رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

قیمت بیت‌کوین در سال ۱۴۰۳ چقدر می‌شود؟ / فعالان حوزه دارایی دیجیتال به این سوال پاسخ می‌دهند

افزایش قیمت بیت‌کوین در اواخر سال سوالی پیش آورد که قیمت بیت‌کوین در سال ۱۴۰۳ چقدر می‌شود؟ برای پاسخ این سوال باید سنجیده عمل کرد زیرا هر کسی شایستگی جواب این سوال را ندارد.

افزایش قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها می‌تواند به عنوان یک عامل تحریک‌کننده برای کلاهبرداران عمل کند. زمانی که قیمت‌ها بالا می‌روند، توجه بیشتری به بازار جلب می‌شود و افراد بیشتری به دنبال سودآوری از این فرصت‌ها هستند. این موقعیت می‌تواند موجب شود تا افراد ناآگاه و تازه‌کار، که به دنبال کسب سود سریع هستند، به راحتی قربانی طرح‌های کلاهبرداری شوند. این روزها نیز با افزایش قیمت بیت‌کوین و ثبت ATH جدید آن، شاهد افزایش فعالیت کلاهبرداری مربوط به رمزارزها هستیم. با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی مختلف میبینیم که محتواهای مربوط به رمزارز افزایش چشمگیری نسبت به چند ماه پیش داشتند و هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد با سیگنال‌های پوچ و تبلیغ طرح‌های پانزی قصد دارد که از آب گل‌آلود ماهی بگیرد؛ مردم عادی نیز که از فشارهای اقتصادی داخل کشور به تنگ آمده‌اند به سمت هر تبلیغ خوش‌آب‌و‌رنگی با وعده‌های دروغین جذب می‌شوند.

سوالی که پیش می‌آید این است که در این شرایط چه کسی مسئول پررنگ شدن نقش کلاهبرداران رمزارزی است؟ اکوسیستم رمزارزی و بلاکچین با هدف غیرمتمرکز بودن به وجود آمده‌اند، پس قوانین سنتی نه تنها کمکی به این اکوسیستم نمی‌کند، بلکه بازدارنده این تکنولوژی هستند؛ بنابراین تغییرات مثبت و جلوگیری از کلاهبرداری در این صنعت باید از دل مردم ایجاد شوند و کسانی که آگاه‌تر هستند با پررنگ شدن میان مردم، کلاهبرداران را از میدان به در کنند.

در دنیای پیچیده و سریع‌التغییر رمزارزها، وجود افراد کاربلد و آگاه که بتوانند به موقع هشدارهای لازم را ارائه دهند، اهمیت بسیار زیادی دارد. این افراد با دانش فنی و تجربه خود می‌توانند تحلیل‌های دقیقی از بازار ارائه دهند و به سرمایه‌گذاران کمک کنند تا از تصمیمات مالی نادرست و سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلاهبرداری که ممکن است به ظاهر جذاب به نظر برسند، اجتناب کنند.

این افراد نه تنها به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا از دام‌های مالی دوری کنند، بلکه با افزایش آگاهی عمومی، به حفظ اعتبار و شفافیت در این صنعت نیز کمک می‌کنند. آن‌ها با ارائه آموزش‌های لازم و اشتراک‌گذاری اطلاعات معتبر، می‌توانند به ایجاد یک محیط امن‌تر برای همه کاربران رمزارز کمک کنند.

واقعیت این است که افراد فعال در این حوزه و تریدرهای موفق معمولا ترجیح می‌دهند کمتر در دل مردم عادی باشند که البته نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت؛ زیرا پیشنهاد خرید یا فروش مسئولیت سنگینی به همراه خود دارد؛ همچنین این بازار قابل پیش‌بینی نیست و هر لحظه ممکن است بر اساس معادلات پیش نرود؛ اما هر کسی که دغدغه مردم دارد بهتر است شجاع باشد و سختی‌های این مسیر را به جان بخرد.


پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از زبان فعالان برتر حوزه رمزارزها


با توجه به مطالبی که گفته شد، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ به سراغ چند صاحب نظر بزرگ در حوزه رمزارز رفتیم تا از لاک دفاعی من پیش‌بینی نمی‌کنم خارج شویم و از آن‌ها خواستیم تا نظر خود را درباره قیمت بیت‌کوین در سال ۱۴۰۳ اعلام کنند. در نظر داشته باشید که این گزارش صرفا پیش‌بینی قیمت است و پیشنهادی برای خرید یا فروش نیست زیرا در کریپتو کارنسی هیچ‌چیز قطعی نیست.

مسعود ملک، مدیرعامل صرافی رمزارز تبدیل، روند قیمت بیت‌کوین را در سال آینده صعودی می‌بیند و این امکان را می‌دهد که به سقف ۱۸۰ هزار دلاری برسد. ملک در صورت اصلاح قیمت نیز کف قیمتی را ۵۰ هزار دلار تصور می‌کند.

سعید عبادتی، مدیرعامل صرافی اکسبیتو، بیشترین قیمتی که بیت‌کوین در سال ۱۴۰۳ می‌تواند داشته باشد را بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزار دلار می‌داند.

کاوه مشتاق، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در فروردین ماه ۱۴۰۳ تا ۹۰ هزار دلار بالا رفته و بعد از یک اصلاح قیمت، انتهای سال به ۱۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

صالح خواجه دلویی، مدیرعامل صرافی هیتوبیت، قیمت بیت‌کوین را در صورت پیشبرد یک روند منطقی، ۹۰ هزار دلار در شش ماه نخست سال پیش‌بینی می‌کند؛ اما به نظر او روند بیت‌کوین درحال‌حاضر نیز از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند و هر احتمالی ممکن است پیش بیاید.

افشین آشوری، فعال اقتصاد رمزارز، برای تخمین قیمت بیت‌کوین به افزایش روزانه سرمایه در ETF‌های بیت‌کوین اشاره می‌کند و به نظر او با توجه به این تجربه موفق و اتفاق هاوینگ، روند صعودی در سال بعد نیز ادامه‌دار خواهد بود و احتمالا تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

احسان مهدی‌زاده، مدیرعامل صرافی رمزارز والکس، نظر خود را درباره شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیان کرد و گفت که در این مدت روند بیت‌کوین احتمالا افزایشی خواهد بود و ممکن است تا 150 هزار دلار صعود کند.

یزدان عباسی، عضو هیئت مدیره بنیاد بلاکچین سور، یک روند صعودی را برای بیت‌کوین در سال آینده در نظر گرفت و بیان کرد که قیمت آن در صورت شرایط مساعد می‌تواند به ۱۵۰ هزار دلار برسد.

جمشید عباس‌پور، مدیرعامل صرافی رمزارزی کوینینو، روند قیمتی بیت‌کوین را در سال ۱۴۰۳ صعودی می‌بیند و احتمال می‌دهد که قیمت بیت‌کوین پس از یک کاهش به عدد ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار برسد. البته او به این نکته اشاره کرد که سود این بازار در نوسان است و بر روی یک قیمت باقی نخواهد ماند.

فرهاد فلاح، مدیرعامل صرافی رمزارزی آبان تتر، قیمت بیت‌کوین را تا آخر سال میلادی حدود ۷۸ هزار دلار پیش‌بینی می‌کند و در سال بعدی میلادی نیز سقف ۱۳۴ هزار دلار را در نظر می‌گیرد.

عباس آشتیانی، فعال حوزه بلاکچین و رمزارز، یک روند افزایشی برای بیت‌کوین می‌بیند و به نظر او تا شش ماه دوم قیمت به ۹۶ هزار دلار می‌رسد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/uikl
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.