رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ملاقات گری‌‌اسکیل و کوین‌بیس با SEC برای بحث درباره ETF آتی مبتنی بر اتریوم / سرنوشت صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم

شرکت‌های گری‌اسکیل (grayscale) و کوین‌بیس (coinbase)، دو غول صنعت رمزارز، در تاریخ 6 مارس 2024 با مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای بحث درباره تبدیل صندوق اتر گری‌اسکیل (ETHE) به یک ETF آتی مبتنی بر اتر ملاقات کردند.

هدف این دیدار، ارائه توضیحات بیشتر به SEC در مورد ساختار و عملکرد ETF آتی اتریوم در جهت رفع نگرانی‌های SEC در مورد این نوع ETF و متقاعد کردن SEC برای پذیرش این نوع صندوق است.

کوین‌بیس در این جلسه استدلال کرد همان دلایلی که منجر به تأیید ETFهای بیت‌کوین شد، باید در مورد اتریوم نیز اعمال شود، زیرا خاصیت توکن دارای مکانیسم‌هایی است که به طور قابل توجهی حساسیت ETH را به تقلب و دستکاری محدود می‌کند. یکی دیگر از نکات ارائه‌شده مربوط به توافقنامه نظارتی کوین‌بیس با بورس کالای شیکاگو (CME) است. این مکانیسم برای ETFهای بیت‌کوین به درخواست SEC برای بهبود نظارت بر معاملات پیاده‌سازی شد. کوین‌بیس همچنین بر ارتباط بین معاملات آتی اتریوم و بازارهای نقدی مشابه بازار بیت‌کوین تأکید کرد.

grayscale همچنین در حال پیشنهاد یک ETF دوم برای تجارت آتی اتریوم است. برخی از تحلیلگران معتقدند که Grayscale از ETF آتی اتریوم به عنوان «اسب تروا» برای به دام انداختن SEC برای تأیید ETF اتر نقطه‌ای خود استفاده می‌کند. در این استراتژی، Grayscale ابتدا ETF آتی اتر را ارائه می‌دهد و سپس از تأیید آن توسط SEC به‌عنوان مدرکی برای حمایت از ETF اتر نقطه‌ای خود استفاده می‌کند. گری‌اسکیل بر این باور است که اتر یک کالاست، نه اوراق بهادار.

اریک بالچوناس از بلومبرگ معتقد است که مدیران دارایی هنوز از دیدگاه‌های تنظیم‌کننده‌ها در مورد ابزار سرمایه‌گذاری کریپتو بی‌اطلاع هستند. بالچوناس گفت: «به طور معمول می‌گفتم این یک نشانه خوب است، اما تا جایی که می‌دانم، کارکنان هنوز هیچ نظری به ناشران نداده‌اند، که این نشانه خوبی نیست، زیرا زمانی را که درباره ETFهای بیت‌کوین نظر داده‌اند، پشت سر گذاشته‌ایم.»

چندین مدیر دارایی ازجمله Invesco، Galaxy Digital، Fidelity، Franklin Templeton و BlackRock، به دنبال چراغ سبز برای یک ETF اتر نقطه‌ای هستند. مهلت نهایی برای تصمیم SEC در ماه مه پیش‌بینی می‌شود. اگر SEC این ETF را تأیید کند، می‌تواند گامی مهم در جهت پذیرش گسترده‌تر اتر باشد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/jf74
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.