رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

سناتور آمریکایی علیه ارز دیجیتال ملی / ارز دیجیتال بانک مرکزی قاتل بیت‌کوین است

سناتور تد کروز، نماینده ایالت تگزاس اظهارات تندی علیه استفاده از ارز دیجیتال ملی (CBDC) مطرح کرده و مدعی شده است که تنها هدف ارز دیجیتال بانک مرکزی، «از بین بردن تمام ارزش بیت‌کوین، از بین بردن ناشناس بودن و از بین بردن تمرکززدایی» است.

تد کروز در رویداد Bitcoin Policy Summit در روز ۲۶ آوریل، ضمن ابراز نگرانی خود از «خطر» ارزهای دیجیتال ملی، گفت: «معرفی یک ارز دیجیتال ملی به معنای آن است که دولت، همه تراکنش‌های شهروندان را تحت نظر دارد». این قانونگذار آمریکایی ادامه داد که او به صورت مکرر رمزارزهای بازار را خریداری می‌کند و «بیشت از دو بیت کوین» در اختیار دارد.

کروز با تشابه دستور اجرایی جو بایدن که به فدرال رزرو دستور داد تا راه‌اندازی CBDC را بررسی کند و تجربه‌های چین با یوان دیجیتال، گفت که هدف از ایجاد CBDC، از بین بردن تمام ارزش‌است که بیت‌کوین و فناوری بلاکچین با خود آورده‌اند: «ناشناس بودن و تمرکززدایی محصول این فناوری است و حالا ارز دیجیتال ملی آن را نابود می‌کند».

 تد کروز همچنین طی این نشست، از سرمایه‌گذاری‌های شخصی خود در بازار ارزهای دیجیتال پرده برداشت و ضمن ستایش بیت‌کوین و تعبیر آن به طلای دیجیتال گفت: «در بازار رمزارزها، بیت‌کوین به وضوح آلفاست؛ هم بیشترین ارزش را دارد و هم بر بازار غالب است. بینشی که منجر به خلق بیت‌کوین شده، خارق‌العاده است».

به گفته کروز یکی از جذابیت‌های بیت‌کوین، عرضه محدود آن در ۲۱ میلیون واحد است که نشان می‌دهد «بیت‌کوین مانند سپری محافظ در برابر تورم عمل می‌کند».

این اولین حمله تد کروز به دارایی‌های دیجیتالی تحت حمایت دولت نیست. او ماه گذشته قانونی را برای جلوگیری از ایجاد CBDC توسط فدرال رزرو یا دولت ایالات متحده ارائه کرد.

این سناتور در جریان مراسم دیروز گفت: «من نمی‌خواهم که دولت بر امور مالی شما کنترل داشته باشند و چنین تصمیم‌هایی باید توسط کنگره منتخب مردم گرفته شود؛ نه توسط مقامات فدرال رزرو که در برابر مردم پاسخگو نیستند».

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یا ارز دیجیتال ملی، نوع دیجیتالی ارز فیات بوده که مطابق قوانین دولتی بانک مرکزی یک کشور به عنوان پول ایجاد می‌شود. ارزهای دیجیتال ملی شباهت‌هایی با استیبل‌کوین‌ها دارند؛ زیرا به ارزش یک ارز مستقل مانند دلار آمریکا مرتبط هستند. با این حال، یک تمایز اساسی بین این دو وجود دارد: ارزهای دیجیتال ملی توسط دولت‌های ملی یا بانک‌های مرکزی صادر و مدیریت می‌شوند، در حالی که استیبل‌کوین‌ها توسط نهادهای خصوصی در شبکه‌های غیرمتمرکز ایجاد می‌شوند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/xh2q
منبع decrypt
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.