رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

فرصتی دیگر برای ماینرها / آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز در سامانه جامع تجارت اعلام شد

در تاریخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲، جلسه‌ای پیرو تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با حضور نمایندگانی از نهادهای امنیتی و انتظامی، وزارت صمت، وزارت نیرو و نمایندگان انجمن بلاکچین ایران در محل این ستاد در خصوص نحوه برخورد با دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز برگزار شد.

طبق قانون ذکرشده، دارندگان تجهیزات استخراج رمزارز ملزم به ثبت و دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای کلیه دستگاه‌ها از قبیل دستگاه‌های تولید داخل، واردشده، در حال بهره‌برداری، حتی دستگاه‌های خاموش در انبار از سامانه جامع تجارت هستند.

به دنبال درخواست‌های ارائه‌شده، برای بار دیگر مهلت ثبت اطلاعات و دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای دارندگان پروانه بهره‌برداری فارغ از خاموش یا روشن بودن تجهیزات و نیز دارندگان انبار تجهیزات استخراج از اول تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

لازم است اشاره شود که دو دسته از تولیدکنندگان و واردکنندگان همچنان قادر به ثبت در سامانه برای دریافت شناسه رهگیری کالا خواهند بود. آن دسته از تجهیزات که در سامانه ثبت نشده باشند، فارغ از اسناد مثبته (تولید داخل، وارداتی، خوداظهاری) مشمول قانون قاچاق کالا خواهند بود که با توجه به عدم تمدید مهلت ثبت در سامانه، توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات تعزیراتی و انتظامی، کلیه دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز اقدام به ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری کنند.

در قانون ابلاغ‌شده توسط وزارت صمت آمده است: «مهلت زمانی یادشده، آخرین فرصت اخذ شناسه یکتای رهگیری بوده و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد؛ بنابراین مسئولیت عواقب قانونی ناشی از عدم اقدام به موقع به طور مستقیم بر عهده دارندگان دستگاه‌های مذکور است.»


آخرین مهلت ثبت‌نام پس از شش ماه تمدید شد


پیش از این دستگاه‌های ماینر مکلف شده بودند که تا آخر خرداد ۱۴۰۲ دستگاه‌های خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. همچنین اعلام شده بود که مهلت ثبت دستگاه‌های ماینینگ در این سامانه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ تعیین شده است. پس از اتمام این مهلت برخوردهای قضایی با متخلفان صورت می‌گیرد. در این بیانیه نیز ذکر شده بود که سالم یا خراب بودن دستگاه‌های استخراج اهمیتی ندارد و تمامی دستگاه‌ها باید ثبت شوند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/505s
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.