رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیرعامل کوین‌بیس مطرح کرد / پیروی از درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌تواند پایان صنعت رمزارز در ایالات متحده باشد

مدیرعامل کوین‌بیس (Coinbase)، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز اذعان داشت «کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) از کوین‌بیس خواسته که تا مشخص شدن نتیجه شکایت کمیسیون از این شرکت در ماه ژوئن، تجارت روی کلیه رمزارزها به جز بیت‌کوین را متوقف کند».

برایان آرمسترانگ ، مدیرعامل کوین‌بیس می‌گوید که «درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار از کوین‌بیس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز آمریکا، چاره‌ای برای این شرکت نگذاشته جز این‌که موضوع را به دادگاه بکشاند… اساساً توقف این معاملات یعنی پایان صنعت رمزارز در ایالات متحده». مدیرعامل کوین‌بیس در این مصاحبه که روز دوشنبه منتشر شده اذعان کرده «ما واقعاً در آن مقطع انتخابی نداشتیم».

این در حالی است که یکی از سخنگویان کمیسیون بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه مدعی شده که کارکنان این کمیسیون، خواهان حذف دارایی‌های دیجیتال از فهرست‌ توسط شرکت‌ها نیستند. خود کوین‌بیس نیز اظهارات برایان آرمسترانگ را رد نکرده اما از زبان یکی از سخنگویان این موضوع را نیز عنوان می‌کند که مقاله منتشر شده از سوی فایننشال تایمز «زمینه‌های مهمی از گفت‌وگوهای ما با کمیسیون بورس و اوراق بهادار را حذف کرده است».

این سخنگو مدعی شده «مقاله منتشر شده از سوی فایننشال تایمز ممکن است نمایانگر دیدگاه‌های برخی از کارکنان در آن زمان باشد، اما دیدگاه‌های کمیسیون را به طور گسترده‌تر نشان نمی‌دهد».

وی به نمایندگی از کوین‌بیس افزود «ما به مذاکرات خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادامه می‌دهیم؛ اما معتقدیم که قوانین شفاف، منصفانه و اقدامات کنگره… بهترین مسیرِ رو به جلو برای کاربران این صرافی رمزارز آمریکایی و شرکت‌هایی است که ایجادکننده اقتصاد رمزارزی در ایالات متحده هستند».

در اوایل ژوئن بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار از دو صرافی بزرگ کوین‌بیس و رقیب مطرح آن بایننس شکایت کرد. مضمون هر دوی این شکایت‌ها نیز انجام مبادلات غیرقانونی توسط شرکت‌های مذکور بود؛ رویکردی که نشان می‌دهد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، نه تنها قصد ندارد میدان را به نفع صنعت ارز دیجیتال و رمزارزها خالی کند، که کمربند خود را برای مهار این صنعت پس از سال‌ها محکم‌تر هم کرده است. رمزنگاری اگرچه سال‌هاست مورد نظارت و کنترل این کمیسیون است، اما توانسته در یک منطقه نظارتی خاکستری رشد کرده و بال و پر پیدا کند.

مدیرعامل کوین‌بیس اذعان می‌کند که در خلال تنظیم این شکایت‌نامه و پس از آن در خلال درخواست عجیب کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر توقف تجارت کلیه رمزارزهای جهان به غیر بیت‌کوین، از کمیسیون خواسته تا درخصوص امنیت احتمالی بیت‌کوین برای این کمیسیون و ریسک‌های سایر رمزارزها توضیح دهد.

با این حال طبق گفته مدیرعامل کوین‌بیس برای فایننشال تایمز «آن‌ها (کمیسیون) گفته‌اند که ما نیازی به توضیح این موضوع برای شما نمی‌بینیم! شما ملزم هستید هر دارایی غیر از بیت‌کوین را از فهرست خارج کنید».

شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها مدت‌هاست که در قبال طبقه‌بندی محصولات خود به عنوان اوراق بهادار یا کالاهای سنتی مقاومت می‌کنند. استدلال آن‌ها نیز این است که این محصولات، نوع جدیدی از دارایی‌اند که نیازمند مقررات و چهارچوب‌های رگولاتوری سفارشی‌سازی شده و متناسب با خودشان هستند.

این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، با این قضیه مخالف است و بارها اعلام کرده که رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال، اوراق بهادار هستند که نیاز به تنظیم بر اساس مقررات دولتی وال استریت مانند سهام و اوراق قرضه دارند.

احتمال می‌رود شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه کوین‌بیس و بایننس بتواند با برانگیختن طرح دعوی قضایی و در نهایت بررسی‌های قضایی که کنگره را تشویق به اقدام خواهند کرد به این موضوع جامه عمل بپوشاند.

سهام کوین‌بیس که در سال ۲۰۲۱ میلادی عمومی شده و طی سال جاری بیش از ۲۰۰ درصد افزایش را تجربه کرده است، در روز دوشنبه شاهد افزایش ۴ درصدی بود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ize4
منبع CNN
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.