رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هم‌بنیان‌گذار سندباکس مطرح کرد / متاورس در غرب مرده، اما هنوز در آسیا داغ است

سباستین بورگت (Sebastien Borget)، یکی از هم‌بنیان‌گذاران پلتفرم گیمینگ و متاورسی سندباکس (Sandbox) می‌گوید اگرچه متاورس چندصباحی است که در غرب کم‌رنگ شده و به‌اصطلاح مرده، اما بازارش در آسیا، به‌ویژه در هنگ‌‌کنگ، کره و ژاپن داغ است و اتفاقاً روز به روز هم رونق بیشتری می‌گیرد.

بورگت که از هم‌بنیان‌گذاران سندباکس بوده و در حال حاضر نیز به‌عنوان مدیرعامل این پلتفرم فعالیت می‌کند، بر این باور است که اگرچه ممکن است سندباکس برای غربی‌ها و به‌ویژه ساکنین ایالات متحده آمریکا یک نوآوری مرده باشد، اما این صنعت در آسیا همچنان پررونق است و رشد می‌کند.


در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵۰ درصد از تجارت سندباکس از سوی آسیایی‌ها صورت گرفته


بورگت در گفت‌وگویی که با کوین‌تلگراف (Cointelegraph) در اجلاس وب ۳ اتحادیه بازی‌های بلاکچینی آسیا (Asian Blockchain Gaming Alliance’s Web۳ Summit) داشت؛ اجلاسی که در تاریخ ۱۲ سپتامبر در سنگاپور برگزار شد، اذعان داشت که طی سال گذشته میلادی تقریباً ۵۰ درصد از تجارت سندباکس از سوی کاربران چند کشور آسیایی صورت گرفته است.

بورگت می‌گوید «اگر روی آسیا تمرکز نکنید، گمان خواهید کرد که متاورس از سوی آمریکای شمالی و غرب مرده است… با این حال در آسیا – بازار متاورس – به‌شدت داغ است. هنگ‌کنگ و کره دو بازار اول، و ژاپن پس از آنها بازار سوم است.»

این در حالی است که بورگت خاطرنشان می‌کند، راه‌اندازی لاین‌سیتی (Lion City) روی استیج رویداد توکن ۲۰۴۹ (Token ۲۰۴۹) در سنگاپور، فاز جدیدی از متاورس سندباکس را باز خواهد کرد که شامل یک محله جدید متشکل از ۵۱۲ قطعه زمین مجازی در سندباکس است. وی هدف از راه‌اندازی این فاز را نشان دادن فرهنگ سنگاپور در خلال بازی سندباکس عنوان کرده و آن را تحت حمایت تعدادی از برندهای مطرح جهان معرفی کرده است.

هم‌بنیان‌گذار سندباکس مطرح کرد / متاورس در غرب مرده اما هنوز در آسیا داغ است

بورگت توضیح می‌دهد که چگونه اخیراً یک فروش بزرگ قطعه زمین مجازی در ترکیه را نهایی کرده و دلیل آن نیز این است که سعی دارد متاورس سندباکس را به‌عنوان یک «اکوسیستم بزرگ» به همه جهان معرفی کند و توسعه دهد.


جهان به متاورس نزدیک‌تر می‌شود


او موضوع را این‌طور توضیح می‌دهد که ما اغلب این موضع مقایسه‌ای را در دنیای واقعی هم داریم. درست مثل این است که من یک راکت تنیس خریده باشم… اما اگر این راکت قبل از من توسط پیت سامپراس (Pete Sampras) – تنیس‌باز بازنشسته آمریکایی که در گذشته عنوان تنیس‌باز شماره یک جهان شناخته می‌شد – استفاده شده باشد چطور؟ راکت همان راکت است… اما آیا واقعاً چنین راکتی با یک راکت معمولی فرقی نمی‌کند؟!! البته این صرفاً یک شوخی از سوی بورگت است اما می‌تواند نگاه و نقطه‌نظر او نسبت به متاورس و NFTها را شفاف‌تر کند.

علاوه بر این، بورگت به ارائه هدست واقعیت افزوده ویژن‌پرو (Vision Pro) اپل نیز به‌عنوان یک گام بزرگ رو به جلو برای صنعت متاورس اشاره می‌کند. محصولی که با ویژگی‌های واقعیت توسعه‌یافته خود به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال در محیط‌های فیزیکی را درست مانند دارایی‌ها و اجسام واقعی ببینند.

بورگت معتقد است که «این منجر به نزدیک‌تر شدن دارایی‌های دیجیتال به شما می‌شود». وی توضیح می‌دهد که در سایه این محصول و محصولات مشابه، شما دیگر نیازی نخواهید داشت برای دسترسی به کیف پول‌های خودتان وارد یک مرورگر یا صفحه خاص اینترنتی در دسکتاپ یا موبایل‌تان شوید – که چندان جذاب و خواستنی هم نیست! – بلکه می‌توانید آنها را همین‌جا، در محیط اطراف خودتان داشته باشید.

«اکنون که می‌توانید محتواهای خود را از نزدیک ببینید، حتی می‌توانید بیشتر و بهتر هم با آن ارتباط برقرار کنید.»

بورگت

در نهایت، بورگت نتیجه‌گیری می‌کند که هیچ راه درست یا غلط مشخصی برای بخش متاورس وجود ندارد که بتواند به‌صورت تضمینی پذیرش گسترده صنعت وب ۳ را تقویت کند.

بورگت می‌گوید جایگاه بسیار خوبی که بازی‌های سنتی مبتنی بر وب ۲ دارند و محبوبیت و پذیرش گسترده‌ای که توانسته‌اند به دست بیاورند، باعث شده تا بسیاری این تفکر اشتباه را داشته باشند که یک پلتفرم گیمینگ موفق، پلتفرمی است که بتواند بازی‌هایی در سطح کیفیت وب ۲ ارائه بدهد، اما از فناوری بلاکچین هم استفاده کرده باشد! در حالی که این‌طور نیست…

به عقیده بورگت، اگرچه این رویکرد می‌تواند موارد استفاده از یک پلتفرم را تا حد زیادی افزایش دهد، اما پلتفرم‌های متاورسی پیشرویی همچون سندباکس، به ایجاد دنیاهایی جدید می‌انجامند. دنیاهایی که تجربیاتی جدید و متفاوت برای همان کاربرانی خلق می‌کنند که از بازی‌های سنتی وب دو استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ibzs
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.