رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیرعامل کوین‌بیس مطرح کرد / آمریکا هنوز نمی‌داند که رمزارزها چقدر می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری تأثیرگذار باشند!

سیاست‌های فعلی ایالات متحده آمریکا، باعث به وجود آمدن یک شکاف عمیق میان نیازهای کاربران این کشور و رویکرد دولت آن شده است. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس (Coinbase) با اشاره به این جمله گفت: «به دلیل همین شکاف، رمزارزها به یکی از داغ‌ترین موضوعات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تبدیل خواهند شد.»

صرافی رمزارزی کوین‌بیس که به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تبادل رمزارزی ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود، در دوره ریاست‌جمهوری بایدن مشکلات و چالش‌های رگولاتوری بسیاری را تجربه کرده است. این در حالی است که مانند بسیاری از سایر نقاط جهان، کاربران آمریکایی نیز طی سال‌های اخیر استقبال بیشتری از رمزارزها کرده‌اند و محبوبیت فزاینده این نسل از دارایی‌ها در نزد مردم، با رویکرد سختگیرانه دولت آمریکا تناقض دارد. به همین دلیل نیز در حال حاضر، شاهد حضور پررنگ رمزارزها در کمپین‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا هستیم.

مدیرعامل کوین‌بیس مطرح کرد / آمریکا هنوز نمی‌داند که رمزارزها چقدر می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشند!

نگاه مدیرعامل کوین‌بیس به تأثیر رمزارزها در انتخابات آمریکا


در همین راستا، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، در مصاحبه اخیر خود با یاهو فایننس (Yahoo Finance)، پیش‌بینی‌های خود را درباره نقش کریپتو در انتخابات سال آینده در ایالات متحده به اشتراک گذاشته و مدعی شده که نمایندگان واشنگتن دی‌سی شرکت‌کننده در این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هنوز قدرت رأی‌دهندگان جامعه کریپتو را برای رقابت در انتخابات پیش رو درک نکرده‌اند.

به گفته مدیرعامل کوین‌بیس، به نظر نمی‌رسد که قدرت بلوک جامعه رأی‌دهنده رمزارز برای نمایندگان واشنگتن دی‌سی درک شده باشد و به همین دلیل هم در انتخابات سال ۲۰۲۴ شاهد وعده‌ها و مطالبات کریپتویی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم بود. به عقیده وی، شکاف به‌وجودآمده بین سیاست‌های دولت آمریکا پیرامون رمزارزها و نیازهای شهروندان آمریکایی‌، کریپتو را به موضوع داغ سال ۲۰۲۴ میلادی تبدیل خواهد کرد.

در حال حاضر حدود ۵۶ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی از رمزارزها استفاده می‌کنند و این رقم پنج‌برابر بیشتر از وسایل نقلیه الکترونیک مورد استفاده توسط شهروندان آمریکایی است.


موضوع رمزارزها در فضای سیاسی آمریکا


موضوع رمزارزها در حال حاضر تبدیل به یکی از داغ‌ترین مباحث در فضای سیاسی آمریکا و میان نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری شده و در این بین، می‌توان به اظهارات ران دیسانتیس (Ron DeSantis)، فرماندار فلوریدا اشاره کرد. دیسانتیس پیش‌تر وعده داده که در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست‌جهموری، ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC را ممنوع اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr) نیز که از دیگر نامزدهای انتخاباتی این دوره است مخالفت خود را با مفهوم دلار دیجیتال صراحتاً اعلام کرده است. هر دوی این نامزدها، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را برای موضع خود در خصوص ارز دیجیتال بانک مرکزی و دلار دیجیتال مطرح کرده‌اند.

البته بر اساس جدیدترین گزارش منتشرشده از سوی مدیر دارایی‌های کریپتویی گری‌اسکیل (Grayscale)، ملخ سفید احتمالاً همچنان حامی و طرفدار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد بود. در این تحلیل آمده است که جو بایدن و دونالد ترامپ، به‌عنوان اصلی‌ترین و سرسخت‌ترین رقبای دور آتی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، در نظرسنجی‌های صورت‌گرفته پیش از انتخابات ۲۰۲۴، خود را طرفدار ارز دیجیتال بانک مرکزی نشان داده‌اند.

صرافی کوین‌بیس، برای اعمال یک چهارچوب رگولاتوری شفاف برای کریپتو در واشنگتن دی‌سی لابی کرده است. کنگره نیز به‌طور فعال در حال بحث و کار روی لوایح دوحزبی است که امکان دارد منجر به تصویب قوانین و چهارچوب‌های رگولاتوری جدیدی شود که شرکت‌ها و کاربران کریپتو را در سراسر کشور تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با این حال، مدیرعامل کوین‌بیس با اشاره به احتمال بالای افزودن یک صندلی جدید در کمیسیون بورس اوراق بهادار (Securities and Exchange Commission) در سال ۲۰۲۴ میلادی، اذعان می‌کند که «قانون، تنها گزینه روی میز برای شرکت‌های کریپتو نیست!)

مدیرعامل کوین‌بیس با اشاره به جایگزینی احتمالی گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا – که رابطه خوبی با کریپتو ندارد و به‌ویژه اخیراً سختگیری‌های بیش از حدی نسبت به رمزارزها نشان داده – می‌گوید «فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۴ یا بعد از آن، یک صندلی متفاوت در کمیسیون بورس اوراق بهادار داشته باشیم!»

شایان ذکر است که کوین‌بیس نیز از جمله شرکت‌های کریپتویی بوده که از سوی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا مورد سوء ظن قرار گرفته است. کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا در ماه ژوئن سال جاری بود که از کوین‌بیس به اتهام نقض قوانین امنیتی شکایت کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/usq6
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.