رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

حمایت هنگ‌کنگ از شرکت‌های رمزارزی / تسهیل خدمات بانکی برای صرافی‌هایی که هنوز مجوز ندارند

اداره پولی هنگ‌کنگ (HKMA)، نهاد بانک مرکزی و رگولاتور منطقه، از بانک‌ها خواسته است خدماتی را به شرکت‌های رمزارزی که هنوز مجوز دریافت نکرده‌اند، ارائه کنند.

در ۲۷ آوریل، اداره پولی هنگ‌کنگ، بخشنامه‌ای در رابطه با دسترسی مشتریان شرکتی به خدمات بانکی صادر کرد. در این سند، رگولاتور از موسسات مجاز خواسته است تا رویکردی مبتنی بر ریسک را در تلاش‌های مبارزه با پول‌شویی خود اتخاذ کنند.

اداره پولی هنگ‌کنگ همچنین از موسسات این منطقه خواسته تا به تحولات بازار توجه کنند و رویکردی آینده‌نگر به بخش‌های جدیدی مانند بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند. بانک مرکزی هنگ‌کنگ به طور خاص موسسات را ملزم به ارائه تسهیلات به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) در دریافت خدمات بانکی کرده است و بیان می‌کند:

«موسسات مجاز باید تلاش کنند تا از VASPهای دارای مجوز و قانونمندشده توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتی، در مورد نیاز قانونی‌شان به حساب‌های بانکی در هنگ‌کنگ حمایت کنند».

رگولاتور تاکید کرده است که اقدامات بررسی دقیق مشتری (CDD) باید متناسب با سطح ریسک مشتریان باشد تا بار نامناسبی برای مشتریان ایجاد نشود.

HKMA مطرح کرد: «برای مثال، اگر یک VASP تحت نظام جدید نظارتی رمزارز هنگ‌کنگ درخواست مجوز کرده باشد و فقط بخواهد برای استفاده شرکتی خود حساب باز کند، موسسات مجاز باید این خدمت را حتی قبل از صدور و تایید مجوز آن شرکت، ارائه کند». این نهاد همچنین اعلام کرد : «موسسات مجاز باید به تایید اصولی صادرشده توسط مقام مربوطه برای این دسته از متقاضیان، توجه لازم را داشته باشند.»

علاوه بر این، این بیانیه وام‌دهندگان را تشویق کرده است تا کارکنان را آموزش دهند و بخش‌های اختصاصی برای حمایت از صنعت رمزارز تشکیل دهند و در عین حال از «رویکرد کاهش ریسک» که صنایع جدید یا ملیت‌های خاص را با چالش مواجه می‌کند، اجتناب کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هنگ کنگ در حال آماده شدن برای تصویب مقررات جدید رمزارزی است که به طور رسمی به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را معماله کنند. این نظام جدید مجوز رمزارز قرار است در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۳ اجرا شود.

در حالی که هنگ‌کنگ به طور فعال اقدام به جذب شرکت‌های رمزارزی کرده‌است، برخی از حوزه‌های قضایی بزرگ جهانی مانند ایالات متحده تا حدی مانع این صنعت شده‌اند. چندین صرافی رمزارزی بزرگ، از جمله کوین‌بیس، به دلیل عدم تمایل دولت به ایجاد مقررات روشن در مورد ارزهای دیجیتال، قصد دارند ایالات متحده را ترک کنند.

بر اساس گزارش Andreessen Horowitz، سهم توسعه‌دهندگان رمزارزی جهانی مستقر در ایالات متحده از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به میزان ۲۶ درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/670r
منبع کوین‌تلگراف
1 نظر
  1. […] منتشر می‌شود که هنگ‌کنگ در نظر دارد از اوایل ژوئن، قوانینی را برای ارزهای دیجیتال اجرایی کند. همچنین طی هفته […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.