رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

تاثیرات هاوینگ بیت‌کوین را دست‌کم نگیرید

مدیران صنعت معتقدند که در این هاوینگ، افزایش قیمت بیت‌کوین قبل از آن رخ داده و با هاوینگ‌های قبلی متفاوت است اما شرکت Bitwise نظر دیگری دارد

یک شرکت مدیریت دارایی دیجیتال به نام Bitwise Asset Management، گزارشی منتشر است که به‌نظر می‌رسد بازار، تاثیرات بلندمدت هاوینگ را در نظر نمی‌گیرد و درباره این تاثیرات بلندمدت آن صحبت می‌کند.

هاوینگ رویدادی است که در آن نرخ تولید بیت‌کوین جدید به نصف می‌رسد. سه هاوینگ قبلی بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داده و در ماه پس از هر هاوینگ، قیمت بیت‌کوین نوسانات کمی داشته است. با این حال، در هر یک سال پس از هر هاوینگ، قیمت بیت‌کوین به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

شرکت Bitwise معتقد است که بازار رمزارزها تاثیر بلندمدت هاوینگ بیت‌کوین را دست‌کم می‌گیرد. این شرکت انتظار دارد که هاوینگ بعدی بیت‌کوین، که در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد، منجر به افزایش قابل‌توجهی در قیمت بیت‌کوین شود.

بیت‌کوین در ماه بعد از هاوینگ ۲۰۱۲، ۹ درصد افزایش یافت، اما در سال بعد، ۸۸۳۹ درصد رشد کرد. الگوی مشابهی در هاوینگ ۲۰۱۶ نیز رخ داد؛ بیت‌کوین در ماه بعد ۱۰ درصد کاهش و در سال ۲۰۱۷ تا ۲۸۵ درصد افزایش یافت. باز هم در سال ۲۰۲۰، شاهد افزایش قیمت ۶ درصدی در ماه پس از هاوینگ بود، سپس در سال بعد ۵۴۸ درصد رشد کرد. Bitwise نوشت: «داده‌ها محدود است، اما تصویر الگوی جالبی را نشان می دهد. بازار تأثیر کوتاه مدت هاوینگ را درنظر دارد اما تأثیر بلندمدت آن را دست‌کم می‌گیرد.»

در نمودار زیر قیمت بیت‌کوین پس از هر هاوینگ را می‌بینید.

بیت‌کوین در ۱۳ مارس به بالاترین قیمت فعلی خود یعنی ۷۳۶۷۹ دلار رسید و از آن زمان تاکنون ۱۶ درصد اصلاح شده و در پایین ترین سطح ۶۱۵۰۰ دلار بوده است. این چرخه بازار فعلی اولین باری است که بیت کوین قبل از هاوینگ به بالاترین حد خود رسیده است.

مدیران صنعت نیز در کوتاه‌مدت به همان اندازه بدبین هستند. مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات ۱۰x Research، در ۱۳ آوریل پیش‌بینی کرد که پس از هاوینگ، ممکن است شاهد فروش ۵ میلیارد دلاری ماینرها باشیم که فشار نزولی بر بازار وارد می‌کند.

در همین حال، فرد ثیل، مدیرعامل Marathon گفت که رالی هاوینگ قبلا در نظر گرفته شده است و رالی‌ای که باید بعد از هاوینگ اتفاق می‌افتاد، قبل از آن رخ داد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9hqa
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.