رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

به دنبال رونق در بازار رمزارزها، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های وب‌ ۳.۰ سرعت گرفت

فعالیت سرمایه‌گذاری در صنعت بازی وب ۳.۰ اخیراً به طور پیوسته و به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

فعالیت سرمایه‌گذاری در صنعت بازی وب ۳.۰ اخیراً به طور پیوسته و به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

برخی از استارتاپ‌های وب ۳ به برنامه‌های شتاب‌دهنده روی می‌آورند؛ زیرا رمزارزها وارد بازار صعودی جدیدی می‌شوند و سرمایه‌گذاران به دنبال مشارکت در این بازار هستند.


رونق برنامه‌های شتاب‌دهنده با بهار بازار رمزارز


برنامه‌های شتاب‌دهنده در ازای حقوق اولیه، راهنمایی ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، Y Combinator مستقر در ایالات متحده، چندین شرکت رمزنگاری مانند کوین‌بیس و اوپن‌سی را در میان فارغ‌التحصیلان خود به شمار می‌آورد.

در تاریخ ۲۶ مارس، Andreessen Horowitz (a16z) خط تولید شتاب‌دهنده، استارتاپ کریپتوی خود در بهار ۲۰۲۴ را معرفی کرد. این ۲۵ استارتاپ تحت یک برنامه ۱۰ هفته‌ای مربی‌گری در لندن به رهبری تیم رمزنگاری a16z خواهند بود.

شریک اجرایی Jason Rosenthal لیستی از پروژه‌هایی ازجمله زیرساخت Farcaster، تحویل غیرمتمرکز غذا و احراز هویت پاسپورت با دانش صفر را به اشتراک گذاشت. استارتاپ‌های شتاب‌دهنده a16z در ازای هفت درصد سهام، ۵۰۰ هزار دلار از شرکت دریافت می‌کنند. فارغ‌التحصیلان شامل Flashbots و فانتوم هستند.

در ۹ نوامبر ۲۰۲۳، بنیاد آوالانچ و آوالبز اولین گروه از استارتاپ‌ها را در شتاب‌دهنده خود، Codebase معرفی کردند. این برنامه شاهد سرمایه‌گذاری‌های ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلاری برای استارتاپ‌ها خواهد بود.

هلیکا، یک شرکت زیرساخت بازی وب ۳، همکاری خود را با Pantera Capital، Spartan Capital، Sfermion و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای اختصاص ۵۰ میلیون دلار به استارتاپ‌های شرکت‌کننده در شتاب‌دهنده بازی وب ۳ جدید خود، Helika Accelerate، فاش کرد.


افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در اکوسیستم رمزارزی


به دنبال رشد بازار رمزارزها، اکوسیستم کریپتو شاهد تجدید حیات در فعالیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر بوده است. شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر 1kx اخیراً یک دور جمع‌آوری سرمایه بیش از ۷۵ میلیون دلار را افشا کرده؛ در حالی که Hack VC یک دور ۱۵۰ میلیون دلاری را در فوریه نهایی کرده است. 

سم لیمن، مدیرعامل Symbolic Capital، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تأکید کرد که شتاب‌دهنده‌های رمزنگاری قوی نقشی حیاتی در تقویت جامعه در میان بنیان‌گذاران در حوزه وب ۳ محور شبکه ایفا می‌کنند.

لیمن بر ظهور شتاب‌دهنده‌های رمزنگاری جدید که توسط سرمایه‌هایی با هدف تقویت نام تجاری خود و گسترش سریع سرمایه هدایت می‌شوند، تأکید کرد. با این حال، او در مورد شیوه‌های غارتگرانه احتمالی در میان برخی از شتاب‌دهنده‌ها هشدار داد:

«برخی از شتاب‌دهنده‌ها از مرحله اولیه سرمایه‌گذاری به اضافه ارزش‌افزوده پیشنهادی خود برای ورود و گرفتن موقعیت‌های بسیار بزرگ در شرکت‌ها استفاده می‌کنند. بنیان‌گذاران قطعاً باید دو بار فکر کنند که آیا شرایطی که از یک شتاب‌دهنده می‌پذیرند ارزش آن چیزی را دارد که در ازای آن دریافت می‌کنند یا خیر.»

فعالیت سرمایه‌گذاری در بازی وب ۳ نیز اخیراً به طور پیوسته افزایش یافته است. 0G Labs دور سرمایه‌گذاری اولیه ۳۵ میلیون دلاری را در ۲۵ مارس با مشارکت بیش از ۴۰ مؤسسه رمزنگاری بومی ازجمله Hack VC و Blockchain Builders Fund بسته است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9p16
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.