفاق به کنترل تورم ربط دارد؛ با توجه به کاهش تدریجی کم شدن پاداش ماینینگ که مستقیماً به کنترل تورم ارتباط دارد، این اکوسیستم را به سمت پایداری می‌برد که اهمیت ویژه‌ای دارد.
نکته بعدی نیز این است که می‌دانیم عرضه و تقاضا قیمت‌ها در بازار را مشخص می‌کنند. هاوینگ که اتفاق می‌افتد، عرضه مدام کم‌تر می‌شود؛ پس در بلندمدت (البته تجربه‌های قبلی ثابت کرده که در کوتاه‌مدت نیز تأثیرگذار است) تاثیرات مثبتی بر بازار می‌گذارد و ارزش این دارایی را بیشتر خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/6o3d
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.