رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

محورهای اصلی رویداد نهم ژانویه / چرا رویداد در دو روز برگزار می‌شود؟

رویداد نهم ژانویه قرار است برای سومین‌بار توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار شود. این رویداد از سال ۱۴۰۰، به مناسبت سالگرد روزی که بیت‌کوین برای اولین‌بار در دسترس عموم قرار گرفت، با هدف گردهم‌آمدن کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال برگزار شده تا به صورت تخصصی در این حوزه‌ها مباحث لازم مطرح شود و متخصصان به تعامل با یکدیگر بپردازند.

سؤالی که این روزها مطرح می‌شود این است که رویداد ۹ ژانویه چرا در دو روز برگزار می‌شود. رویداد اول نهم ژانویه در سال ۱۴۰۰ با حضور حدود ۲۰۰ نفر از فعالان این فضا برگزار شد. در سال بعدی هم تقریباً ۵۰۰ نفر در رویداد حضور داشتند و امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشدی که این اکوسیستم کرده، حدود دو هزار نفر در این رویداد حضور داشته باشند.

با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه کسب‌وکار وجود دارد و زمانی که مدیران می‌توانند اختصاص دهند، تجربه نشان می‌دهد که ممکن است این افراد نتوانند شرکت کنند. دوروزه بودن نمایشگاه، شانس بیشتری به فعالان می‌دهد که در این رویداد شرکت کنند. موضوع بعدی این است که به دلیل اینکه امسال نمایشگاه هم در رویداد نهم ژانویه برگزار می‌شود، نمایشگاه یک‌روزه نمی‌تواند تأثیرگذاری مورد نظر را داشته باشد و دوروزه بودن آن باعث می‌شود نمایشگاه نمود بیشتری داشته باشد.


گسترش کمی و کیفی حوزه رمزارزها


همچنین از آنجا که ورک‌شاپ‌هایی هم در این رویداد برگزار می‌شود، با توجه به زیاد بودن مسائل خرد به‌خصوص در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی، نمی‌توان در یک روز هم همایش را داشت و هم ورک‌شاپ‌ها را برگزار کرد. از طرفی دیگر، خود اکوسیستم دارایی دیجیتال و بلاکچین کشور در یک سال گذشته بنا به دلایلی رشد کمی و کیفی کرده است. احتمالاً از آنجا که در طول سال گذشته بازار نزولی و راکد بوده، فرصتی به کسب‌وکارها داده شده که روی خدمات خود تمرکز کنند. این متنوع‌سازی خدمات و محصولات، هم اکوسیستم را بزرگ‌تر کرده و هم چهره‌های دیگر را از بخش‌های اقتصاد نوآوری درگیر این ماجرا کرده است. به‌عنوان مثال، بحث‌های توسعه کسب‌وکار در اکثر صرافی‌ها و سکوهای تبادل بسیار جدی شده و افراد شناخته‌شده از استارتاپ‌های دیگر به صرافی‌ها اضافه شده‌اند و این بخش‌ها را پیش می‌برند.

با توجه به تغییراتی که در اکوسیستم ایجاد شده، نیاز است که فرصت تحلیل و بررسی داشته باشیم و از این منظر، رویداد نهم ژانویه دوروزه برگزار می‌شود تا متناسب با بزرگ‌تر شدن اکوسیستم و متنوع شدن محصولات و خدمات، فرصت محتواسازی، گپ‌وگفت و ارائه ورک‌شاپ‌ها و پنل‌های مختلف وجود داشته باشد.


موضوعات مورد بحث در دو رویداد گذشته


در رویداد نهم ژانویه، از روز اول یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های آن این بود که فعالان اکوسیستم دور هم جمع شوند. نیاز بود به اکوسیستمی که همیشه برچسب زیرزمینی بودن به آن زده شده، آدرس و نشانی داده شود، فعالان آن روی صحنه بیایند و در مورد چشم‌اندازها و رویکردهای آنها صحبت شود.

در رویداد دوم، بحث در مورد رگولاتوری و مجوز بود تا به دغدغه‌هایی که رگولاتور و حاکمیت دارد پرداخته شود و همچنین نگرانی‌هایی که کسب‌وکارها از منظر تنظیم‌گری داشتند، محور اصلی رویداد بود. همچنین در رویداد دوم موضوع ابزارها و فناوری‌های پرداخت در این کسب‌وکارها هم مد نظر قرار داده شد. در رویداد امسال در کنار این موضوعات که همچنان پابرجا هستند، یعنی بحث‌های داخل اکوسیستم و رگولاتوری، روی یکسری موضوعات دیگر نیز تمرکز شده است. ازجمله این موضوعات این است که به‌عنوان مثال این صنعت در یک سال گذشته بررسی شود؛ یعنی خدمات و محصولات جدیدی که در یک سال گذشته به اکوسیستم اضافه شده‌اند بررسی شوند. بخش جایزه هم تا حدودی با این رویکرد است که مشخص شود کدام کسب‌وکارها موفقیت‌های بیشتری داشته‌اند.

بحث کامیونیتی و اجتماع معامله‌گران خرد یا تریدرها و نقش آنها در اکوسیستم در رویداد سال جاری نیز مورد توجه است. همچنین بحث کاربردپذیری و توکنیزه کردن، امسال با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر افتاده و مجوزهایی که صادر شده، در رویداد نهم ژانویه ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موضوع دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز، با نگاهی به آینده و فرصت‌ها و چالش‌هایی که برای اکوسیستم ما و اقتصاد کشور وجود دارد، جزو مباحث اصلی این رویداد است. همچنین موضوع CBDC و بانک‌های مرکزی و نقش آنها در دارایی‌های دیجیتال در رویداد نهم ژانویه مورد بررسی قرار می‌گیرند. از طرفی، محور دیگری که شاید جذابیت بالایی داشته باشد، بحث ورود سرمایه‌گذاران نهادی و سازمانی است که چه از جهت سرمایه‌گذاری روی رمزارزها و چه از جهت سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارها و محصولات اهمیت دارد. یکی از روندها و محورهای اصلی رویداد نهم ژانویه در سال جاری، موضوع بررسی و تحلیل‌های فاندامنتال و کسب‌وکاری روی پروژه‌های ارزشمند و آینده‌دار بازار رمزارزهاست. همچنین تحلیل‌هایی درباره اینکه این بازار چه تغییراتی را در یک سال گذشته تجربه کرده و همچنین چه پیش‌بینی‌هایی برای آن وجود دارد، ارائه می‌شود. از طرفی رفتارهای صحیح سرمایه‌گذاری به کاربران خرد که همیشه در معرض خطر ناآگاهی و از دست دادن سرمایه قرار دارند، آموزش داده می‌شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/lygv
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.