رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

آشنایی با یک دارایی دیجیتال با پشتوانه طلای فیزیکی در مزدکس / مزایا و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در پکس‌گلد چیست؟

امروزه چه خانم‌های علاقه‌مند به خرید جواهرات و چه افرادی که به دنبال یک سرمایه‌گذاری امن هستند، طلا را به‌عنوان یک گزینه خرید جذاب در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها همیشه راه خوبی برای تنوع بخشیدن به سبد سهامی و محافظت از ثروت افراد در برابر نوسانات بازار است. با این حال، همه فلزات گرانبها یکسان نیستند و برخی از آنها مثل طلا برای سرمایه‌گذاران جذاب‌ترند. پکس‌گلد (PAXG) توکنی بر مبنای یکی از این فلزات گرانبهاست که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده و به همین دلیل در بازار رمزارزهای پلتفرم مزدکس نیز عرضه شده است.

در ادامه، مزایا و خطرات سرمایه‌گذاری در پکس‌گلد و اینکه چرا می‌تواند مکمل خوبی برای سبد سرمایه‌گذاری باشد را بررسی خواهیم کرد.


پکس‌گلد (PAXG) چیست؟


پکس‌گلد یک دارایی دیجیتال است که توسط طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود؛ به این معنا که هر توکن نشان‌دهنده مقدار مشخصی از طلای ذخیره‌شده در یک خزانه است. این طلا در اختیار شرکت پکسوس‌تراست، یک مؤسسه مالی تنظیم‌‌شده است که توسط شرکت‌های شخص ثالث حسابرسی می‌شود. پکس‌گلد بر بستر بلاکچین اتریوم صادر می‌شود، به این معنا که می‌توان آن را در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله و در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره کرد.


مزایای سرمایه‌گذاری در پکس‌گلد


توکن پکس‌گلد مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، این پروتکل یک راه حل مقرون‌به‌صرفه برای مالکیت طلا ارائه می‌دهد. برای سال‌ها داشتن ذخایر طلا برای افراد عادی تقریباً غیرممکن بود. زیرا حفظ امنیت مربوط به ذخیره و حمل‌ونقل طلای خام از طیف افراد عادی خارج است. PAXG معایب نگهداری طلای فیزیکی را از بین می‌برد و آن را به یک دارایی دیجیتال قابل تعویض، قابل معامله و قابل تقسیم تبدیل می‌کند. در ادامه به مزایای خرید پکس‌گلد می‌پردازیم:


طلا یک دارایی امن است


طلا هزاران سال است که ذخیره ارزش بوده و همیشه به‌عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته شده است. در زمان عدم اطمینان اقتصادی یا نوسانات بازار، سرمایه‌گذاران به دنبال طلا به‌عنوان راهی برای محافظت از ثروت خود بوده‌اند. پکس‌گلد همان مزایای طلای فیزیکی را ارائه می‌دهد، اما با راحتی بیشتری می‌توانید آن را در یک صرافی ارز دیجیتال معامله کنید.


معاملات طلای دیجیتال راحت است


سرمایه‌گذاری در طلای فیزیکی می‌تواند دست‌وپاگیر و گران باشد. شما ابتدا باید یک فروشنده معتبر پیدا کنید، هزینه ذخیره‌سازی را پرداخته و نگران امنیت سرمایه‌گذاری خود باشید. با پکس‌گلد می‌توانید تنها با چند کلیک در طلا سرمایه‌گذاری کنید. شما لازم نیست نگران ذخیره‌سازی یا امنیت آنها باشید زیرا طلای شما توسط یک مؤسسه مالی تحت نظارت نگهداری می‌شود.

آشنایی با یک دارایی دیجیتال با پشتوانه طلای فیزیکی در مزدکس / مزایا و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در پکس گلد چیست؟

PAXG شفاف است


یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در پکس‌گلد، شفافیت آن است. پکس‌گلد به طور کامل با شمش‌های طلایی که مستقیماً از طریق یک شماره سریال به هر توکن گره خورده مرتبط است. دارندگان این توکن فقط صاحب یک قطعه طلای قابل تعویض نیستند.

آنها مالکیت کسری یک شمش طلا را دارند که در صورت تمایل می‌توانند آن را بازخرید کنند. به‌عنوان بخشی از این استراتژی، سیستم پکسوس ابزاری را برای جست‌وجوی شماره سریال و اطلاعات مربوط به طلای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، شبکه پکس‌گلد همیشه ممیزی‌های لازم شخص ثالث را انجام می‌دهد. نتایج این ممیزی‌ها به انجمن پکس‌گلد ارسال می‌شود و همه دارندگان توکن را در جریان نگه می‌دارد.


پکس‌گلد نقدپذیرتر از طلای فیزیکی است


فروش طلای فیزیکی ممکن است دشوار باشد، به‌خصوص اگر نیاز به فروش سریع آن داشته باشید. با پکس‌گلد فوراً می‌توانید سرمایه خود را در صرافی ارز دیجیتال بفروشید. این بدان معناست که در صورت نیاز می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را به سرعت به پول نقد تبدیل کنید.


ریسک‌های سرمایه‌گذاری در پکس‌گلد


مانند هر راه دیگری، این روش از سرمایه‌گذاری نیز خالی از خطرات احتمالی نیست. در ادامه با برخی از ریسک‌های محتمل در سرمایه‌گذاری این توکن آشنا خواهید شد.


نوسان PAXG


مانند تمام روش‌های سرمایه‌گذاری، پکس‌گلد در معرض نوسانات بازار است. قیمت طلا می‌تواند به‌سرعت در نوسان باشد که این ممکن است بر ارزش سرمایه شما تأثیر بگذارد. در حالی که طلا به طور کلی به‌عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته می‌شود، هنوز هم تابع نیروهای بازار است.


امنیت دیجیتال


سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال مجموعه‌ای از ریسک‌ها را به همراه دارد. در حالی که طلا توسط یک مؤسسه مالی تحت نظارت نگهداری می‌شود، توکن‌های دیجیتال در معرض هک و حملات سایبری قرار دارند؛ بنابراین اگر شخصی به کیف پول دیجیتال شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند سرمایه شما را بدزدد.


ریسک نظارتی


با اینکه پکس‌گلد توسط طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود، اما هنوز یک دارایی نسبتاً جدید است و در معرض خطر نظارتی قرار دارد. دولت‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که تجارت دارایی‌های دیجیتال را ممنوع یا مقررات سنگینی برای آنها وضع کنند که می‌تواند بر ارزش پکس‌گلد تأثیرگذار باشد.

سرمایه‌گذاری در پکس‌گلد را می‌توان به‌عنوان راه خوبی برای تنوع بخشیدن به سبد سهامی و محافظت از ثروت خود در برابر نوسانات بازار در نظر گرفت. پکس‌گلد همان مزایای طلای فیزیکی را ارائه می‌دهد، اما با سهولت بیشتری می‌توانید آن را در یک صرافی دیجیتال معامله کنید. با این حال، مانند تمام سرمایه‌گذاری‌ها، پکس‌گلد مجموعه‌ای از ریسک‌های خاص خود را هم به دنبال دارد؛ از جمله نوسان، امنیت و ریسک‌های نظارتی. بنابراین مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در پکس‌گلد یا هر توکن دیگری، تحقیقات خود را انجام دهید و با دیدی باز و مطمئن تصمیم‌گیری کنید.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/g09i
منبع مزدکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.