رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

۹۲درصد از کسب‌وکارهای حوزه بلاکچین شکست خورده‌اند

پنل «کدام وعده‌های بلاکچین محقق شد؟» در دومین روز از اینوتکس ۲۰۲۴، در فروم حکمرانی با تسهیل‌گری مهسا نجاتی، دبیر تحریریه رسانه رمزارز، برگزار شد.

احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل بیتمکس؛ سهراب ثامنی، مدیرعامل زربان و همایون قمری، رئیس هیئت‌مدیره بینوست میهمانان این پنل بودند.


بلاکچین وعده‌ای نداده بود


احسان قاضی‌زاده در ابتدای این پنل گفت: «بلاکچین به‌عنوان یک فناوری و به خودی خود وعده‌ای نداده بود و طرفداران بلاکچین بودند که در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ رؤیاهایی را درباره آن پروراندند؛ رؤیاهایی مانند شفافیت، امنیت و فراتر از آن دموکراسی اقتصادی. در ادامه، چنین تفکراتی، توقعاتی را با خود به همراه آورد.»

احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل بیتمکس

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «۹۲درصد از کسب‌وکارهای حوزه بلاکچین از بین رفته‌اند و عملاً به‌جز حوزه‌های مالی، پروژه قابل ارجاعی در این حوزه نداریم.»


استفاده‌پذیری؛ وعده محقق‌نشده بلاکچین


سهراب ثامنی، دیگر میهمان این پنل عنوان کرد: «یکی از وعده‌های محقق‌نشده بلاکچین استفاده‌پذیری آن بود.»
او نیز بلاکچین را یک فناوری مناسب برای کسب‌وکارهای حوزه مالی دانست که نباید به شخص ثالث‌ها اعتماد کنند.
ثامنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افراد باانگیزه و توانمندی اشاره کرد که در کشورهای مختلف دنیا به دنبال استفاده از بلاکچین در حوزه انتخابات هستند.

سهراب ثامنی، مدیرعامل زربان

جامعه روی فناوری‌ها تأثیر می‌گذارد


همایون قمری نیز در این پنل صحبت‌های خود را با نقل‌قولی از جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، آغاز کرد که می‌گوید فناوری‌ها و مردم روی یکدیگر کنش و واکنش دارند. قمری در ادامه عنوان کرد که فناوری‌ها آن چیزی نیستند که ما در رؤیاهایمان می‌بینیم و در مسیری که می‌پیمایند از جامعه تأثیر می‌گیرند.

همایون قمری، رئیس هیئت‌مدیره بینوست

او از NFTها مثال زد که می‌توانستند کاربردهای جذابی برای کسب‌وکارها و پلتفرم‌ها داشته باشد، اما درعمل موارد استفاده آن در زمینه عکس و… بود.

در این پنل تأکید شد که در اکوسیستم رمزارز باید به مردم مدام این هشدار را بدهیم که کلاهبرداری‌ها را با همه فناوری بلاکچین یک کاسه نکنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/f9pw
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.