رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کشمکش‌ها بر سر تأیید صندوق قابل معامله رمزارز / بلک‌راک می‌گوید اس‌ای‌سی دلیلی برای رفتار متفاوت با ای‌تی‌اف‌های اسپات ندارد

بلک‌راک ترجیح اس‌ای‌سی را برای قانون 1940 که بر ای‌تی‌اف‌های آتی نظارت دارد، زیر سؤال برد و استدلال کرد که این قانون هیچ ارتباطی با ای‌تی‌اف‌های اسپات و آتی ارزهای دیجیتال ندارد. بلک‌راک استدلال کرده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هیچ دلیل قانونی برای رفتار متفاوت با برنامه‌های کاربردی صندوق‌های مبادله اسپات و معاملات آتی ارز دیجیتال ندارد.

پس از اینکه نزدک فرم درخواست 19b-4 را از طرف بلک‌راک به اس‌ای‌سی ارسال کرد، طرح بلک‌راک برای یک ای‌تی‌اف اسپات اتریوم به نام “iShares Ethereum Trust” به طور رسمی در 9 نوامبر تأیید شد.

بلک‌راک در برنامه خود، رفتار کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با ای‌تی‌اف‌های اسپات رمزارز را زیر سؤال برد و اظهار داشت که این نهاد بر دلایل خود برای رد مداوم این برنامه‌ها بر اساس تمایزات نظارتی نادرست بین ای‌تی‌اف‌های آتی و اسپات پافشاری می‌کند.

با توجه به اینکه این کمیسیون ای‌تی‌اف‌هایی را تأیید کرده که قراردادهای آتی اتریوم را ارائه می‌دهند که خود بر اساس بازار اسپات اتریوم قیمت‌گذاری می‌شوند، این حامی مالی معتقد است کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید ای‌‌تی‌اف‌هایی که اتریوم اسپات ارائه می‌کنند را نیز تأیید کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هنوز به برنامه ای‌تی‌اف اسپات رمزارز چراغ‌سبز نشان نداده، اما ای‌تی‌اف‌های آتی رمزارزی را تأیید کرده است.

اس‌ای‌سی گفته است این مسئله به این دلیل است که ای‌تی‌اف‌های آتی ارزهای دیجیتال دارای مقررات برتر/حفاظت از مصرف‌کننده بر اساس قانون 1940 در مقایسه با قانون 1933 است که ای‌تی‌اف‌های رمزنگاری اسپات را پوشش می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد اس‌ای‌سی از مقررات و توافق‌های اشتراک نظارت بر بازار معاملات آتی دارایی دیجیتال شیکاگو (CME) حمایت می‌کند.

با این حال بلک‌راک استدلال می‌کند که ترجیح اس‌ای‌سی برای قانون 1940 در این زمینه ارتباطی ندارد، زیرا «محدودیت‌های خاصی را برای ای‌تی‌اف‌ها و حامیان ای‌تی‌اف» و نه دارایی‌های اساسی ای‌تی‌اف‌ها ایجاد می‌کند.


کدام ای‌تی‌اف اسپات رمزارزها اول تأیید می‌شود؟


عموماً در بین تحلیلگران ارزهای دیجیتال و ای‌تی‌اف تصور می‌شود که اولین تأییدیه اس‌ای‌سی برای یک ای‌تی‌اف اسپات بیت‌کوین باشد. جیمز سیفارت و اریک بالچوناس، تحلیلگران ای‌تی‌اف بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند که تا قبل از 10 ژانویه سال آینده، 90 درصد احتمال تأیید ای‌تی‌اف اسپات بیت‌کوین وجود داشته باشد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/j0n3
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.