رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

سهام برایان به روزهای خوب برمی‌گردد / افزایش خیره‌کننده‌ ارزش سهام صرافی کوین‌بیس از ابتدای سال میلادی

افزایش قیمت سهام کوین‌بیس به دلیل افزایش سرعت معاملات دارایی‌های دیجیتال در حال رقم خوردن است. بنیان‌گذار این صرافی می‌گوید تمرکز او روی فراز‌و‌نشیب کوتاه‌مدت نیست و تلاش دارد برای این کسب‌وکار درآمدهای متنوع‌تری ورای کارمزد تراکنش‌ها تعریف کند تا در روزهای افت بازار سهام آن در بورس با ریزش‌های مشابه سال 2022 مواجه نشود.


بازگشت بازار رمزارزها به روزهای سبز در 50 روز گذشته حالا روی بازار سهام آمریکا هم تاثیر گذاشته است و به نظر می‌رسد تصویر رمزارزها در بازار سهام در حال بازسازی است. تصویری که وقتی یکی از بزرگترین معاملات تاریخ این بازار که مدت‌ها مایه فخر بازار کریپتو بود در سال 2022 با افت زیادی همراه شد به شدت آسیب دید.

صحبت از کوین‌بیس و سهام آن است. یک صرافی بزرگ بین‌المللی رمزارزی که اگرچه یکی از بهترین ورودهای تاریخ بازار سهام را تجربه کرده بود اما تحت تاثیر ماجراهای تلخ این بازار در سال 2022 ازجمله برخی فروپاشی‌ها و ورشکستگی‌ها بخش زیادی از ارزش سهامش را از دست داد. اما به نظر می‌رسد حالا ورق برای این صرافی و بنیان‌گذارش برایان آرمسترانگ برگشته است.


بازگشت 60 درصدی


سهام کوین‌بیس در سال گذشته میلادی در حال سقوط بود و حتی در این ریزش از بخش فناوری رمزارز و خود بیت‌کوین هم پیش افتاده بود، اما از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، سهام این صرافی ۶۰ درصد افزایش یافته و اکنون ارزش بازار آن حدود 12.2 میلیارد دلار است. روز سه‌شنبه هر سهم از این صرافی ۵۶ دلار معامله می‌شد.

در ماه ژانویه شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده آمریکا سود کرده‌اند. این سوددهی هنوز روند سقوط بازار دارایی‌های دیجیتال در سال 2022 را معکوس نکرده، اما آن را کند کرده است.

یک شاخص مهم سهام فناوری که در بازار بورس نیویورک تحت عنوان NYFang معامله می‌شود، از ابتدای سال تاکنون رشد 16درصدی داشته است. ناگفته نماند که شاخص بخش فناوری نزدک-100 که مجموعه‌ای از سهام‌های فناوری هم‌وزن است، شاهد رشد 11درصدی بوده است. شاخص شرکت‌هایی مثل متا، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل هم در مقایسه با رکود سال گذشته، بازگشت قابل‌توجهی داشته، اما در مقایسه با عملکرد کوین‌بیس همچنان ضعیف بوده است.


ترکش‌های چند سقوط


سقوط شرکت‌هایی مثل جنسیس (Genesis)، تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital)، اف‌تی‌ایکس (FTX) و وویجر (Voyager) فشار فروش در سال 2022 را روی سهام شرکت‌های رمزارزی از جمله صرافی‌ای چون کوین‌بیس تشدید کرد و نگرانی‌ها درباره مسیر آینده این صرافی و به‌ویژه رابطه همبسته آن را با دارایی‌های دیجیتال سقوط‌کرده‌، افزایش داد.

فعالان بازار هم در آن زمان در رابطه با نهادهای متمرکزی مثل کوین‌بیس محتاط شده بودند. گمانه‌زنی‌ها درباره بورس و سهام آن تا اواسط دسامبر به اوج رسید، زیرا تا قبل از ششم ژانویه که این سهام به پایین‌ترین سطح خود برسد، همچنان دچار افت روزانه متوالی بود. پس از جهش در 9 ژانویه که همزمان با جهش قیمت بیت‌کوین بود، صرافی کوین‌بیس به توافقش با قانون‌گذاران ایالت نیویورک تکیه کرد.


نه خیلی خوب، نه خیلی بد


برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس در ماه اوت به سهام‌داران قول داده بود که کمتر بر کارمزدهای معاملاتی متکی باشد و درآمد شرکت خود را متنوع کند. آرمسترانگ در آن زمان در پاسخ به سؤالات شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» درباره چشم‌انداز اقتصاد کلان و شرایط این شرکت در بازار بورس گفته بود: «این وضعیت آن‌قدرها که به نظر می‌رسد خوب نیست و البته آن‌قدر که به نظر می‌رسد بد هم نیست. ما سعی می‌کنیم روی فرازونشیب‌های کوتاه‌مدت تمرکز نکنیم.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/rtuj
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.