رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

SEC نگران ویژگی‌های خاص اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین/ نتیجه ETF اتریوم ماه آینده مشخص می‌شود

پس از تأیید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین، تلاش برای وسایل سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم شتاب بیشتری گرفته است. به گزارش رویترز، SEC طبق گزارش‌ها در حال برنامه‌ریزی جلساتی با متقاضیان ETF اتریوم در ماه آینده بوده و هدف این جلسات تسهیل بحث و رفع نگرانی‌های مربوط به وسایل سرمایه‌گذاری پیشنهادی مبتنی بر اتریوم است. در حالی که گزارش عمومی SEC در حال حاضر هیچ جلسه برنامه‌ریزی‌شده‌ای را نشان نمی‌دهد، منابع آشنا با این موضوع این برنامه‌ها را تأیید کرده‌اند.

ونک (VanEck) که یک شرکت خدمات مالی جهانی است در صف اول لیست درخواست ETF اتریوم قرار گرفته و SEC تا 23 می برای پذیرش یا رد درخواست آن فرصت دارد. شرکت‌های دیگری مانند بلک‌راک، فرانکلین تمپلتون گری‌اسکیل نیز در صف‌های بعدی منتظر پاسخ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هستند.

سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در تقاضا برای ETFهای مبتنی بر اتر (Ethereum) بودیم؛ به‌طوری‌که درخواست‌هایی از سوی صادرکنندگان این نوع صندوق‌ها، به سرعت پس از درخواست‌های مربوط به ETFهای مبتنی بر بیت‌کوین ارائه شد. در ژانویه ۲۰۲۳، تأیید نهایی ETFهای مبتنی بر بیت‌کوین و آغاز معاملات تقریباً 12 صندوق از این نوع، خوش‌بینی را در این صنعت افزایش داد. با این حال، مسیر رسیدن به ETFهای مبتنی بر اتر دشوار است، زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) همچنان درگیر پیچیدگی‌های نظارتی و نگرانی‌هایی است که در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد اتر در مقایسه با بیت‌کوین وجود دارد.

موضع انتقادی گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در قبال ارزهای دیجیتال، همچنان بر روند تأیید ETFهای مبتنی بر اتر (Ethereum) تأثیرگذار است. با وجود تأیید ETFهای مبتنی بر بیت‌کوین، جنسلر بر ماهیت پرریسک آنها تأکید کرد و هشدار داد که این تأیید را نباید حمایتی گسترده از دارایی‌های رمزنگاری تفسیر کرد. ابهام در مورد دسته‌بندی امنیتی اتر، برخلاف وضعیت بیت‌کوین به‌عنوان کالایی غیر قابل طبقه‌بندی به‌عنوان اوراق بهادار، پیچیدگی‌های نظارتی را بیشتر می‌کند.

بازیگران برجسته صنعت کریپتو،‌ مانند کوین‌بیس، از درخواست Grayscale برای تأیید ETF مبتنی بر اتر حمایت کرده‌اند. کوین‌بیس همچنین از SEC درخواست کرده مقررات شفاف‌تری در مورد ارزهای دیجیتال وضع کند که خواسته‌ کل صنعت برای یک چهارچوب قانونی شفاف و قابل پیش‌بینی را منعکس می‌کند.

جیمز انگل، استاد دانشگاه جورج‌تاون، عنوان کرده که SEC ممکن است به جای رد مستقیم درخواست‌ها درباره ETF اتریوم، از تاکتیک‌های مختلفی برای به تعویق انداختن روند تأیید استفاده کند. این استراتژی به منظور اجتناب از چالش‌های حقوقی احتمالی ناشی از رد درخواست‌هاست.

رویکرد محتاطانه SEC روند تأیید ETFهای مبتنی بر اتر را با ابهام مواجه کرده است. تأیید نشدن شفافیت، عدم اطمینان از تصمیم نهایی و احتمال تأخیر، چالش‌هایی را برای صادرکنندگان و کل بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آورد. با این حال، افزایش قیمت اخیر اتر نشان می‌دهد که بازار همچنان خوش‌بین است و با انتظار تأیید نهایی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/4x8w
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.