رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رگولاتوری استیبل کوین‌ها در آمریکا / مجلس نمایندگان اختیارات بیشتری به قانون‌گذاران ایالتی واگذار می‌کند

روز دوشنبه ۲۴ آوریل، جمهوری‌خواهان ایالات متحده آمریکا در کمیسیون خدمات مالی مجلس نمایندگان، پیش‌نویس قانون جدیدی را برای تنظیم مقررات ناشران استیبل کوین منتشر کردند.
انتشار این پیش‌نویس، بخشی از تلاش برای از سرگیری مذاکرات با دموکرات‌ها برای تنظیم قوانین است که پاییز گذشته متوقف شد.

استیبل کوین‌ها نوعی رمزارز هستند که توسط نهادهای خصوصی منتشر می‌شوند و برای کاهش نوسانات قیمت طراحی‌شده‌اند. قیمت استیبل‌کوین‌ها معمولا به یک دارایی فیزیکی مثل ارز فیات یا طلا وابسته است. داشتن وابستگی قیمت یا پشتوانه یک دارایی فیزیکی باعث می‌شود که قیمت استیبل کوین ثابت بماند. همانند ارزهای دیجیتال دیگر، کاربران می‌توانند استیبل کوین‌ها را بخرند، بفروشند، آن‌ها را با ارزهای دیگر معامله کنند و یا در کیف پول‌های ارز دیجیتال خود ذخیره کنند. USDC و USDT (تتر)، دو مورد از محبوب‌تریم استیبل کوین‌ها هستند که وابستگی قیمت یا نرخ برابری ۱ به ۱ با دلار آمریکا دارند و پشتوانه آن‌ها پول نقد معادل پول نقد، اوراق تجاری، اوراق قرضه، وام‌ها و انواع دیگری از وثیقه‌ها هستند.

علی‌رغم این واقعیت که اکثریت قریب به اتفاق ایالت‌ها هنوز چارچوب نظارتی مشخصی برای استیبل کوین‌ها ندارند، در این لایحه نقش پررنگ‌تری برای قانون‌گذاران ایالتی پیش‌بینی شده است.


نسخه جدید لایحه: استیبل کوین اوراق بهادار نیست


پیش‌نویس لایحه جدید بسیار کوتاه‌تر است و  تقریبا نیمی از طول پیش نویس قبلی است و دقیقاً برای تمرکز بر قوانین حاکم بر فرآیند ثبت‌نام و تأیید صادرکنندگان استیبل کوین تنظیم شده است.بسیاری از نکات مطرح‌شده در این لایحه، مشابه با نسخه قبلی آن است.

طی این پیش‌نویس، برای کسب تاییدیه به عنوان ناشر، ارائه‌دهنده استیبل کوین باید الزامات سرمایه ذخیره را برآورده کند و ماهانه پرتفوی ذخیره خود را افشا کند.

همچنین در این پیش‌نویس قوانین ایالات متحده صریح و به‌روز شده است و تاکید می‌کند که استیبل کوین‌ها اوراق بهادار نیستند و در نتیجه نباید توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تنظیم شوند.

همچنین در این نسخه به نهادهای نظارتی ایالتی، انعطاف‌پذیری بیشتری در مورد الزامات خاص برای تأیید صادرکنندگان استیبل کوین داده شده است. به عنوان مثال، نسخه قبلی این پیش‌نویس صادرکنندگان استیبل کوین را ملزم می‌کرد تا به تمام درخواست‌های بازخرید استیبل کوین‌ها برای پول نقد در «یک روز» پس از اعلام درخواست پاسخ دهند. اما در نسخه جدید آمده است که صادرکنندگان باید «روش‌هایی را برای بازخرید به موقع استیبل کوین‌های پرداخت معوق ایجاد کنند».

پیش‌نویس این لایحه همچنین زمان بیشتری را برای بررسی و حل مسائل احتمالی عدم انطباق، در اختیار قانون‌گذاران ایالتی قرار می‌دهد.

یکی از دستیاران کمیته جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا بدون فاش کردن هویت خود در این مورد به خبرگزارری سی‌ان‌بی‌سی گفته است: «ایالت قوانین خود را اجرا خواهد کرد و فدرال رزرو برای سپرده گذاران [موسسات] و اتحادیه‌های اعتباری و شرکت‌های تابعه، نقش و اختیارات یک پشتیبان را خواهد داشت».


نقطه شروع گفتگو درباره رگولاتوری استیبل کوین‌ها در مجلس آمریکا


آخرین نسخه این لایحه توسط جمهوری‌خواهان کمیسیون خدمات مالی ایالات متحده ایجاد شده است. جمهوری‌خواهان از این پیش‌نویس به عنوان «نقطه شروع» برای گفتگو در مورد مقررات استیبل کوین با دموکرات‌های مجلس نمایندگان، سنا و کاخ سفید در ماه های آینده یاد کرده‌اند. تا کنون هیچ نماینده دموکراتی از این پیش‌نویس حمایت نکرده است.

همچنان مشخص نیست که گام بعدی این قانون چه خواهد بود، یا چه زمانی ممکن است به طور رسمی در مجلس معرفی شود.این دستیار کمیته جمهوری‌خواهان گفته است: «ما امیدواریم بتوانیم از این پیش‌نویس، بازخورد دریافت کنیم و گفتگوهای مفیدی داشته باشیم؛ به این صورت می‌توانیم تصمیم بگیریم که گام‌های بعدی ما برای این لایحه، چه چیزی خواهد بود».

بازار استیبل کوین‌ها به طور کلی بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار ارزش دارد و در حال حاضر بدون چارچوب قانونی خاصی عمل می‌کند. عدم ساختارمندی این بازار منجر به چیزی شده است که قانونگذاران آن را به عنوان یک جنگ بر سر قلمرو و قدرت بین رگولاتورها توصیف می‌کنند؛ به طوری که کمیسیون معاملات آتی کالا به دنبال تنظیم استیبل کوین‌ها به عنوان کالا است و کمیسیون بورس و اوراق بهادار به دنبال تنظیم آن‌ها به مثابه اوراق بهادار است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/amyf
منبع cnbc
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.