رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

افزایش تعداد کاربران رمزارزی پس از هاوینگ

اولین «عصرانه راه‌کار»  در سال 1403 با موضوع هاوینگ در تاریخ 2 اردیبهشت برگزار خواهد شد. در این رویداد،  هاوینگ بیت‌کوین خصوصا از نظر کسب‌وکاری، توسط افراد متخصص در حوزه رمزارز بررسی خواهد شد و هدف اصلی آن شبکه‌سازی و تجدید دیدار اکوسیستم رمزارزی ایران در آستانه هاوینگ بیت‌کوین خواهد بود.

یوبیتکس، یکی از حامیان اصلی رویداد هاوینگ بیت‌کوین است و در آن شرکت می‌کند. پیش از رویداد، سراغ محمد یعقوبی، مدیرعامل یوبیتکس رفتیم تا نظر او را درباره این رویداد بپرسیم.

رویداد هاوینگ از چه جهت برای شما اهمیت دارد که قصد دارید در آن شرکت کنید و ازش حمایت کنید؟

به دلیل اهمیت بالای هاوینگ، رویدادهای مرتبط با این رویداد نیز بسیار مهم هستند. رویداد هاوینگ عصرانه راه‌کار فرصت مناسبی را برای درکنار هم قرارگرفتن اکوسیستم به وجود آورده است و رویداد هاوینگ هم از مناظر مختلفی برای ما اهمیت دارد.

اهمیت هاوینگ چیست و چه تأثیری بر اکوسیستم رمزارزی و بیت‌کوین می‌گذارد؟

هاوینگ یک رویداد برنامه‌ریزی‌شده در شبکه بیت‌کوین است که تقریباً هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد و در هر بار اتفاق افتادن آن، عرضه بیت‌کوین در شبکه به نصف کاهش می‌یابد. این کاهش در عرضه به کنترل تورم کلی بیت‌کوین کمک می‌کند و باعث برجسته شدن ویژگی کمیابی یا به اصطلاح “Scarcity” در شبکه بیت‌کوین می‌شود.
همچنین، از آنجا که هاوینگ با نوسانات قیمت بیت‌کوین در بازار همراه است، بر سودآوری ماینرها و انگیزه آنها برای بررسی و تایید تراکنش‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. در بازاری که بیت‌کوین لیدر آن است، میزان مصرف انرژی ماینر بیشتر بر اساس انگیزه آنها و میزان تقاضا برای بیت‌کوین، عمدتاً بر اساس نوسانات قیمتی آن است و به میزانی که بیت‌کوین در بازار سلطه دارد، تأثیرگذار است. این وضعیت هم به افزایش پذیرش بیت‌کوین و رمزارزها کمک می‌کند و هم به ظهور هایپ ناشی از آن، منجر به رشد اکوسیستم و پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین به دلیل توجه بیشتر به این بازار می‌شود.
از منظر کسب‌وکار، منتظریم که شاهد برخی تغییرات در فضای بازار و ترکیب معاملات در صرافی خود باشیم.انتظار می‌رود بعد از هاوینگ، قیمت بیت‌کوین دچار نوسانات قابل توجهی شود، چه در کوتاه مدت چند ماهه و چه در بلند مدت شش ماه تا دو سال. معمولاً قبل از هر هاوینگ، قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند و پس از آن دچار اصلاحات قیمتی می‌شود. این نوسانات می‌تواند باعث افزایش حجم معاملات در صرافی‌ها شود، زیرا کاربران به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند.
همچنین، انتظار می‌رود که بعد از رویداد هاوینگ، تعداد کاربران و سپرده‌های جدید نیز افزایش یابد. این موضوع می‌تواند ناشی از توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به بازار رمزارز و جذابیت بیت‌کوین به عنوان یک کلاس دارایی باشد، تا بلکه دیدگاه‌های حاکمیتی به اکوسیستم اصلاح شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/drap
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.