رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ریزش بازار رمزارزها پس از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل

قیمت بیت کوین در روز شنبه، در کمتر از یک ساعت 7 درصد کاهش یافت

قیمت بیت‌کوین در روز شنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) به شدت سقوط کرد و ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. در اوج این افت، قیمت بیت‌کوین به ۶۰۹۰۸ دلار رسید، اما در نهایت با قیمتی حدود ۶۲۵۷۰ دلار معامله شد که پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین در دو هفته گذشته بود. همچنین کاهش قیمت‌ها طبق داده‌های گلس‌نود، باعث لیکویید شدن ۱.۵ میلیارد دلار دارایی شد.

اتریوم نیز از این افت در امان نماند و با بیش از 9 درصد کاهش، به قیمت ۲۹۲۳ دلار رسید. قیمت ارزهای دیگر نیز از این افت قیمت جا نماندند و قیمت بایننس کوین و سولانا به ترتیب ۹ درصد و تقریبا ۱۸ درصد کاهش یافتتند.

این افت قیمت بازار رمزارزها که در یک سال اخیر بی‌سابقه بوده، پس از اقدام ایران در پاسخ به حمله‌ رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند مقام ارشد ایرانی همراه بود.

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان به سرمایه‌گذاران گفت که درگیری‌های ژئوپلیتیکی نگران کننده است و خاطرنشان کرد که اگر قیمت نفت و گاز بیش از حد بالا رود، می‌تواند سرنوشت اتفاقات اقتصاد جهانی را رقم بزند.

با این حال، بیت کوین در معاملات روز یکشنبه بخشی از ضرر خود را جبران کرد و حدود ۵ درصد افزایش یافت. این افزایش قیمت احتمالا به دلیل افزایش تمایل به ریسک در بازارهای جهانی بود، زیرا سرمایه گذاران امیدوار بودند که تنش های خاورمیانه کاهش یابد.

در این میان، فعالان رمزارزی در انتظار رویدادی به نام «هاوینگ بیت کوین» در تاریخ ۲۰ آوریل هستند که عرضه جدید این رمزارز را به نصف کاهش می‌دهد. به طور تاریخی، هاوینگ نشان‌دهنده عاملی مثبت برای قیمت‌ها بوده ، اگرچه با توجه به اینکه بیت‌کوین اخیراً به بالاترین حد تاریخی خود رسیده و افزایش تنش در منطقه ، تردیدهای فزاینده‌ای در مورد احتمال تکرار این اتفاق وجود دارد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/6u0n
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.