رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

وایت‌پیپر نوآوری و توسعه وب۳ چین منتشر شد / پکن در مسیر تبدیل شدن به مرکز جهانی اقتصاد دیجیتال

چین در ۲۸ می، طی انتشار سندی با عنوان «وایت‌پیپر نوآوری و توسعه صنعت وب۳» اعلام کرد‌ه است که قصد دارد با ارتقای سیاست‌های حمایتی خود در صنعت وب ۳، به مرکز نوآوری‌های اقتصاد دیجیتال در سراسر جهان تبدیل شود.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط کوین‌تلگراف، چین در این وایت‌پیپر تاکید کرده است که فناوری وب۳، روندی اجتناب‌ناپذیر برای توسعه آینده صنعت اینترنت است. این وایت‌پیپر توسط کمیسیون علم و فناوری شهرداری پکن در انجمن ژونگ گوانچون منتشر شده است. این انجمن که به عنوان سیلیکون ولی چین شناخته می‌شود، در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، سالانه حداقل ۱۴ میلیون دلار برای توسعه وب ۳ هزینه کند.


زمانبندی جالب چین برای انتشار وایت‌پیپر توسعه وب ۳


این وایت‌پیپر در حالی منتشر می‌شود که هنگ‌کنگ در نظر دارد از اوایل ژوئن، قوانینی را برای ارزهای دیجیتال اجرایی کند. همچنین طی هفته گذشته، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ، آیین‌نامه‌ای جدید را برای مبادله رمزارزها ابلاغ کرد. طی این ابلاغیه، از اول ژوئن، نوعی سیستم جدید مجوزدهی برای پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال ایجاد می‌شود که قابل استفاده برای سرمایه‌گذاران خرد است.

به گفته چانگ‌پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، زمان انتشار این خبر جالب است. علاوه بر تلاش‌های هنگ‌کنگ برای تسهیل فعالیت‌های رمزارزی در این ناحیه، رگولاتوری ایالات متحده آمریکا نیز در این زمان نظارت‌های سختگیرانه خود بر فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال را تشدید کرده است.

نکته قابل توجه دیگر در خصوص زمان انتشار این وایت‌پیپر، نمایش لوگوی بیت‌کوین در یکی از برنامه‌های تلویزیون مرکزی چین است. در این برنامه نوعی دستگاه خود‌پرداز بیت‌کوین با لوگوی این رمزارز به نمایش درآمده بود و در آن نوشته شده بود «بیت‌کوین بخرید». گرچه این برنامه از آرشیو برنامه‌های تلویزیونی حذف شده است اما به نظر می‌رسد نقطه‌ای برای افزایش قیمت بیت‌کوین در روزهای آینده باشد.

چین از سال ۲۰۲۱، استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است با این‌حال برخی سیاست‌های حمایتی از شرکت‌های رمزارزی را در هنگ‌کنگ به اجرا درآورده است و حالا به نظر می‌رسد با انتشار این سند، قصد دارد به صورت فعالانه‌تری وارد این حوزه شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/5rvm
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.