رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

استرالیا  ETF بیت‌کوین را تأیید می‌کند

بازار بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) که ۹۰ درصد از کل بازار سهام این کشور را تشکیل می‌دهد، ممکن است طبق گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع آگاه، تا پایان سال ۲۰۲۴ اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین (BTC) را تأیید کند.
بر اساس این گزارش، یک شرکت محلی به نام DigitalX Ltd. در ماه فوریه برای راه‌اندازی این نوع ETF درخواست داده است. شرکت VanEck نیز درخواست خود را که قبلاً ارائه کرده بود، در ماه فوریه مجدداً ارسال کرده است. شرکت BetaShares که دفتر آن در سیدنی قرار دارد نیز به بلومبرگ اعلام کرده که در حال کار روی محصولی مشابه برای عرضه در ASX است.
بورس اوراق بهادار استرالیا قبلاً به خبرگزاری CoinDesk درباره این اتفاق گفته بود که در مورد درخواست‌های مربوط به محصولات سرمایه‌گذاری اظهار نظری نمی‌کند، اما همچنان با تعدادی از شرکت‌ها که علاقه‌مند به پذیرشETFهای مبتنی بر دارایی‌های رمزنگاری هستند، در حال همکاری است. سخنگوی ASX تأیید کرد که این بورس با چندین ناشر مشتاق به راه‌اندازی صندوق‌های ETF مبتنی بر بیت‌کوین در ارتباط است، اما همچنان جدول زمانی دقیقی برای تأییدیه‌های این صندوق‌ها اعلام نشده است.

پس از تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در آمریکا، علاقه به این نوع صندوق‌ها در آسیا و اطراف آن افزایش یافته است. هنگ‌کنگ هفته گذشته اولین سری ازETF های مبتنی بر بیت‌کوین و اتر را به طور رسمی تأیید کرد.
طبق گزارش کوین‌دسک، اوایل این ماه، شرکت مدیریت دارایی مونوکروم (Monochrome)، مستقر در استرالیا برای یک ETF بیت‌کوین مبتنی بر دارایی واقعی (spot) با صرافی جهانی Cboe Australia درخواست داد. Monochrome در زمان اعلام این خبر، آسیایی بودن و دسترسی گسترده‌تر سرمایه‌گذاران را از دلایل انتخاب این صرافی عنوان کرد.
جاستین آرازدون، مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال در BetaShares، در این‌باره می‌گوید: «ورود گسترده سرمایه به بازار دارایی‌های دیجیتال ایالات متحده ثابت می‌کند که این دارایی‌ها برای ماندن آمده‌اند.» وی همچنین اشاره کرد که این شرکت نمادهای اختصاری در ASX را برای صندوق‌های ETF مبتنی بر بیت‌کوین فیزیکی و اتر فیزیکی رزرو کرده که نشان‌دهنده آمادگی قوی برای عرضه قریب‌الوقوع آنهاست.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/0hny
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.