رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

از الکامپ تا هاوینگ: بازنمایی رسمی یک اکوسیستم

رویداد هاوینگ بیت‌کوین توسط کارخانه نوآوری راه‌کار، روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه، برگزار می‌شود. هاوینگ بیت‌کوین در قالب رویدادهای عصرانه راه‌کار برگزار خواهد شد؛ این رویدادها با هدف دورهمی و شبکه‌سازی در سال‌های اخیر برگزار شده‌اند و فعالان زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال را در کنار هم جمع کرده‌اند. به بهانه برگزاری رویداد هاوینگ بیت‌کوین،  تریبون‌نیوز، با رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار گفت‌وگو کرده و دلیل برگزاری این رویداد را از او پرسیده است.

هدف از برگزاری رویداد هاوینگ بیت‌کوین چیست؟

هلدینگ راه‌کار از دو سال قبل رویدادهای عصرانه را در بخش‌های مختلف اکوسیستم نوآورانه و اقتصاد دیجیتال آغاز کرده است. رویدادهای عصرانه در واقع دورهمی‌هایی هستند که معمولاً با تمرکز بر روندها و ترندهای آینده برگزار می‌شوند و فعالان زیست‌بوم نوآوری در این رویدادها، درباره موضوعات تخصصی خود به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند. ماهیت این عصرانه‌ها، ارتباطات، توسعه کسب‌وکار و بررسی چالش‌ها و فرصت‌هایی است که در اکوسیستم نوآوری و اقتصاد دیجیتال وجود دارد.

موضوع و بهانه اولین رویداد عصرانه راه‌کار در سال ۱۴۰۳، هاوینگ بیت‌کوین است. هاوینگ بیت‌کوین یکی از ویژگی‌های بلاک‌چین بیت‌کوین است؛ هر چهارسال یک‌بار پاداش استخراج بیت‌کوین نصف می‌شود و فعالان حوزه دارایی‌های دیجیتال، این اتفاق را مهم و تاثیرگذار می‌دانند. به همین بهانه، ما در راه‌کار تصمیم گرفتیم موضوع این دورهمی را هاوینگ بیت‌کوین بگذاریم. از طرفی، اجتماعات کسب‌وکاری در ایران خیلی به‌همدیگر دسترسی ندارند؛ حوزه‌ها عموماً در حال تغییر هستند و دورهمی‌های این فعالان معمولاً محدود به وبینارها، گردهمایی‌های کوچک و رویدادهای آنلاین می‌شود.

با توجه به این‌که ما در راه‌کار ارتباط خیلی خوبی با اکوسیستم‌های نوآور اقتصاد دیجیتال ایران از جمله اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال و بلاک‌چین داریم، تصمیم گرفتیم موضوع این دورهمی را هاوینگ بیت‌کوین بگذاریم. ما در سال‌های اخیر چند ده جلد کتاب در زمینه ارزهای دیجیتال و زیست‌‌بوم دارایی‌های دیجیتال را در راه‌کار منتشر کردیم. همچنین، وایت‌پیپرهای بین‌المللی متعددی را در این زمینه ترجمه، تدوین و منتشر کردیم. مهم‌تر از همه این‌ها، رویداد ۹ ژانویه بود که با حضور ۲ هزار نفر از فعالان حوزه دارایی‌های دیجیتال برگزار شد. در نمایشگاه الکامپ سال گذشته نیز با هدایت و راهبری تیم راه‌کار که بخش محتوایی این نمایشگاه را برعهده داشت، پنل‌های متنوعی در حوزه اقتصاد و فناوری بلاکچین و دارایی دیجیتال برگزار شد و برای اولین بار شاهد بازنمایی رسمی و درست این بخش از کسب‌وکارهای نوآور در الکامپ بودیم.

از طرف دیگر، سال ۱۴۰۳ تازه شروع شده و کسب‌وکارها علاقه‌مندند در این دورهمی درباره سالی که گذشت، صحبت کنند و راجع‌‌به مسائل مختلف در سالی که در آن قرار داریم و از همین ابتدا معلوم است که سال سختی از نظر اقتصادی، اجتماعی، روابط‌بین‌المللی و مسائلی مانند بیمه، مالیات، منابع انسانی و برند کارفرمایی است، به بحث و تبادل نظر بپردازند. این رویداد، بهانه‌ای برای گپ‌وگفت و شبکه‌سازی و شکل‌‌گیری ارتباطات کسب‌وکاری است.

عصرانه هاوینگ بیت‌کوین از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

محتوا یکی از بخش‌های مهم در عصرانه‌های راه‌کار است و در رویداد هاوینگ بیت‌کوین نیز بخش محتوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این رویداد، ۷ تا ۱۰ ارائه و سخنرانی فشرده اما پرمحتوا داریم. متخصصان حوزه دارایی‌ دیجیتال، استخراج، سرمایه‌گذاری، کسب‌وکارهای حوزه تبادل و کارشناسان حوزه‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال در این رویداد سخنرانی می‌کنند.

در کنار بخش محتوا و شبکه‌سازی، در رویداد هاوینگ یک بخش نمایشگاهی کوچکی را در نظر گرفته‌ایم. برخی از شرکت‌های فعال در زمینه دارایی‌های دیجیتال، در این بخش حضور دارند تا بتوانند ارتباطاتشان B2B و B2C خود را تقویت کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در رویداد هاوینگ، می‌توانند از این لینک برای ثبت‌نام استفاده کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/6701
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.