رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نگرانی‌ها در مورد قیمت بیت‌کوین ادامه دارد / خروج‌ سرمایه قابل توجه از ETFهای بیت‌کوین

صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در بورس، در روزهای آخر هفته، مدت زمان طولانی‌ترین دوره خروج خالص را ثبت کردند. بلک‌راک و فیدلیتی از رکورد ورودی‌های پایین رنج بردند و نگرانی‌ها از افت بیشتر قیمت بیت‌کوین ادامه دارد.

در اوایل سال، صندوق‌های اسپات بیت‌کوین در بورس، باعث شدند که یک هیجان در بازار ایجاد شود که میلیاردها دلار را به این وسیله جذب بازار کرد و هر هفته از زمان تأیید آن در ۱۰ ژانویه، رکوردهای جدیدی را تنظیم کرد. این هیجان، بیت‌کوین را به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۷۴,۰۰۰ دلار در ماه مارس رساند و امیدهایی برای ادامه روند صعودی ایجاد کرد.

با این حال، برخلاف گذشته، معامله‌گران کمتر از بازار هیجان‌زده به نظر می‌رسند، زیرا بازار دچار سقوط غیرمنتظره‌ای شده و بیت‌کوین تا ۶۰,۸۰۰ دلار کاهش یافت. در حالی که پادشاه رمزارزها با عملکرد قیمتی دست و پنجه نرم می‌کند، عدم قطعیت در بازار ETF ایجاد شده و یک روند نگران‌کننده را نشان می‌دهد.

صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در بورس، هفته ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشتند و ده صندوق قابل معامله بیت‌کوین در بورس، هفته معاملاتی را با خروج نگران‌کننده به پایان رساندند و شاهد خروج‌هایی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بودند. بارزترین خروج سرمایه، در روز دوشنبه، ۱۸ مارس، توسط GBTC گری‌اسکیل ثبت شد و موجی رکوردشکن از خروج‌ها مختص این صندوق بود. این دوره پنج روزه خروج‌ها، طولانی‌ترین دوره‌ای است که تاکنون دیده شده و یک دوره چهار روزه از ژانویه امسال را شکسته است.

همزمان با تلاش بیت‌کوین برای بازپس‌گیری بالاترین سطح تاریخی قبلی خود و نشان دادن قدرت، خروج‌های قوی با ورودی‌های ضعیف همراه بودند. IBIT بلک‌راک، که تقریباً نیمی از بازار را در اختیار دارد، اولین بار در روز چهارشنبه، ۲۰ مارس، ورودی‌های تاریخی پایینی را دید و ۴۹.۳ میلیون دلار را ثبت کرد. با این حال، خروج‌ها در روز جمعه به ۱۹ میلیون دلار در سرمایه جدید سقوط کردند. FBTC فیدلیتی، سومین بزرگ‌ترین صندوق اسپات بیت‌کوین در بورس، نیز این هفته از ورودی‌های رکورد پایین رنج برد و تنها ۲.۹ میلیون دلار را در روز پنج‌شنبه، ۲۱ مارس، تأمین کرد.

کارشناس ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس، تأکید کرد که یکی از دلالی خروج‌های قوی با عملکرد ناامیدکننده بیت‌کوین فروش پیشنهادی ۱.۳ میلیارد دلاری سهام GBTC توسط جنسیس بوده است. با این حال، با وجود عملکرد نامناسب صندوق‌های ETF از بودجه، حجم معاملات همچنان بدون تغییر باقی ماند و در هفته گذشته ۱۶۴ میلیارد دلار را ثبت کرده است.

کارشناسان، مشکلات فعلی بیت‌کوین را به عنوان یک اصلاح دیگر در نظر گرفتند و به الگوهای تاریخی اشاره کرده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهند که بیت‌کوین معمولاً وقتی حداقل ۲۰٪ در طی دو هفته کاهش می‌یابد، به بالاترین سطح تاریخی جدیدی می‌رسد. در حالی که چشم‌انداز محتاطانه FOMC مقداری تسکین داده است و منجر به بازگشت قابل توجه بیت‌کوین از کف محلی شده است، نگرانی‌ها در مورد بازدید مجدد از نقدینگی زیر ۶۰,۰۰۰ دلار باقی می‌ماند. اصلاحات بازار به زمان نیاز دارند تا به طور کامل بالغ شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/78z9
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.