رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بازگشت یک صرافی ورشکسته / اف‌تی‌ایکس قصد دارد صرافی رمزارزی خود را برای مشتریان بین‌المللی راه‌اندازی کند

بعید به نظر می‌رسد که کسی بتواند ماجرای فروپاشی هولناک امپراتوری بزرگ سم بنکمن فراید (Sam bankman Fried)، اف‌تی‌ایکس (FTX) ‌را فراموش کند. فاجعه‌ای که از سال ۲۰۲۲ تا کنون حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته و بنکمن فراید و بسیاری از بزرگان صنعت ارز دیجیتال را به قعر کشیده است. اما اکنون، به نظر می‌رسد که این صرافی منحل شده سعی دارد به میادین بازگردد.

این صرافی رمزارزی پیشنهاد داده تا طلب‌کاران خود را در سطوح مختلف مدعیان طبقه‌بندی کند و در صورت کسب توافق، برای برخی از این سطوح مدعیان پلتفرم صرافی رمزارز خود را مجدداً راه‌اندازی کند.


سطح‌بندی طلبکاران اف‌تی‌ایکس


این پرونده که در واپسین ساعات شب دوشنبه به ایالات متحده ارسال شده، طلب‌کاران این صرافی را به سطوح مختلف مدعیان طبقه‌بندی کرده است. سطح اول، مدعیان فراساحلی صرافی رمزارزی اف‌تی‌اکس هستند که مشتریان دات کام (Dotcom Customers) نیز خطاب می‌شوند. سطح دوم مشتریان اف‌تی‌ایکس یو‌.اس (U.S.) یا همان مشتریان ایالات متحده اف‌تی‌ایکس هستند و سطوح بعدی نیز شامل مشتریان توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) اف‌تی‌ایکس، مدعیان عمومی، وام‌دهندگان و شرکای بازوی سرمایه‌گذاری اف‌تی‌ایکس یعنی آلامدا (Alameda) و غیره می‌شوند.

آن‌چه روشن است، هر یک از این سطوح به صورت آبشاری از استخر نقدینگی بهره خواهند برد. ابتدا مدعیانی که در سطوح بالاتر هستند سهم خود از استخر را دریافت کرده و پس از آن، هر کلاس پس از کلاس دیگری به حق و حقوق‌شان خواهند رسید. البته که به احتمال زیاد، این حق و حقوق تمام و کمال نخواهد بود و بسته به موجودی باقیمانده در استخر بین مدعیان تقسیم‌بندی خواهد شد.

این‌که نحوه پرداخت و همین‌طور ترتیب و زمان‌بندی دقیق آن به چه صورت است، پس از انجام مذاکرات با سهام‌داران مشخص و اعلام خواهد شد.

اعضای سطح مدعیان دات کام اف‌تی‌اکس که مشتریان فراساحلی یا همان مشتریان سابق اف‌تی‌ایکس را تشکیل می‌دهند، ممکن است دارایی‌های خود را برای راه‌اندازی مجدد یک پلتفرم زیرشاخه اف‌تی‌اکس سرمایه‌گذاری کنند. زیرشاخه‌ای که در حقیقت یک «شرکت صرافی فراساحلی» تحت همان عنوان اف‌تی‌اکس است.


راه‌اندازی مجدد اف‌تی‌ایکس


راه‌اندازی مجدد اف‌تی‌اکس پیش‌تر نیز چندین بار مورد بحث قرار گرفته بود. خصوصاً که مدیرعامل جدید گروه اف‌تی‌ایکس، جان ری (John Ray) نیز بارها با عناوین مختلفی نظیر «راه‌اندازی مجدد اف‌تی‌ایکس» و «راه‌‌اندازی مجدد ۲.۰» به این موضوع اشاره کرده بود.

راه‌اندازی مجدد اف‌تی‌ایکس

واسی‌لویر (Wassielawyer) سنگاپوری که یک شخصیت حقوقی برجسته در توییتر است، خاطرنشان شده که طرح جدید پیشنهادی، شامل هیچ‌گونه کمک هزینه برای دارندگان توکن بومی اف‌تی‌ایکس، اف‌تی‌تی (FTT)، نخواهد بود. توکنی که به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) از هم‌بنیان‌گذار اسبق اف‌تی‌ایکس، گری وانگ (Gary Wang) و همین‌طور مدیرعامل اسبق آلامدا ریسرچ، کارولین الیسون (Caroline Ellison) در ماه دسامبر، امنیتی اعلام شد.

با این حال، اعداد و ارقام منتشر شده از سوی کوین‌دسک (CoinDesk) حاکی از آن هستند که بلافاصله پس از انتشار خبر راه‌اندازی مجدد اف‌تی‌اکس برای مشتریان بین‌المللی، توکن اف‌تی‌تی با ۱۰.۵ درصد افزایش بها مواجه شده و در حال حاضر با قیمت ۱.۵۰ دلار معامله می‌شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/yqpg
منبع کوین دسک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.