رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

اتحادیه اروپا به‌ دنبال افزایش فشار بر روسیه / قوانین جدید تحریمی پارلمان اروپا شامل رمزارزها نیز می‌شود

پارلمان اروپا روز سه‌شنبه با اکثریت آرا به مجموعه قوانین جدیدی برای تحریم‌ها رأی داد که شامل رمزارزها نیز می‌شود. این قوانین در مورد ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو نیز اعمال شده و می‌تواند شامل مسدود کردن دارایی‌ها ازجمله رمزارز باشد.

نمایندگان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با ۵۴۳ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۲۷ رأی ممتنع به قوانین جدید رأی دادند. این قوانین جدید به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش نگرانی‌ها مبنی بر نقض تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه ایجاد شد. انتظار می‌رود این قوانین جدید اجرای تحریم‌ها را علیه روسیه و سایر کشورها آسان‌تر کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی رأی‌گیری در صحن علنی، اگرچه تحریم‌ها در سطح اتحادیه اروپا اعمال می‌شوند اما هر کشور وظیفه دارد این قوانین را اجرا کند و همه‌چیز از «تعاریف نقض تحریم» و «مجازات‌های مرتبط» می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. این بیانیه مطبوعاتی می‌گوید: «قانون جدید تعاریف دقیقی برای تخلفات ازجمله عدم مسدود کردن وجوه، عدم رعایت ممنوعیت سفر یا تحریم تسلیحاتی، انتقال وجوه به اشخاص مشمول تحریم یا انجام تجارت با نهادهای دولتی کشورهای تحت تحریم ارائه می‌دهد.»
سوفی این ولد (Sophie in ’t Veld)، قانونگذار هلندی که مسئول نظارت بر قوانین از طریق پارلمان است، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما به این قانون نیاز داریم زیرا رویکردهای ملی متفاوت، ضعف‌ها و حفره‌هایی را ایجاد کرده و امکان مصادره دارایی‌های مسدودشده را فراهم می‌کند.»

این قانون اکنون باید توسط شورایی که مقامات ارشد دولتی کشورهای عضو را قبل از تبدیل شدن به قانون جمع‌آوری می‌کند، تأیید شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/djgo
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.