رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مالیات کمرشکن هندی‌ها / عدم تغییر قوانین مالیاتی هند بر کریپتو در سال 2023

هند قوانین محدودکننده مالیات بر کریپتو را در سال ۲۰۲۳ بدون تغییر اعمال خواهد کرد. در واقع وزیر دارایی هند، «نیرمالا سیتارامان» هنگام رونمایی از بودجه این کشور به رمزارز، دارایی‌های دیجیتال مجازی، بلاکچین یا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (روپیه دیجیتال) اشاره‌ای نکرد که همین موضوع نشان‌دهنده برقراری آخرین قوانین مالیاتی است.

سال گذشته کشور هند مالیات‌های سختی را بر تراکنش‌های رمزنگاری وضع کرد که بر اساس آن ۳۰ درصد مالیات بر سود و یک درصد مالیات کسر‌شده در مبدأ (TDS) روی همه تراکنش‌ها اعمال می‌شود. پیش‌بینی‌های صنعت مبنی بر اینکه بازهم یک «دوره دردناک» شروع خواهد شد، ظاهراً به حقیقت پیوسته است.

بلا فاصله پس از این خبر، حجم معاملات ارز دیجیتال در این کشور کاهش یافت و هندی‌ها بیش از 3.8 میلیارد دلار حجم معاملات را از صرافی‌های داخلی به صرافی‌های بین‌المللی بردند. اگرچه گفته شده دولت می‌خواهد در این تصمیم تجدیدنظر کند اما هنوز هیچ چیز برای فعالان رمزارزی هند قطعی نیست و ترس‌ها کماکان پابرجاست.

«راجاگوپال منون»، معاون یک صرافی کریپتویی در هند می‌گوید: «هیچ تغییری در مالیات‌های موجود بر کریپتوها اعمال نشده تا شرکت‌های کریپتو هندی سود بیشتری کسب کنند. ما امیدواریم دولت در موضع خود در مورد مالیات کریپتو تجدید نظر کند.»

«مسامیت گوپتا»، یکی از بنیان‌گذاران «CoinDCX» – یکی دیگر از صرافی‌های هندی – می‌گوید: «این موضوع برای کشور ما و کسانی که در این بخش در هند کار می‌کنند، اتفاق خوشایندی نیست. اما او همچنان متعهد به مشارکت با دولت برای طراحی سیاست‌های مناسب خواهد بود.» هند از اوایل سال گذشته میلادی یک قانون مشخص کریپتویی را وضع کرده با این حال تاکید داشته مقررات کریپتو بدون هماهنگی جهانی نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باش

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/dg8j
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.