رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بازار کریپتو چشم‌انتظار نرخ بهره در ماه آینده / افت بیشتر برای رمزارزها در راه است؟

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده کاهش نخواهد یافت و از این رو باعث افت بیشتر در بازار رمزارزها می‌شود.

چشم‌ها به روی نشست آتی فدرال رزرو که در اول ماه می برگزار می‌شود، دوخته شده است. انتظار می‌رود که مقامات بانک مرکزی آمریکا ممکن است در این برهه از سال نرخ وجوه فدرال را کاهش دهند. با این حال، پیش‌بینی‌های فعلی بازار حاکی از آن است که کاهش نرخ بسیار بعید است؛ لورتا مس‌تر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، اعلام کرده است که نمی‌تواند کاهش نرخ را در ماه می متصور شود.


همه منتظر حرکت بعدی فدرال رزرو هستند


در روز سه شنبه، هر چهار شاخص اصلی سهام ایالات متحده با کاهش روبرو شدند که نشان‌دهنده نگرانی فزاینده بازار در مورد زمان کاهش نرخ بعدی توسط فدرال رزرو ایالات متحده است. هر دو بازار سهام و رمزارزها با افت قابل‌توجهی مواجه شدند، در حالی که قیمت هر اونس طلا در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت. در نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ماه مارس، مقامات تصمیم گرفتند نرخ وجوه فدرال (FFR) را در سطح 5.25 تا 5.5 درصد ثابت نگه دارند. با نزدیک شدن به نشست بعدی FOMC، احتمال کاهش نرخ بسیار کم به نظر می‌رسد و پیش‌بینی‌ها حاکی از احتمال 97.7 درصدی علیه چنین اقدامی است.


احتمال پایین کاهش نرخ بهره در ماه می


این احتمال 97 درصدی که در ماه می کاهش نرخی صورت نخواهد گرفت، از ابزار Fedwatch متعلق به گروه CME Group، که به دلیل دقت تقریباً بی نقصش شناخته شده است، به دست آمده است. جالب اینجاست که درحال‌حاضر تنها یک سوم از اقتصاددانان انتظار کاهش نرخ در آن ماه را دارند که تضاد چشمگیری با ابتدای سال است. داده‌های بخش تولید ایالات متحده برای ماه مارس فراتر از انتظارات عمل کرده و تورم همچنان از پیش‌بینی‌ها فراتر می‌رود، که نشان می‌دهد جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همکارانش به راحتی اقدام به کاهش نرخ نخواهند کرد.

لورتا مس‌تر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، در یک نشست خبری در روز سه‌شنبه، به نشست آتی FOMC در ماه می اشاره کرد. مس‌تر به خبرنگاران گفت: «برای من رسیدن به آن نقطه تا ماه می سخت است.» او در ادامه توضیح داد: «ما فقط باید شواهد بیشتری ببینیم که تورم در مسیر نزولی باثبات به سمت 2 درصد قرار دارد» که بر نیاز به نشانه‌های ملموس از کاهش تورم تاکید می‌کند. درحال‌حاضر، نرخ وجوه فدرال (FFR) در بالاترین سطح خود در 23 سال گذشته قرار دارد و به طور قابل توجهی بر شیوه‌های اعطای وام در سراسر ایالات متحده تأثیر می‌گذارد.

فزایش نرخ تورم و تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین نیز بر بازارها فشار می‌آورد و در نهایت بیت‌کوین حدود 5.94% افت کرد. سقوط بازار نشان‌دهنده نگرانی سرمایه‌گذاران از کند شدن رشد اقتصادی جهانی است. به‌نظر می‌رسد که فدرال رزرو درحال‌حاضر تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارد، مگر اینکه شرایط اقتصادی به طور قابل توجهی بدتر شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9a9h
منبع نیوزبیت‌کوین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.