رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

پیش‌بینی قیمت اتریوم تا پایان سال 2023 از منظر 29 کارشناس امور مالی

به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۳، برای رمزارزها بد شروع نشده است. وضعیت بسیاری از رمزارزهای جهان در سال ۲۰۲۳ رو به بهبودی گذاشته و بدون شک، بهبودی وضعیت اقتصاد جهانی و افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران روی این قضیه بی‌تاثیر نبوده است. در ادامه پیش‌بینی قیمت اتریوم از منظر کارشناسان اقتصادی مطرح در جهان را مرور خواهیم کرد.


نگاهی به بیت‌کوین برای پیش‌بینی قیمت اتریوم


بیت‌کوین (BTC) که رمزارز پیشگام جهان قلمداد می‌شود، به دلیل بهبودی وضعیت اقتصاد جهانی و افزایش تقاضای سازمانی برای آن، قیمت رو به رشد فزاینده‌ای در سال جدید داشته است. همین روند رو به رشد برای بیت‌کوین که همیشه در خط مقدم است، امیدها را در مورد بهبودی وقعیت رمزارزهای دیگر نیز زنده کرده است.

با این حال، اگرچه بیت‌کوین تا به این لحظه سال خوبی را پشت سر گذاشته، اما اتریوم (ETH) هنوز نتوانسته است آن طور که باید قد علم کند. بسیاری از این‌که این رمزارز به‌عنوان دومین رمزارز بزرگ جهان تکان چندانی طی ماه‌های اخیر نخورده متعجب هستند. بسیاری نیز بر این باورند که دلیل عملکرد ضعیف اتریوم تاکنون، این بوده که این رمزارز همواره زیر سایه بیت‌کوین بوده است.


پیش‌بینی قیمت اتریوم طی سال ۲۰۲۳


به منظور بررسی عملکرد و پیش‌بینی قیمت اتریوم طی سال ۲۰۲۳ و تخمین روند قیمتی آن تا پایان سال جاری، پلتفرم مالی فایندر (Finder) با ۳۲ تن از برجسته‌ترین متخصصین حوزه مالی و کریپتو به گفت و گو نشسته است. نتیجه این مشاوره، نشان می‌دهد که به احتمال زیاد، ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۳ دوران خوبی برای اتریوم خواهند بود. این متخصصین عمدتاً بر این باور هستند که قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با وب‌سایت خبری فین‌بولد (Finbold)، انتظار می‌رود که اتریوم سال ۲۰۲۳ میلادی را با رقم ۲۴۵۱ دلار به اتمام برساند. این یعنی به احتمال قریب به یقین، اتریوم طی ماه‌های آتی حدود ۳۰ درصد نسبت به قیمت کنونی‌اش افزایش بها خواهد داشت.

این در حالی است که متخصصین زبده فعال در حوزه امور الی و کریپتو پیش‌بیینی می‌کنند که اتریوم پتانسیل رسیدن به قیمت ۲۷۰۰ دلار – اوج قیمتی سال ۲۰۲۳ – را دارد.

پیش‌بینی قیمت اتریوم طی سال ۲۰۲۳

کارشناسان درباره قیمت اتریوم چه می‌گویند؟


البته، پیش‌بینی‌های خوشبینانه برای اتریوم به همین ختم نمی‌شود. متخصصین پیش‌بینی‌ می‌کنند که قیمت این رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۸۴۵ دلار و تا پایان سال ۲۰۲۳ نیز به ۱۶۴۱۴ دلار ارتقا پیدا کند. اعداد و راقامی که خبری مسرت‌بخش برای طرفداران و دارندگان این رمزارز هستند و نوید افزایش قیمتی بیش از ۷۸۰ رابری را برای این دارایی می‌دهند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم تا پایان سال 2023 از منظر 29 کارشناس امور مالی

در میان متخصصینی که با همکاری فایندر این پیش‌بینی را ارائه کرده‌اند، نام افرادی چون میتش شاه (Mitesh Shah) بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اومنیا مارکتز (Omnia Markets)، تامی هونان (Tommy Honan) مدیرعامل صرافی سوئی‌اف‌تی‌ایکس (Swyftx) و بن ریچی (Ben Ritchie) مدیرعامل شرکت دیجیتال کپیتال منیجمنت (Digital Capital Management) نیز دیده می‌شود.

اتریوم همچنان به‌عنوان منتخب سرمایه‌گذاری برجسته دوم برای سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی باقی خواهد ماند. پس از ارتقای موفقیت آمیز بلاکچین اتریوم با گواه اثبات سهام (Proof of Stake)، که «چیزی شبیه به تعویض موتور هواپیمای جت در وسط پرواز بود» اتریوم کارآمدتر شده است.

میتش شاه (Mitesh Shah)

البته، برخی از متخصصین پیش‌بینی کننده آینده روشن برای اتریوم نیز هستند که به اندازه میتش شاه خوشبینی نیستند. به‌عنوان مثال، بن ریچی جزو افرادی است که کمی محتاطانه‌تر در این خصوص اظهار نظر کرده است. دلیل این احتیاط نیز توسعه راه‌کارهای استیکینگ متمرکز (Centralized Staking Solutions) عنوان می‌شود.

ماهیت غیرمتمرکز اتریوم به‌طور بالقوه به نفع آن عمل می‌کند. با این حال نمی‌توان منکر نگرانی‌هایی نیز شد که در اثر توسعه راه‌کارهای استیکینگ متمرکز به وجود آمده‌اند. راه‌کارهایی که تهدیدی جدی برای تمرکز زدایی شبکه هستند.

بن ریچی (Ben Ritchie)

در حالت کلی، اکثریت افرادی که در حوزه امور مالی و رمزارز دستی بر آتش دارند (۵۶درصد) در خصوص پیش‌بینی قیمت اتریوم بر این عقیده‌اند که اکنون زمان خوبی برای خرید اتریوم است. این در حالی است که حدود ۴۱ درصد نیز اعتقاد بر نگهداری رمزارزها و ۴ درصد نیز اعتقاد به فروش آن‌ها دارند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/g113
منبع finbold
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.