رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

از ابتدای سال طلا یک درصد و بیت‌کوین ۵۰ درصد سود داد / مقایسه صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین و طلا

صندوق ETF بیت‌کوین بلک‌راک (iShares Bitcoin Trust)، با نام اختصاری IBIT، تنها در عرض هفت هفته به ۱۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) دست یافت. این رقمی است که ETF با پشتوانه طلا در ایالات متحده برای رسیدن به این عدد بیش از دو سال زمان برد. در ادامه اولین صندوق قابل معامله در بورس طلا در آمریکا با بیت‌کوین مقایسه شده است.

  • صندوق ETF بیت‌کوین بلک‌راک (IBIT):
    • به ۱۰ میلیارد دلار AUM در هفت هفته رسید.
    • از زمان راه‌اندازی حدود ۳۹ روز کاری گذشته است.
  • صندوق SPDR Gold Shares (GLD):
    • اولین ETF با پشتوانه طلا در ایالات متحده است.
    • برای رسیدن به ۲۰ میلیارد دلار AUM به بیش از دو سال زمان نیاز داشت.

نظرات سرمایه‌گذاران


ویلی کلمنت، یکی از بنیانگذاران Reflexivity Research، در تاریخ ۳ مارس اعلام کرد که حجم ورودی به صندوق‌های ETF بیت‌کوین به طور قابل توجهی از ورودی به صندوق‌های طلا بیشتر بوده است. پیترشف مدیرعامل و مشاور شرکت سرمایه‌گذاری یورو پسیفیک نیز که طرفدار طلاست، در ۲ مارس در گفت‌وگو با CNBC گفت که به قدری به نمایش جانبی بیت‌کوین و ETFهای جدید بیت‌کوین توجه دارد که حتی از افزایش ۴۳دلاری امروز قیمت طلا یا رکورد جدید قیمت طلا گزارشی نداده است. همچنین او افزود که با این روند موافق نیست و معتقد است که توجه بیش از حد به بیت‌کوین، باعث نادیده گرفته شدن عملکرد مثبت طلا در بازار می شود.

همچنین در ۴ مارس، جف کردیکیس، سرمایه‌دار بازنشسته، نموداری را به اشتراک گذاشت که ورودی‌های ETFهای بیت‌کوین را با خروجی وجوه طلا مقایسه می‌کند و افزود که محصولات بیت‌کوین تقریباً نیمی از ارزش وجوه طلا را از زمان عرضه‌شان در ژانویه جمع‌آوری کرده‌اند.

برخی از تحلیلگران مانند اریک بالچوناس از بلومبرگ، پیش‌بینی می‌کنند که در مدت‌زمان کوتاهی، دارایی تحت مدیریت صندوق‌های ETF بیت‌کوین، از صندوق‌های ETF طلا پیشی بگیرد. قیمت طلا در حال حاضر نزدیک به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر قرار دارد اما با این حال، رشد قیمت آن در سال جاری که یک درصد بوده، نسبت به بیت‌کوین که 50 درصد بوده کم‌رنگ‌تر است.

رقابت بین بیت‌کوین و طلا به‌عنوان جایگاه‌های نگهداری ارزش همچنان ادامه دارد. در حالی که صندوق‌های ETF بیت‌کوین با استقبال مواجه شده‌اند، طلا نیز به‌عنوان یک دارایی با ارزش تثبیت‌شده، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. پیش‌بینی‌های آینده در مورد برنده این رقابت، متفاوت است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/xpez
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.