رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیر اجرایی صرافی اکس‌اونیکس مطرح کرد / هوش مصنوعی را به‌عنوان یک دستیار به کاربران خود ارائه می‌دهیم

بهناز ملکی / علیرضا باقری، مدیر اجرایی صرافی اکس‌اونیکس در بخش استودیو راه‌کار رویداد ۹ ژانویه، در گفت‌وگو با میثم سلیمانی، سردبیر رسانه‌های راه‌کار درباره چگونگی شکل‌گیری اکس‌اونیکس در خارج از تهران و مسیر توسعه این صرافی صحبت کرد.

در ابتدای این گفت‌وگو، سلیمانی یکی از جذابیت‌های اکس‌اونیکس را فعالیت این صرافی در خارج از تهران عنوان کرد و از باقری در خصوص فعالیت‌های آنها پرسید.

علیرضا باقری در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: «آغاز فعالیت ما در شهرستان نقده بود. ما در آنجا سیستم خود را راه‌اندازی کردیم و وارد مباحث بازاریابی و مارکتینگ شدیم. مزیت بودن در شهرستان برای ما این بود که توانستیم هزینه‌های خود را کنترل کنیم، زیرا هزینه‌ها در شهرستان به مراتب کمتر از تهران است. ما توانستیم از نیروی فعال شهرستان نیز بهره ببریم و کار خود را توسعه دهیم.»

 او در پاسخ به چگونگی کیفیت زیرساخت اینترنت در شهرستان توضیح داد: «بحث زیرساخت برای ما چالش‌برانگیز بود. سعی کردیم از اپراتورهای متفاوتی اینترنت تهیه کنیم تا پشتیبان داشته باشیم. البته در این بین قسمتی از کارهای ما نیز به شرکت‌های دیگر برون‌سپاری شد.»


به استارتاپ‌های منطقه خود قوت قلب دادیم


باقری در ادامه به مبحث جذب کاربران توسط ایکس‌اونیکس پرداخت و در این‌باره توضیح داد: «در آغاز کار، تبلیغات به صورت دهان به دهان صورت می‌گیرد. ما نیز سعی کردیم در منطقه خودمان این موضوع را رعایت کنیم و در تعداد کاربران حاضر در منطقه خود به رشد برسیم. در آن زمان ما به‌عنوان یک استارتاپ در منطقه خود رشد خوبی داشتیم و بازخورد خوبی نیز دریافت کردیم. در ادامه تصمیم گرفتیم سیستم خود را توسعه دهیم و از شهرستان‌های دیگر نیز جذب کاربر داشته باشیم.»

او ادامه داد: «ما تلاش کردیم در حوزه شهر خودمان به استارتاپ‌های دیگر این قوت قلب را بدهیم که کار خود را آغاز کنند. اکنون می‌بینیم که در حوزه شهر ما استارتاپ‌های دیگر نیز وارد عرصه شده‌اند و ما نیز به برخی از آنها مشاوره می‌دهیم. در وجهی دیگر می‌توان به گستردگی اینترنت اشاره کرد. کاربران به دنبال این هستند که بهترین خدمات را با بهترین کیفیت دریافت کنند. بعد از اینکه توانستیم اینترنت را در شهر خود داکیومنت کنیم به تبع آن توانستیم کاربران شهرهای دیگر را نیز جذب کنیم.»


 اکس‌اونیکس وارد معاملات p2p می‌شود


باقری در خصوص برنامه‌های اکس‌اونیکس در مسیر توسعه این کسب‌وکار مطرح کرد: «ما چشم‌انداز روشنی برای این حوزه پیش‌بینی می‌کنیم. برنامه‌ریزی‌های ما در بازه‌های دوساله، پنج‌ساله و 10ساله است. در حال حاضر صرافی ما، یک صرافی otc است و علاقه‌مندیم زیرساخت پلتفرم p2p را نیز راه‌اندازی کنیم و به سمت این نوع معامله برویم.»

او درباره ارزش فعالیت در بازار p2p با وجود رقبای بزرگ در این حوزه گفت: «قطعاً ورود ما به این بازار برای ما ارزشمند خواهد بود، زیرا با خدماتی که در این حوزه می‌توانیم ارائه دهیم، سبد خود را تکمیل می‌کنیم و در نهایت کاربران مختلفی را جذب می‌کنیم.»


مزیت‌های نسبی اکس‌اونیکس


باقری در خصوص مزیت نسبی اکس‌اونیکس نسبت به رقبای خود توضیح داد: «اصلی‌ترین گزینه‌ای که ما آن را پیگیری می‌کنیم، بحث هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی در حوزه بلاکچین بیشتر به صورت آکادمیک پیش رفته و خیلی روی پیاده‌سازی آن تمرکز نشده است. ما در تلاش هستیم تا از هوش مصنوعی در مجموعه خود کمک بگیریم و برای مثال در بخش تصمیم‌گیری کاربران و خریدوفروش، با هوش مصنوعی به آنها کمک کنیم. در واقع قصد داریم هوش مصنوعی را به‌عنوان یک دستیار به کاربران خود ارائه دهیم.»


رقابت با رقبا از طریق ارائه خدمات ارزان و باکیفیت


مدیر اجرایی صرافی اکس‌اونیکس همچنین درباره اقدامات متفاوت این صرافی در قبال رقبای بزرگ حاضر در فضای معاملات p2p توضیح داد: «کاربر همیشه به دنبال بهترین خدمات با بهترین قیمت است. اگر ما بتوانیم بهترین خدمات را با قیمتی به‌صرفه به کاربران ارائه دهیم، قطعاً موفق خواهیم بود. قطعاً با فناوری و زیرساختی که تهیه کرده‌ایم، قادر خواهیم بود خدمات قابل رقابتی نیز در بازار به کاربران ارائه دهیم. از لحاظ زیرساختی و دیتاسنترها می‌توانم بگویم یکی از بهترین‌ها هستیم و در آینده می‌توانیم رقابت خوبی با صرافی‌های حال حاضر داشته باشیم.»

باقری در پایان خاطرنشان کرد: «پیشروی ما قدم‌به‌قدم است و برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم. تا به امروز به اهداف‌مان رسیده‌ایم و به همین خاطر می‌دانیم که می‌توانیم به اهداف آینده خود نیز دست پیدا کنیم.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/2u2g
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.