رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هشدار انجمن بلاکچین در خصوص DEXها / کلاهبرداری از طریق ایجاد توکن بر بستر صرافی‌های غیرمتمرکز

انجمن بلاکچین ایران ضمن انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به سواستفاده و کلاهبرداری از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز هشدار داده و از کاربران رمزارزی درخواست کرده است که نسبت به آگهی‌ها و تبلیغات با وعده سود بالا، هوشیار باشند.

انجمن بلاکچین در این اطلاعیه بیان کرده است که افرادی فرصت‌طلب در جهت کسب منافع با ایجاد توکن‌هایی بر بستر صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX و با ایجاد افت‌وخیزهای قیمتی به صورت مصنوعی و ساختگی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

انجمن بلاکچین اخیرا مشاهده کرده‌است که گروه‌هایی بر بستر تلگرام با سواستفاده از عدم آگاهی کاربران رمزارزی، اقدام به کلاهبرداری از طریق دستکاری مصنوعی ارزهایی با نقدینگی کم، عمر کوتاه و بدون ارزش افزوده کرده‌اند. بر اساس این هشدار، روش کار این کلاهبرداران به این صورت است که مدیران این گروه‌های تلگرامی با ترغیب کاربران به دریافت سودهای غیرعادی، دارایی کاربران را به سمت ارزی خاص در بستر صرافی‌های غیرمتمرکز هدایت کرده و از آن‌جایی که عمق نقدینگی در این ارزها به شدت پایین است، با سرریز شدن دارایی کاربران تطمیع‌شده قیمت ارز به سرعت افزایش پیدا کرده و سپس کاهش شدیدی را تجربه می‌کند.

صرافی‌های غیرمتمرکز

در این اطلاعیه تاکید شده است: «انجمن بلاکچین در راستای صیانت از دارایی فعالان حوزه رمزارز، وظیفه خود می‌داند که در قبال این چنین فعالیت‌هایی هشدار دهد و به فعالان این حوزه توصیه می‌کند که از خرید و فروش، استفاده از سیگنال این گروه‌ها و به خطر انداختن دارایی خود، اکیدا اجتناب کنند».

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/qdxq
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.