رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ETF اسپات اتریوم راه‌اندازی شد

فهرست ETF اسپات فرانکلین تمپلتون اتریوم در DTCC، تأییدیه SEC را برای تشکیل پرونده S-1 برای ETF اسپات اتریوم تضمین نمی‌کند

شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) صندوق قابل‌معامله در مبادلات اتریوم (ETF) خود را راه‌اندازی کرده است که «Franklin Ethereum TR Ethereum ETF» نامیده و با کد EZET کدگذاری می‌شود. ETF اسپات اتریوم در وب‌سایت Depository Trust and Clearing Corporation فهرست شده که یک پلتفرم مهم برای معاملات اوراق بهادار در ایالات متحده است.

ستون Create/Redeem وب‌سایت DTCC، این ETF را فهرست می‌کند که نشان‌دهنده دردسترس‌بودن آن برای ایجاد و بازخرید است. این یک جنبه حیاتی از ETFها است، زیرا امکان تنظیم عرضه سهام ETF را در پاسخ به تقاضا فراهم می‌کند و به حفظ قیمت بازار ETF نزدیک به ارزش خالص دارایی آن کمک می‌کند.


غولی به نام SEC بر سر راه ETF اتریوم


فهرست ETF اسپات فرانکلین تمپلتون اتریوم در وب‌سایت DTCC لزوماً نشان نمی‌دهد که پرونده S-1 ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای ETF اسپات اتر تأیید شده است.

وب‌سایت DTCC اغلب اوراق بهاداری را فهرست می‌کند که واجد شرایط معامله و تسویه در سیستم‌های خود هستند که می‌تواند شامل ETFهایی باشد که فرایندهای ثبت یا انطباق خاصی را تکمیل کرده‌اند. بااین‌حال، وضعیت تأیید یک پرونده ETF توسط SEC بر اساس معیارها و ملاحظات نظارتی مختلف تعیین می‌شود.

این شرکت مدیریت دارایی ۱.۵ تریلیون دلاری پرونده S-1 را در ۱۲ فوریه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد تا برای ETF اسپات اتر (ETH) درخواست دهد. در صورت تایید، به عنوان “ETF Franklin Ethereum” در بورس گزینه‌های هیئت‌مدیره شیکاگو فهرست می‌شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تصمیم بالقوه در مورد برنامه ETF اسپات اتریوم فرانکلین تمپلتون را در ۲۳ آوریل به تعویق انداخت. SEC اعلام کرد که جدول زمانی را برای بررسی تغییر قانون پیشنهادی برای فهرست کردن و معامله سهام Franklin Ethereum Trust در بورس Cboe BZX تمدید کرد. کمیسیون اکنون تا ۱۱ ژوئن فرصت دارد و ۴۵ روز دیگر برای ارزیابی مهلت می‌دهد.

فهرست ETF اسپات اتریوم فرانکلین تمپلتون در وب‌سایت Depository Trust and Clearing Corporation، فرانکلین تمپلتون را با غول‌های صنعتی دیگر مانند بلک‌راک، گری‌اسکیل، VanEck و ARK Invest که وارد رقابت ETF  اتریوم نیز شده‌اند، همسو می‌کند. بااین‌حال، چشم‌انداز وجوه مبتنی بر اتریوم با همتایان بیت‌کوین آنها متفاوت است.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، پیش از این با اشاره به موضع کمتر تنظیم‌کننده در مقایسه با فرایند تأیید ETF بیت‌کوین، شانس تایید ETF اسپات اتر در ماه می توسط SEC را حدود ۳۵ درصد در ماه مارس تخمین زد. او همچنین اشاره کرد که موضع گری گنسلر، رئیس SEC در مورد اتر می‌تواند بر روند تصمیم‌گیری تأثیر بگذارد، زیرا گنسلر از توضیح اینکه آیا اتر یک اوراق بهادار است یا خیر، خودداری کرده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/or7k
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.