رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

معاون توسعه کسب‌و‌کار نوبیتکس تاکید کرد / وجود ظرفیت‌های قابل‌توجه تعامل بین صنعت رمزارز و بانک‌ها

وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس با بیان اینکه آینده‌ دنیا به سمت صنعت غیرمتمرکز مالی و ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند، گفت: «بانک‌ها باید خودشان را با این جریان همراه کنند، از این فرصت استفاده کنند تا سرویس‌های مشترکی میان صنعت ارزهای دیجیتال و بازیگران سنتی صنعت مالی ایجاد شود».


خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد بیشترین رشد بازار رمزارز بوده‌اند


وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌و‌کار نوبیتکس طی رویداد اطلس که در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد، با اشاره به گزارش‌های اخیر Chainalysis درباره توسعه رمزارزها در جهان، افزود: «بیشترین رشد در بازار رمزارز از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است و مقایسه ارزش بازار طلا و رمزارز در جهان نشان می‌دهد که ارزش بازار رمزارز حدود ۱۰ درصد از ارزش کل بازار طلای جهان است که میزان قابل‌توجهی برای یک بازار نوپا محسوب می‌شود». شامخی ادامه داد: «رشد تعداد کاربران بازار رمزارز در ایران نیز بالاتر از میانگین جهانی بوده است و حتی در سال ۲۰۲۲ هم علی‌رغم نزولی بودن بازار، شاهد ورود کاربران جدید ایرانی و بالاتر بودن نسبت آن با میانگین جهانی بوده‌ایم».


امروز بهترین زمان برای همکاری بانک‌ها و پلتفرم‌های تبادل رمزارز است


معاون توسعه کسب‌و‌کار نوبیتکس به آمار نزدیک به پنج میلیون نفری تعداد کاربران نوبیتکس اشاره کرد و درباره خدمات مشترک بانک‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال، گفت: «در حال حاضر ۵۵ بانک از صد بانک برتر دنیا در بلاکچین و صنعت رمزارزها سرمایه‌گذاری داشته‌اند. سه ترندی که در میان بانک‌های بزرگ دنیا تا به امروز قابل توجه بوده است، یکی این است که بانک‌ها خدماتی مثل کاستدی یا ولت سرویس ارائه کنند، دیگر اینکه امکان تریدینگ و معامله برای مشتریان بانک‌ها را فراهم کنند و سوم، بانک‌ها برای کسانی که خودشان تریدر هستند، سرویس‌هایی را ایجاد کنند که راحت‌تر در این حورزه فعالیت و ترید داشته باشند». شامخی افزود: «نکته قابل‌توجه اینکه ۹۰ درصد معاملات بازار سهام آمریکا از طریق شرکت‌ها به‌جای معاملات شخص حقیقی محقق می‌شود، اما هنوز در صنعت رمزارز این مساله محقق نشده است».

معاون توسعه کسب‌و‌کار نوبیتکس اظهار کرد: «در مورد کاستدی ولت، بانک‌ها همان‌طور که براساس ماموریت‌شان در چند دهه گذشته از دارایی مردم محافظت می‌کردند، ترند جدید این است که نگهداری دارایی‌های دیجیتال مردم را هم در اقدامات و برنامه‌های جدیدشان داشته باشند».

به گفته معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس ، امروز بهترین زمان برای همکاری بانک‌ها و پلتفرم‌های تبادل رمزارز است. او ادامه داد: «پیشنهاد من به بانک‌ها این است که این فرصت را از دست ندهند. کاستدی ولت، جابه‌جایی دارایی، تریدینگ، پرداخت، مدیریت ثروت، وثیقه دیجیتال و… فرصت‌های همکاری بین بانک‌ها و رمزارزها در دنیای امروز است».

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/gu2r
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.