رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مسئولیت صرافی‌ها بعد از اتفاقات مهم بازار رمزارزها چه تغییری می‌کند؟

سهیل نیکزاد، رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک، درباره وقوع تغییرات در بازار رمزارزها و لزوم بهبود خدمات صرافی‌ها می‌گوید

افرادی که جذب بازار رمزارزها می‌شوند، روز به روز افزایش پیدا می‌کنند. از این رو، نیاز است که صرافی‌های رمزارز کشور نیز در راستای بهبود خدمات خود و ارائه سرویس‌های بهتر به مشتریان قدم بردارند. این موضوع به صورت مداوم بیش از پیش حس می‌شود؛ چندین دلیل را برای این بحث می‌توان نام برد که یکی از آنها تحریم ایران توسط آمریکاست که در این راستا، صرافی‌های خارجی نیز از این قانون تبعیت می‌کنند و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند. از طرف دیگر، اتفاقات مهمی مانند هاوینگ، باعث ایجاد تغییرات و ترغیب افراد به ورود به بازار رمزارزها می‌شود. پس در نتیجه، صرافی‌های ایرانی می‌توانند از چنین فرصت‌هایی استفاده کنند و در راستای ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز کاربر قدم بردارند.

سهیل نیکزاد، رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک، درباره مسئولیت صرافی‌ها پس از هاوینگ صحبت کرد که در ادامه متن این گفت‌وگو را می‌خوانید.

نیکزاد در ابتدا گفت: «به نظر من، اتفاق مهمی که بر اثر هاوینگ می‌افتد، فارغ از اینکه کدام یک از سناریوهای کم شدن یا بالا رفتن قیمت اتفاق بیفتد، یکسری تغییراتی انجام می‌شود؛ یعنی نظام‌های اقتصادی تغییر می‌کند که حتماً لازم است تعداد قابل‌ توجهی مشتری وضعیت خود را در صرافی‌ها تغییر دهند، برای مثال، اگر قیمت بالا می‌رود قصد فروش دارایی خود و کسب سود را دارند و از این رو، کارهایی بیش از روزهای عادی دارند.»


نیازهای مشتری باید برطرف شود


رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک بر این باور است که صرافی‌ها باید هاوینگ را به‌عنوان یک موقعیت ویژه تلقی کنند، تیم‌های پشتیبانی خود را تقویت کنند، خدمات خود را مورد بررسی قرار دهند و ایرادهای احتمالی خود را برطرف کنند. او اظهار کرد: «صرافی‌ها باید به این موضوع آگاه باشند که ممکن است به یکباره شاهد گردش کار بالایی باشند. ظرفیت درگاه‌ها و ابزارهای پرداخت معمولاً از محدودیت‌هایی است که اگر گردش کار صرافی زیاد شود، به مشکل می‌خورند و باید در این مورد، تدابیری داشته باشند. نکته مهم دیگر این است که در این دوره پرهیاهو افراد زیادی وارد بازار می‌شوند که شاید مهارت کافی یا آشنایی کافی ندارند و باید بسیار مراقب کلاهبرداری‌ها باشند.»


کاربران ایرانی و استفاده از صرافی‌های خارجی


با وجود تحریم‌هایی که علیه ایرانی‌ها وجود دارد و با اینکه بسیاری از صرافی‌های خارجی استفاده از پلتفرم‌های خود را برای ایرانی‌ها منع کرده‌اند، افراد زیادی همچنان این ریسک را به جان می‌خرند و از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند. چرا صرافی‌های ایرانی قادر به ارائه خدماتی نیستند که کاربران ایرانی سراغ استفاده از صرافی‌های خارجی نروند؟

سهیل نیکزاد در پاسخ عنوان کرد: «کامیونیتی کریپتوی ایران از بهترین‌ها در جهان است. آنچه باعث می‌شود کیفیت برخی خدماتی که صرافی‌های ایرانی، حتی صرافی‌های خوب ارائه می‌دهند، نسبت به آنچه در دنیا رایج است مناسب و کافی نباشد، بخشی مربوط به صرفه مقیاس است؛ یعنی اگر شما قصد دارید به ۱۰ میلیون نفر خدمات ارائه دهید، سرمایه مشخصی را باید وارد کنید تا گردش مالی را مدیریت کنید، اما اگر بخواهید به ۱۰۰ میلیون نفر خدمات ارائه دهید، باید سرمایه بیشتری وارد کنید.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «از این رو ما سهم کوچکی در اقتصاد دنیا داریم و صرافی ایرانی به راحتی نمی‌تواند از سایر کشورها مشتری بگیرد. کوچک بودن جامعه مشتری‌ها باعث می‌شود اقتصاد را کوچک‌تر کند و در نتیجه سطح خدمات ما پایین‌تر باقی بماند.»

رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک درباره اهمیت بحث امنیت در حوزه رمزارزها توضیح داد: «حال چیزی که می‌تواند این ضعف را پوشش دهد، امنیت است. اگر بتوان امنیت را به واسطه قانون‌گذاری و حمایت حاکمیت برای کسانی که در حوزه رمزارز فعالیت می‌کنند فراهم کرد، این حاشیه پوشش داده می‌شود و صرافی‌های ایرانی نیز خدمات بهتر و جدید ارائه می‌دهند.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/22mb
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.