رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

گمانه‌زنی‌ها درباره صرافی رمزارزی ورشکسته ادامه دارد / آیا اف‌تی‌ایکس ۲ در راه است؟

 پرونده تشکیل‌شده در دادگاه نشان می‌دهد که طرحی مبنی بر راه‌اندازی مجدد صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس مطرح شده‌است.

جان ری، مدیر عامل جدید صرافی متمرکز رمزارز  FTX طی ماه گذشته و با ورود به فرایند مناقصه، مجموعه‌ای از جلسات را برای بررسی راه‌اندازی مجدد این صرافی ورشکسته برگزار کرده است و به نظر می‌رسد برنامه‌های احیا به زودی محقق شوند.

طبق بررسی‌های کوین‌تلگراف بر روی یکی از پرونده‌های دادگاه این صرافی، تیم اف‌تی‌ایکس گزارش غرامتی را به اشتراک گذاشته است که بر اقدامات مدیرعامل جدید در طول ورشکستگی فصل ۱۱ تاکید دارد. بر اساس این گزارش، عمده توجه فعالیت‌های مدیرعامل جدید اف‌تی‌ایکس بر تامین منافع طلبکاران تاکید دارد. با این‌حال اشاره به فرضیه راه‌اندازی مجدد این صرافی، توجه جامعه فعال در حوزه رمزارزها را به خود جلب کرده است.

اف‌تی‌ایکس ورشکسته

جان ری اولین بار در ماه ژانویه در مورد راه‌اندازی مجدد صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس صحبت کرد. در آن زمان، گزارش‌های خبری حاکی از آن بود که این صرافی ورشکسته ارز دیجیتال، ۵.۵ میلیارد دلار دارایی نقدی کشف کرده است و مدیرعامل جدید با طلبکاران بر روی طرح احیای صرافی کار می‌کرد. در ماه آوریل، گزارش دیگری حاکی از آن بود که صرافی اف‌تی‌ایکس، ۷.۳ میلیارد دلار دارایی خود را بازیابی کرده است و تیم اف‌تی‌ایکس قصد دارد که تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

آخرین سند بایگانی دادگاه نشان می‌دهد که طرح راه‌اندازی مجدد قطعاً در حال بررسی است. در سند دادگاه تاکید شده است که مدیرعامل جدید اف‌تی‌ایکس در یک ماه گذشته برگزاری مجموعه‌ای از جلسات را با طلبکاران و بدهکاران برنامه‌ریزی کرده است.

برخی از موضوعات کلیدی این جلسات شامل برنامه‌ریزی برای ساختار صرافی، بررسی طرح‌ها برای راه‌اندازی مجدد صرافی و نهایی کردن پیش‌نیازها برای راه‌اندازی مجدد این صرافی ارز دیجیتال با نام FTX ۲.۰ بود. طبق این سند، به نظر می‌رسد اف‌تی‌ایکس وارد یک فرآیند مناقصه خواهد شد.

اخبار مربوط به راه اندازی مجدد اف‌تی‌ایکس همچنین قیمت توکن بومی آن را افزایش داده است و در حال حاضر پس از انتشار این خبر، ارزش این توکن بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

سند دادگاه باعث تسکین دغدغه‌های جامعه ارزهای دیجیتال شد و بسیاری از کاربران، از تلاش‌های مدیر عامل جدید برای احیای صرافی‌ای که میلیاردها دلار بدهکار است، تمجید کردند.

با این حال، همه کاربران به فرآیند راه‌اندازی مجدد این صرافی رمزارزی، خوشبین نیستند و معتقدند که اصلا فلسفه وجودی این صرافی، تقلبی بود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/wrqr
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.