رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کراکن معتقد است SEC از مرز خود فراتر رفته / صرافی‌های متمرکز رمزارزی در مقابل کمیسیون بورس آمریکا

کراکن (Kraken)، صرافی بزرگ ارز دیجیتال، به دنبال رد پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه خود است. این صرافی، با استناد به اینکه SEC صلاحیت تنظیم اوراق بهادار مرتبط با رمزنگاری را ندارد، این پرونده را به چالش می‌کشد. قبل از این صرافی، دو صرافی متمرکز مهم دیگر، یعنی بایننس و کوین‎‌بیس نیز شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را رد کرده بودند؛ Binance در ماه جولای اعلام کرد که قصد دارد با SEC در دادگاه مخالفت کند. پرونده Coinbase در ناحیه جنوبی نیویورک، Binance.US در ناحیه واشنگتن و کراکن در ناحیه شمالی کالیفرنیا است.


ماجرای شکایت SEC از Kraken


کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، به‌دلایل زیر از صرافی Kraken شکایت کرده است:

  • صرافی کاراکن یک صرافی ثبت نشده است.
  • این صرافی، دارایی‌های مشتریان را با دارایی‌های خود ترکیب و اقدام به پولشویی می‌کند.
  • کراکن، گاهی اوقات، از حساب‌های بانکی حاوی وجوه نقد مشتریان، برای پرداخت هزینه‌های خود استفاده می‌کند.

پس از ثبت این شکایت، صرافی کراکن سریعا به آن واکنش نشان داد و در یک یک پست وبلاگی گفت که شکایت SEC، ادعای تقلب یا آسیب به مشتریان را ندارد. در ادامه، دلایل رد شکایت این صرافی آمده است.

مورد اولی که کراکن پرونده علیه خود را رد می‌کند، وجه عمومی دارد و این است که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار، حق دخالت در اکوسیستم رمزارزی را با توجه به اینکه رمزارزها هنوز اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند دارد؟ این صرافی استدلال می‌کند که SEC هیچ قانونی برای تنظیم اوراق بهادار مرتبط با رمزنگاری ندارد و از مرز خود فراتر رفته است. همچنین کراکن می‌گوید که SEC در ارائه اطلاعیه منصفانه مبنی بر اینکه توکن‌های XRP اوراق بهادار هستند، کوتاهی کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، هنوز به ادعاهای این صرافی پاسخی نداده است.

مابقی استدلال‌های مطرح شده توسط صرافی Kraken با استدلال‌های Coinbase و Binance.US در درخواست‌های رد دادخواست آن‌ها متشابه است. هنوز حکم قطعی در این زمینه صادر نشده و به این زودی نیز به نتیجه نخواهد رسید. با‌این‌حال، یک احتمال قوی وجود دارد که دیوان عالی ایالات متحده در نهایت درگیر این پرونده شود. نتایج این پرونده‌ها، می‌تواند به طور قابل توجهی اختیارات SEC را برای تنظیم رمزنگاری محدود کند همچنین بر نحوه طبقه‌بندی توکن‌های رمزنگاری و رگولاتوری این حوزه تأثیرگذار است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ouyl
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.