رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

سرقت ۵۵۰ هزار دلاری در بازار رمزارزها / کیف پول فانتوم هک شد

بنیاد فانتوم که توسعه‌دهنده شبکه فانتوم است، روز گذشته هک شد و ۵۵۰ هزار دلار از دارایی خود را از دست داد. این بنیاد این اتفاق را در شبکه اجتماعی ایکس تایید و ادعا کرد که بیشتر وجوه سرقت شده متعلق به سایر کاربران است و ۹۹ درصد از سرمایه متعلق به این بنیاد به سرقت نرفته است. این تیم در حال حاضر در حال بررسی این حمله هکری است.

محققان امنیت بلاک‌چین در ابتدا گزارش دادند که هکرها تقریباً ۷ میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کرده‌اند . پس از انتشار این خبر بنیاد فانتوم بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و گفت که برخی از کیف‌پول‌های با برچسب «فانتوم: کیف پول بنیاد» توسط مرورگر بلاک برچسب اشتباهی داشتند و همه وجوه دزدیده شده از بنیاد نبودند. به گفته این تیم، برخی از کیف‌ پول‌هایی که مورد حمله قرار گرفتند، در ابتدا متعلق به این بنیاد بود، اما از آن زمان به یکی از کارمندان فانتوم اختصاص داده شد و دیگر جزو دارایی‌های شرکت نبود. این تیم در حال حاضر در حال بررسی این حمله است تا مشخص کند که چگونه کیف پول‌ها به خطر افتاده‌اند.

بنیاد فانتوم که توسعه‌دهنده شبکه فانتوم است، یک پلتفرم قرارداد هوشمند سازگار با ماشین مجازی اتریوم است. طبق گفته DefiLlama، این شبکه بیش از ۴۵ میلیون دلار دارایی دارد که در قراردادهایش قفل شده است. این حمله هکری علیه این بنیاد و کاربران کیف پول فانتوم بود و نه علیه شبکه فانتوم.

در ۱۷ اکتبر، Sleuth On-chain Spreek در ایکس خبر داد که بر اساس گزارشی از تلگرام، این بنیاد “ظاهرا” مورد حمله قرار گرفته است. آنها مدتی بعد کیف پول‌های هک شده را لیست کردند و مبلغ سرقت شده را ۶.۷ میلیون دلار تخمین زدند، اما همچنین اظهار داشتند که وجوه تخلیه شده ممکن است شامل منابع دیگری خارج از بنیاد فانتوم باشد.

پلتفرم امنیتی بلاک‌چین CertiK تایید کرد که این بنیاد هک شده است. در ابتدا ضرر را ۶۵۷ هزار دلار تخمین زد، اما بعداً این رقم به حدود ۷ میلیون دلار رسید.

بررسی داده‌های بلاک‌چین نشان می‌دهد که حسابی با نام “Fantom Foundation Wallet 1” توسط Etherscan، بیش از ۲ هزار کانوکس فایننس (CVX)، ۱۰۰۰ استیبل‌کوین دای، ۴ هزار و ۵۰۰ یواس‌دی کوین و سایر توکن‌ها را به کیف پولی با عنوان “Fake_Phishing188024.” ارسال کرده است.

علاوه بر این، حسابی با نام “Fantom Foundation Wallet 20” توسط کاوشگر بلاک شبکه فانتوم، بیش از ۱ میلیون توکن FTM به حسابی با عنوان “Fake_Phishing32.” ارسال کرده است.

زمانی که یک تیم توسعه وجوه را به یک حساب کلاهبرداری شناخته شده ارسال می‌کند، این به طور کلی نشان می‌دهد که کلید خصوصی تیم به سرقت رفته است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/qxin
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.