رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

اولین نرخ بهره سال ۲۰۲۴ اعلام شد / ترجیح فدرال‌رزرو برای بالا نگه داشتن نرخ بهره

نرخ بهره درصدی از مبلغ وام است که وام‌گیرنده باید علاوه بر اصل مبلغ وام به وام‌دهنده پرداخت کند. نرخ بهره را بانک‌های مرکزی تعیین می‌کنند و می‌تواند بر بسیاری از عوامل اقتصادی ازجمله تورم، رشد اقتصادی و ارزش ارز تأثیرگذار باشد.

در آمریکا نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو تعیین می‌شود. فدرال‌رزرو بانک مرکزی ایالات متحده است و مسئول کنترل عرضه پول و نرخ تورم در کشور است. فدرال‌رزرو نرخ بهره را با هدف کنترل تورم و رشد اقتصادی تنظیم می‌کند. اگر تورم بالا باشد، فدرال‌رزرو ممکن است نرخ بهره را افزایش دهد تا هزینه استقراض پول را برای مشاغل و افراد بالا ببرد و در نتیجه تقاضا را کاهش دهد که این امر می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. در مقابل، اگر تورم پایین باشد، فدرال‌رزرو ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد تا هزینه استقراض پول را کاهش و در نتیجه تقاضا را افزایش دهد. این امر می‌تواند به افزایش رشد اقتصادی کمک کند.


رابطه نرخ بهره و بازار رمزارزها


نرخ بهره روی تمام بازارهای مالی ازجمله کریپتوکارنسی تأثیرگذار است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت رمزارزها داشته باشد. به طور کلی، افزایش نرخ بهره می‌تواند منجر به کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شود و کاهش نرخ بهره می‌تواند افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را به دنبال داشته باشد. زیرا با افزایش نرخ بهره، عموم مردم و البته سرمایه‌گذاران بزرگ ترجیح می‌دهند به سمت دارایی‌های کم‌ریسک‌تری چون اوراق قرضه دولتی بروند و در شرایط برعکس بازارهای پرریسکی چون بازار ارزهای دیجیتال را ترجیح می‌دهند.


نتیجه اولین جلسه نرخ بهره ۲۰۲۴


اولین جلسه فدرال‌رزرو برای تصمیم‌گیری اولین‌ نرخ بهره سال ۲۰۲۴، دیشب، ۱۱ بهمن‌ماه برگزار شد و نتیجه طبق پیش‌بینی‌های قبل از جلسه اعلام شد. فدرال‌رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در سطح 5.5 درصد نگه داشت. در انتهای جلسه نیز جروم پاول در‌ این‌باره گفت: «در صورت لزوم ممکن است نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت بالا نگه داریم.»

رئیس فدرال‌رزرو نیز گفت: «فکر نمی‌کنم در ماه مارس هم نرخ بهره را کاهش دهیم.»

همان‌طور که گفته شد، نرخ بهره فاکتور مهمی در بازار رمزارزهاست و سرمایه‌گذاران باید تغییرات نرخ بهره را به دقت زیر نظر داشته باشند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه‌‌ای در مورد سرمایه‌گذاری در رمزارزها بگیرند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/8g21
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.